Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard Welke saus voor de eindmix?

    Ik kom er weer eens niet uit maar wie kan mij vertellen welke effecten ik het beste kan gebruiken om de eindmix een beetje als 1 geheel (professioneel) te laten klinken. Ik werk met Cubase5 en SX.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Volgens mij zorgen, dat de verschillende geluids nivo`s per kanaal een beetje egaal blijven, met een compressor bijv.
    Maar dan wel een losse compressor per kanaal, niet over het totaal....
    Base beetje hoog erin (hou ik van, alla Metalica), snare een beetje galm en dan moet het al aardig klinken..., toch?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Ik kom er weer eens niet uit maar wie kan mij vertellen welke effecten ik het beste kan gebruiken om de eindmix een beetje als 1 geheel (professioneel) te laten klinken. Ik werk met Cubase5 en SX.
    Je kan een masterbuss compressor en eq gebruiken die de sound flink kleurt. Er wordt ook vaak aan de fase gesleuteld. Maar je vraag is uiteindelijk: hoe master ik op professonele wijze en ja, het antwoord is mastering. Er is een hoop over te vinden op het web maar het is een vak, geen truukje.

  4. #4

    Standaard

    the CSaus)age Fattener van dada life
    zonder dollen
    ding is niet slecht
    Laatst gewijzigd door okeeee; 1 maart 2015 om 12:04

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor jullie tips, ik was al aan het pielen met de eq's/compressors e.d. maar heb daar geen gevoel/gehoor voor op de 1 of andere manier. Heb net "Ozone 6" door mijn Cat6 kabel getrokken om te proberen en gebruik de presets welke mij het lekkerste in het gehoor liggen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie tips, ik was al aan het pielen met de eq's/compressors e.d. maar heb daar geen gevoel/gehoor voor op de 1 of andere manier. Heb net "Ozone 6" door mijn Cat6 kabel getrokken om te proberen en gebruik de presets welke mij het lekkerste in het gehoor liggen.
    ozone is een goeie idd, of althans dat heb ik gehoord. Ik gebruik zelf de vintage channel en soms de vintage warmer van psp. maar het gevoel/gehoor, dat is de clou.

  7. #7

    Standaard

    Tja, een leuke kleurende SSL compressor, wat saturatie, en als laatste iets zoals Ozone doet het meestal wel goed.

    Ik ben zelf niet zo van EQ'en op de masterbus, als je mix te weinig bas of hoog heeft dan zou je dat naar mijn mening eerder gedaan moeten hebben.

  8. #8

    Standaard

    ik raad je niet aan om zo te mixen maar is een goede en korte tutorial hoe iZZZhope werkt


  9. #9

    Standaard

    Die comments zijn hilarisch.

  10. #10

    Standaard

    wat een kut tutorial. typisch iemand die al weet wat er gebeuren moet en dan jou fragment van 0.1 sec aanbiedt om je te laten horen hoe het moet. Daar heb je niks aan. Overigens, het pompt wel als een malle aan het begin, maar ik betwijfel of dit relevant is voor analoog opgenomen muziek. Het origineel is nl al weinig dynamisch (kijk naar de meter in het begi stuk zonder ozon plu in: de meter doet niet zoveel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top