Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard Seymour Duncan APH-1N helderder/opener krijgen in een Les Paul Custom?

    Ik heb recent de neck pickup in een Les Paul Custom (maple cap) vervangen met een Seymour Duncan Alnico II Pro neck vervangen, en hoewel ik de basissound erg lekker vind, zou ie van mij nog wat meer 'bluesy sprankel' mogen hebben. Ik hoor Orpheo denken "ja lul man, had dan een Antiquity genomen' maar nee, ik 'moet' roeien met de riemen die op Marktplaats voorhanden zijn.

    2 elementen die meer doen wat ik zoek zijn de DiMarzio 36th Anniv. neck PAF en de Air Norton (met screw poles richting brug), maar ik wil deze Les Paul graag 100% Duncan houden; er ligt een Custom/59 Hybrid in de brug.

    Zou een 1M volume pot hierin helpen of wordt dat teveel/lelijk?
    De 36th Anniv Neck heeft dat prachtige vintage open, en toch gecontroleerde geluid; 'belletjes'/bubly; de APH-1N klinkt verhoudingsgewijs iets dichtgesmeerder nu.
    Magneetopties? Andere Duncan? Ik geloof niet dat er iets van Duncan is wat die Air Norton sound doet, of wel?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Zou een 1M volume pot hierin helpen of wordt dat teveel/lelijk?
    Gibson gebruikt toch 300k potmeters? Dan zou 500k wellicht al een verbetering kunnen zijn?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Gibson gebruikt toch 300k potmeters? Dan zou 500k wellicht al een verbetering kunnen zijn?
    Het is een Burny, hebben al 500k. Ik kan 'm nog wel eens precies doormeten.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Is de moeite van het doormeten misschien wel waard, mijn 80's Burny heeft (origineel) 250k potmeters.

    Maar die alnico2 dingen vind ik sowieso wel heul heul heul warm..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    tip: koop een '59B erbij en maak een hybrid van die twee pickups. stop de alnico5 versie in een gitaar die heel warm is en de alnico 2 versie in een gitaar die heel helder is en bedank me later. De 59b/jazzn (of alnico2pro: zelfde spoelen, andere magneet) is een van de beste halspups die ik gehoord heb. beetje die single coil like vocaliteit, heel transparant, heldere sprankel en reageert te gek op je tone.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    anders een 0,022 uf condensatortje in het signaalpad. dan trek je ook een deel van 't laag weg. speel met 0,022, 0,047 en 0,068...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Is -hybridizeren daargelaten- het sowieso geen idee om een A5 in die Alnico II Pro neck te stoppen voor wat meer hoog, en een minder dik, romig mid?

    Aangezien ik ook nog een '59N heb liggen van m'n ESP Horizon (waar nu de Demon SH-12 in de hals ligt), daar zou dan de A2 magneet in kunnen? Wat zou beter klinken (meer vintage PAF, met helderheid, mooi mid, geen modder, geen boomyness); een APH1N met A5 of een '59N met A2?

    (3e keus; nieuwe magneet kopen en een '59N met A4... ?)
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Is -hybridizeren daargelaten- het sowieso geen idee om een A5 in die Alnico II Pro neck te stoppen voor wat meer hoog, en een minder dik, romig mid?

    Aangezien ik ook nog een '59N heb liggen van m'n ESP Horizon (waar nu de Demon SH-12 in de hals ligt), daar zou dan de A2 magneet in kunnen? Wat zou beter klinken (meer vintage PAF, met helderheid, mooi mid, geen modder, geen boomyness); een APH1N met A5 of een '59N met A2?

    (3e keus; nieuwe magneet kopen en een '59N met A4... ?)
    nee, das geen keuze aangezien jij de jazzN al niet zo tof vindt (toch?). alnico2pro = jazz, maar dan met alnico2 ipv alnico5. 1 op 1, no kidding.

    edit: wat te denken van een alnico 3 of alnico 4? Alnico4 zou 'm veel cleaner moeten maken, minder die midspike. Alnico3 is als alnico2 maar met meer hoog.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 18 april 2015 om 19:39

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    En een '59 neck met A2?

    A3 en A4 zal ik wel eens tzt aanschaffen voor wat experimenten.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    bump?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top