Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Nieuwe gitaar :D

  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar :D

    Hallo!

    Een paar weken geleden heb ik een Taylor 414CE aangeschaft. Ik kon er helaas maar niet aan wennen. Het geluid was vrij ´iel´, reageerde moeilijk op effecten, de hals was mij te dun en niet breed genoeg. Verder was het een leuke gitaar om te zien, maar vanaf het begin af aan vond ik het hout al vrij dun. Ik kon hem voor een goede prijs overnemen. Dat was ook de reden waarom ik hem toen toch heb gekocht. Uiteindelijk besloten om hem toch maar te verkopen en eigenlijk hij was na één dag al weg. Je moet echt van het Expressie systeem houden. Of je vindt het geweldig, of je vindt het helemaal niks. Ik had altijd hele goede verwachtingen van Taylor. Op de Messe in Frankfurt vond ik ze altijd geweldig. Daar moet ik nu toch op terug komen.

    Afijn. Vandaag ben ik voor de tweede keer naar TFOA geweest. Wat een geweldige collectie heeft die man toch. Ook zeer klantvriendelijk, aardig personeel en je kunt er relaxt een dagje testen. Mijn Lakewood komt er ook weg en zeker een aanrader om eens te gaan kijken.

    Goed. Uiteindelijk heb ik er meerdere gitaren geprobeerd. Een aantal Martin´s, Guild´s en een aantal Gibsons. Vooral de Gibson J35 kan ik een ieder aanraden om eens te testen als je een betaalbare dreadnought wil hebben. Zeer fijne gitaar, heel goed geluid en goed bespeelbaar. Ook de Acus (Acuse?) versterkers... Wauw!! Wat een bakken zijn dat. Geweldige dingen en zeer goed betaalbaar.

    Uiteindelijk, naar zowel hele dure (Lowden, dure Gibsons) tegen elkaar te hebben afgewogen ben ik voor een Takamine gegaan uit de Nashville serie, specifiek de Takamine TNV-460SC

    Specs:
    Body Shape: NEX Cutaway
    Rosette: Abalone
    Top: Solid Bear Claw Spruce
    Inlays: Abalone
    Back: Solid Indian Rosewood
    Sides: Solid Indian Rosewood
    Fingerboard: Ebony
    Electronics: CTP-1 Cool Tube Preamp
    Tuners: Gold
    Abalone snowflake inlays on fingerboard

    Hele fijne, goed gebouwde solide gitaar. Geweldige toon en ziet er geweldig uit.
    Kan de textuur moeilijk op te foto krijgen, maar het ziet eruit als volgt:


    Over de Nashville series:

    Nashville Series:
    Hand-crafted of all-solid woods by a special team at Takamine, Nashville models are as close to a small luthier-built instrument as you will find. The tops are solid, hand-selected "bear claw" spruce which creates a rare, naturally occurring pattern. Each soundboard is individually voiced to maximize its power and dynamic range. The back and sides are solid, book-matched Indian Rosewood, chosen for both its appearance and acoustic integrity. The ebony fingerboard is fitted with nickel silver frets, leveled and finished by hand for perfect playability and intonation. The soundhole and perimeter of the top are inlaid with hundreds of pieces of beautiful abalone shell. Nashville models are available in pure acoustic form or equipped with Takamine electroncis.

    Foto's!












  2. #2

    Standaard

    Ziet er zeer chique uit. Op de foto's komt de achterkant niet zo tot z'n recht, maar palissander is erg mooi.
    De top.... is die echt zoals het voorbeeld met die 12-snarige ? Hoop dat het iets minder is, althans laat ik het zo zeggen: voor mij zou het iets minder mogen.
    Mooie afwerking ook. Niet te overdadig, prachtig.

    Veel plezier ermee ! Dat worden weer mooie speelmomenten....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Bedankt. Het is echt een plaatje. Ik heb zelden zo'n mooie gitaar in mijn handen gehad.

    Dit is de top. In het donker met een lamp erop lukt het beter:


  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard

    Schitterend mooi !! veel plezier met deze beauty.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Takamine heeft een hele goede reputatie waar het gaat om het versterkte geluid van hun gitaren. Een klein puntje van kritiek is vaak dat dit ten koste zou gaan van het pure akoestische geluid. Hoe ervaar jij dit? Ik bedoel, hoe verhoudt zich het akoestische geluid van je (overigens bijzonder fraaie) Takamine tot het versterkte geluid, of vice versa?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6

    Standaard

    Ik herken dit wel in de G en de Natural series. Daar is het geluid versterkt goed maar unplugged vrij 'saai'.

    Deze Takamine klinkt unplugged goed. Vol, helder maar niet erg luidt. Versterkt is ze echt geweldig! Die Cool-tube pre-amps zijn echt verschrikkelijk goed. Ik merk wel veel verschil in de Takamine series. Ben niet erg weg van de G-series, ook niet de duurdere. De oude Japanse N series zijn wel goed te pruimen maar vaak niet versterkt.

    Ben het wel eens dat ze versterkt beter klinken dat unplugged maar dat zie ik ook typisch terug bij bijvoorbeeld Gibson en ook zeker Martin.

    Afgezien van de Looks die fenomenaal zijn, klinkt de gitaar ook nog eens verschrikkelijk goed. Met een listprijs van 3499 dollar mag je er ook wel iets van verwachten . Hij klinkt in ieder geval stukken beter dan de overige gitaren die ik heb getest bij TFOA tot een bedrag van ongeveer 2000 euro. Het valt me op dat al die nieuwe gitaren vaak erg simpel gebouwd zijn, niks meer mogen wegen en volledig terug zijn gebracht naar de basics (bijvoorbeeld dat volume-wieletje in de klankkast). Daar hangt dan rustig een prijskaartje van 2000 euro aan en zodra de gitaar wordt gestemd kraakt de brug al. Doe mij maar die oudere gitaren.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Versterkt is ze echt geweldig! Die Cool-tube pre-amps zijn echt verschrikkelijk goed.
    Binnenkort dus een weer een 'performance' in sounds met deze pracht gitaar ?
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top