Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    Ik mix beide wel eens af en het is een wereld van verschil hoor. Elektronische muziek is zoveel makkelijker om mee te werken. Zowel qua opname, als qua afmixen. Tegelijkertijd is er meer mogelijk, je hebt meer vrijheid. Allebei leuk, behalve wanneer het van die verschrikkelijke EDM zoals in het filmpje hierboven haha.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    wat een kut tutorial. typisch iemand die al weet wat er gebeuren moet en dan jou fragment van 0.1 sec aanbiedt om je te laten horen hoe het moet. Daar heb je niks aan. Overigens, het pompt wel als een malle aan het begin, maar ik betwijfel of dit relevant is voor analoog opgenomen muziek. Het origineel is nl al weinig dynamisch (kijk naar de meter in het begi stuk zonder ozon plu in: de meter doet niet zoveel.
    jup mijn fout had eigenlijk een andere op het oog

  3. #13

    Standaard

    ach ja... Ik hou van electronische muziek, maar het gat met de analoge wereld overbruggen is heel heel moeizaam. Ik hou me aanbevolen als iemand (=Dreverhaven?) interesse heeft om bruggen te bouwen.

  4. #14

    Standaard

    Mijn 2 eurocenten: Ik gebruik altijd een lichte reverb op de eindmix. Meestal zelfs zo licht dat het nauwelijks hoorbaar is maar wel het idee geeft dat de instrumenten in dezelfde ruimte staan te spelen. Werkt natuurlijk alleen als je de afzonderlijke instrumenten zonder zware galm hebt opgenomen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    ach ja... Ik hou van electronische muziek, maar het gat met de analoge wereld overbruggen is heel heel moeizaam. Ik hou me aanbevolen als iemand (=Dreverhaven?) interesse heeft om bruggen te bouwen.
    Hoe bedoel je dat je het lastig te overbruggen vindt? Ik vind zelf synths, drumcomputers en gitaar prima samengaan. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je insteek is. En je moet wel je spel en sound er een beetje op aanpassen.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Hoe bedoel je dat je het lastig te overbruggen vindt? Ik vind zelf synths, drumcomputers en gitaar prima samengaan. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je insteek is. En je moet wel je spel en sound er een beetje op aanpassen.
    Dat er weinig bands zijn die het succesvol, dus zowel wat betreft de praktische kant als de 'dit klinkt vet!' kant, weten te integreren. En ik dat al een tijdje aan het proberen ben. Zijn andere werelden met daaraan verwante totaal verschillende denkbeelden. Het is me nog niet gelukt, maar ik weet zeker dat daar enorme potentie zit. Het bestaat wel, maar het is of kitsch of een veredelde keyboard speler. De echte integratie kom ik zelden tegen.

    Een gitaar lijn onder een synth en beat leggen is niet wat ik bedoel, dat is hetzelfde als een synth lijn onder een band leggen: weinig spannend. Wat ik wel bedoel vergt een epistel, maar bij interesse ga ik er graag op in.

  7. #17
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als je in een eindmix het nog professioneel moet laten klinken is er volgens mij eerder in het proces iets misgegaan. De laatste CD die ik geproduceerd heb is helemaal geen mastering of wat dan ook toegepast. Ik ga niet mee met die loudness war. Heb veel aandacht besteed aan goede microfoons en de plaatsing. Mixen was daarna vrij eenvoudig en hij klinkt nog steeds heerlijk dynamisch.
    Vriendelijke groet,

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Als je in een eindmix het nog professioneel moet laten klinken is er volgens mij eerder in het proces iets misgegaan. De laatste CD die ik geproduceerd heb is helemaal geen mastering of wat dan ook toegepast. Ik ga niet mee met die loudness war. Heb veel aandacht besteed aan goede microfoons en de plaatsing. Mixen was daarna vrij eenvoudig en hij klinkt nog steeds heerlijk dynamisch.
    Dat is een beetje ouderwetse opvatting Harrie, bij electronica zijn er geen microfoons om over na te denken trouwens, en je bereikt nooit die ontzagwekkende subbassen va de electronische muziek. Dan klinkt niet meegaan in de loudness war nog wel aardig, maar dat betekend wel dat het standaard publiek zegt: klinkt goed, die demo! Ik heb cd's in mijn kast (toegegeven, het zijn er echt weinig) die dat sausje hebben en dynamisch klinken en kippevel bezorgen. Dus het kan.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Dat is een beetje ouderwetse opvatting Harrie, bij electronica zijn er geen microfoons om over na te denken trouwens, en je bereikt nooit die ontzagwekkende subbassen va de electronische muziek. Dan klinkt niet meegaan in de loudness war nog wel aardig, maar dat betekend wel dat het standaard publiek zegt: klinkt goed, die demo! Ik heb cd's in mijn kast (toegegeven, het zijn er echt weinig) die dat sausje hebben en dynamisch klinken en kippevel bezorgen. Dus het kan.
    jij bent ouderwets

    je hebt nog cd's

    maar zonder dollen laat eens een van mix joe horen

    je komt zo kundig over
    Laatst gewijzigd door okeeee; 4 maart 2015 om 14:12

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    je komt zo kundig over

    Da's het internet effect . Ik post hier wel eens iets ja, maar nooit als verantwoording nee .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top