Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    vraagje Online gitaarles, aanrader of afrader?

    Beste forumleden,

    Zelf zit ik te denken aan gitaarles, maar wil me ook niet gelijk binden (wat vrijblijvender houden). Nu kwam ik op het web deze online gitaarles tegen. Wat denken jullie, is het de moeite waard om online met een cursus te beginnen of is het beter om bij een echte gitaardocent te lessen? Online is wel goedkoper lijkt mij, maar of het kwalitatief goed genoeg is?

    Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

    Groet, Peter

  2. #2

    Standaard

    Peter,

    Het internet is een bron van (goede en minder goede) lessen, tabs, youtube videos etc. Ik maak er dankbaar gebruik van in combinatie met dingen als Tabledit (om tab files "af te spelen") en GuitarPro. Als je al een beetje een basis hebt kun je daar enorm veel aan hebben. Of een leraar dan overbodig is.... Het kan zeker geen kwaad om in het begin begeleiding te krijgen zodat je gecorrigeerd wordt als je verkeerde vingerzettingen e.d. aanleert.

    Als je besluit eerst de genoemde bronnen te gebruiken zou ik niet meteen een betaalde cursus doen. Zoeken op youtube met "guitar lesson" eventueel aangevuld met jouw stijl naar keuze, kan je al voor maanden intressant studiemateriaal opleveren. Uiteraard mag je me altijd een PB sturen als je wat meer info wilt hebben.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Een zeer goede site is www.justinguitar.com. Site is gratis. (donatie mag) Je kan evt. songboeken en cursusboek aanschaffen. De site is zeer goed gestructureerd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top