Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 43 van 43
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Gosh..... dat varieerde bij mij van Beatles (Sgt Pepper; Abbey Road en de rest) tot Slade, Alice Cooper (De albums School's Out en Million Dollar Babies ) Pink Floyd, Uriah Heep (album Look at Yourself....) Yes... Maar wat we speelden, was voornamelijk Rolling Stones en Status Quo Covers. Totdat Michael Schenker opdook.. als ik er één moest kiezen, is hij het.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Ik denk dat het voor mij echt begonnen is met Normaal. Ik was al jaren fan, speelde drums in een Normaal coverbandje en had en passant ook al een akoestische gitaar aangeschaft. Toen ik ergens begin deze eeuw met een hernia thuis kwam te zitten/liggen, heb ik me de hele cd Effen Zitten (van hun eerste akoestische theatertour) eigen gemaakt. Ik kon verder toch niks. En vanaf dat moment is het wel hard gegaan.

    Ik had nog een groot en duur keyboard staan die ik toen heb ingeruild voor een Epiphone Les Paul en een Fender Performer amp. Daarmee stond de deur open naar diverse obscure lawaaibandjes, maar de stijl van Normaal (en Jovink en later Mooi Wark) is altijd wel dicht bij me gebleven. Pretentieloze rock & roll vind ik lekker.

    Later ben ik via een buurman in de blues terecht gekomen. Daarin vond ik vooral de westcoast en Texas blues (o.a. Fabulous Thunderbirds) erg lekker om te spelen. Uptempo, swing, moddervette shuffles, dat idee.

    En nu ben ik vooral weer met mijn akoestische gitaar bezig, in mminimale bezettingen, op diverse gelegenheden. Campings, verjaardagen, overal sleep ik dat ding mee naar toe en probeer ik mensen te vermaken met mijn gitaar en leuke liedjes, al dan niet geflankeerd door bas en/of percussie. En al levert het niks op, het is wel heerlijk om te doen. Ook hier vooral geïnspireerd door Normaal, maar ook Pe en Rinus komen veelvuldig voorbij. Zelfs de Hûnekop probeer ik nog wel eens te spelen. Dat was vooral een succes toen er Friezen naast ons op de camping stonden die toevallig groot fan waren van die band. Nog nooit zo'n lol gehad!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    311

    Standaard

    Ik kon onlangs met mijn rock goddess een paar woorden wisselen. En haar iets laten tekenen voor op mijn amp. Heb ik iedere keer plezier van als ik mijn versterker zie staan.
    Heb nu zowel Melissa Etheridge als Paul McCartney (20 jaar (!) geleden) in de ogen gekeken. Geen wensen meer op dat vlak.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top