Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    311

    Standaard Bijzondere inspiratiebronnen om te gaan gitaarspelen???

    Door wie werd jij gegrepen en dacht je zoiets als 'wow...dat is geweldig, wil ik ook...' of zoiets
    Ben benieuwd naar jullie verhalen.

    Mijn inspiratiebron:
    Melissa Etheridge.
    Nadat ik 10 jaar geleden een concert van Melissa Etheridge had gezien (2004, HMH), kocht ik een tijdje later de DVD Live and alone. Ik weet nog goed dat ik die DVD bekeek en onder de indruk was (bijv Chrome Plated Heart) en toen dacht 'wow, als je toch zo gitaar kan spelen... dat wil ik ook wel kunnen!

    Ik weet natuurlijk wel dat het spel van David Gilmour, Eric Clapton, SRV, EVH etc goed/snel/mooi etc is, maar deze heren hebben mij nooit tot actie aangezet. Zij zijn niet de reden waarom ik gitaar ben gaan spelen.

    Melissa Etheridge is niet zozeer bekend van de solo's ( alhoewel ik op youtube zag dat ze dat wel meer doet nu).
    Ze is natuurlijk vooral de Queen of rhythm guitar. En van de power en passie live natuurlijk!

    Heb haar nu een paar keer live gezien en is het iedere keer weer een rockend en ronkend feest. Kijk er erg naar uit om haar eind april weer 'live and alone' te zien optreden, gezellig met onze Belgische vrienden in het mooie Gent!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Tja het begon hiermee:

    Ik herinner me zelfs de geur van de kamer waar ik zat toen ik dit hoorde. Die solo.
    En later in beeld, een rustige- zelfs wat saaie kerel die zijn gitaar laat spreken. Daar spiegel(de) ik me wel aan.
    Mwa...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik ben van jongs af aan muziekliefhebber geweest, en een band hebben leek me geweldig. Dit broeide al jaren...... 1983 World Piece Tour van Iron Maiden. Met wat vrienden kochten we kaartjes en togen naar de Jaap Eden hallen te Amsterdam, en zagen een geweldig concert. Terug in de trein wisten we het: een band moest er komen. De volgende dag raakte ik er niet over uit gesproken, en mijn ouders werden er gek van. Ik kon kiezen of op vakantie of een gitaar. Dat was niet zo moeilijk. Het werd een imitatie Explorer van Concord. Gauw spaarde ik er ook een Peavey Bandit 65 bij. Eén van de vrienden drumde al een beetje, een ander zou gaan bassen en een weer ander zou gaan zingen. Niet veel later ben ik bij gebrek aan een bassist gaan bassen, en kregen we twee andere gitaristen in de band. Zo heb ik een jaar 30 gebast, en ben nu weer terug bij gitaarspelen sinds een paar jaar. De Concord Explorer heb ik nog steeds, draai af en toe nog eens Iron Maiden, en denk met weemoed terug aan die leuke begin tijd, waar alles nog mogelijk leek........

    Robin.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard



    Al toen ik nog een klein manneke was luisterde ik érg veel (zo niet alleen maar) naar de Bee Gees. Niet de disco-periode, maar de begin en mid jaren '60 toen de Bee Gees echt wel een rock 'n' roll band waren. Ik weet nog goed dat ik op I Want Home helemaal uit mijn plaat ging. Dat eerste akkoord pakte me zo enorm, en dat gevoel heb ik nog steeds als ik dat nummer aan zet.

    Gitarist zijn leek me helemaal geweldig, maar dat zou nooit lukken 'want ik speelde immers geen gitaar'. Tot mijn oom daar lucht van kreeg toen ik 13 jaar oud was en me snel een Telecaster in m'n handen drukte.

    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.502

    Standaard

    Guns n roses, main solo van Sweet Child of Mine.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Chet Atkins en Tommy Emmanuell.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.666

    Standaard

    35/40 jaar geleden
    de combi van een hammond B3 met een slide gitaar was de eerste aanzet tot het kopen van een spaanse gitaar (wist ik veel wat je werkelijk voordat geluid nodig had) times with no internet and google ;-)
    Eric Clapton met give me strength
    http://youtu.be/GZM9A8fwY3w

    niet veel later kwam daar rocky mountain way van Joe Walsh voorbij
    http://youtu.be/3nP3iX62f5I
    tja, toen moest ik wel aan aan de elektrische gitaar
    een hondo 2 les paul met een evans versterker.
    hondo had getrodeerde hals en is geruild voor een epiphone scroll
    evans was een pracht amp, alleen wilde die echt niet over de rooie en het heeft lang geduurd voordat ik erachter kwam dat er nog een trapbakje bij hoorde.;-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Cornerstones en live at the Isle of Wight van Jimi Hendrix heeft me op mijn 14e aangezet tot het kort verkennen van een Spaanse gitaar maar heb niet doorgezet mbt leren hanteren=spelen van het instrument. Sport, school, buitenspelen en een paar draaitafels boden geen ruimte om te willen investeren in het instrument. Ik kreeg uiteraard ook direct door dat er uren gevraagd werden voordat het ergens op zou lijken. Maar muziek heeft sinds mijn 4e ongeveer een prominente plek in mijn leven.

    Al mijn hele leven wordt ik geraakt door voornamelijk het element 'groove' in welke muziek dan ook.

    Pas op mijn 30e pas weer de gitaar aangeraakt na een lolletje met guitarhero. Werd er echt door gegrepen. Toen resoluut bedacht dat ik die speeluren in een echte gitaar moest steken. Wilde iets van Dylan, Cash en Young leren spelen. Jimi is schier onbereikbaar...

    Bux

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht

    niet veel later kwam daar rocky mountain way van Joe Walsh voorbij
    NB: op de b kant van het bandje Hendrix live wight, stond een live opname van Joe Walsh. Erg aangenaam. Wist niet wie dat was toentertijd.

    Ben opgegroeid met van alles en nog wat aan muziek. Zwart wit door elkaar. Voornamelijk (witte) rock, folk en blues georienteerd. door pa. Ma zorgde voor soul en wat softer werk. Maar pa nam voorrang op de stereo en bandrecorder. Heb al die banden, tapes en vinyl doorgespit en veel zelf gedraaid. Heb altijd al mijn voorkeuren gehad maar van huisuit geen muziekopleidingingen in de familie aanwezig. Santana greep me ook bij mijn nekvel om het nooit meer los te laten overigens.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Jimi is schier onbereikbaar...

    Bux
    Welnee:

    Vent doet het echt goed voor!
    Mwa...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top