Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Weer wat geleerd, nu ben ik wel erg benieuwd naar die snaren en of ze compatibel zijn met m'n Eastman. Het zal moeilijk worden om m'n Elixers PB te verslaan. 's kijken hoe zo'n .012 setje klinkt.. Wel jammer dat ze geen light met medium bottom setje hebben..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Voordeel van die monelsnaren is dat ze amper/geen inspeeltijd nodig hebben (ze klinken constant na het eerste halfuur spelen), en ze die klank ook blijven behouden. En ze ontstemmen ook amper, zelfs als ze vers zijn.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2013
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    273

    Standaard

    Heel mooi gitaartje. Persoonlijk vind ik die snaren een misser, maar zoals het gezegde luidt: Over smaak valt niet te twisten. Veel plezier er mee!

  4. #14

    Standaard

    Knap van je dat door de slechte afstelling en het (kennelijk) matige geluid heen kunt kijken en na wat aanpassingen een gitaar blijkt te hebben gekocht die je het gewenste geluid en bespeelbaarheid levert.

    Ik vind de Sigma's er altijd goed uitzien, het zijn wat dat betreft echt leuke gitaren. Geldt ook zeker voor jouw exemplaar!
    Tot nu vond ik echter altijd de bespeelbaarheid en/of de klank onderdoen voor de in de winkel aanwezige concurrentie als Blueridge, Recording King of Eastman.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het is altijd een beetje gokken hoe iets gaat uitdraaien nadat je alles hebt afgesteld naar eigen wensen, maar je hoort vrij snel of een gitaar resonant/expressief is, of dat de klank wat in de kast blijft hangen. Het geluid in de winkel was zeker niet matig, maar meer "zo verwacht ik dat een gitaar van 500€ effectief klinkt", wat kan voor een gitaar die 500€ kost. Maar er zit meer in, want voor die 500€ krijg je wel een solide sparren top, dovetail neckjoint, benen kammen,... dus dat moest even allemaal afgesteld worden, en nu klinkt ze werkelijk als een klok.

    Die andere merken hebben we ook getest, maar het probleem bij Blueridge was budget & stijl (de forward shifted scalloped bracing is een beetje teveel van het goede qua basrespons als je fingerstyle zonder nagels speelt), de Recording Kings hadden dan weer een te chunky & uitgesproken V-shape nek (hoogglans, dat stropt), en de eastman was goed, maar dat mag ook, voor meer dan het dubbele van de prijs, en ze leveren geen 000 grootte, alleen een 00.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Hallo Mr. Fingers,
    Waar heb je benen brugpinnetjes gevonden die in die Sigma passen?
    Enne... bij Leo Caerts in Leuven gekocht?
    Groetjes, Chris

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    chris,

    Slagplaat, brugpinnen heb ik gehaald bij Rothko&Frost, ook te vinden om amazon.co.uk. Erg goed van kwaliteit & prijs, en was op 2 dagen hier (zondagavond besteld, woensdagochtend in huis). Pennen pasten zonder echte aanpassingswerken (ik moest de gaatjes van de brug IETS verruimen, maar echt niet veel (gewoon even met een schroevendraaierasje langs de wanden walsen, en klaar)).
    En inderdaad, de gitaar komt van bij Caerts. Goeie service trouwens!

    De vrouw heeft trouwens afgelopen weekend iets opgenomen. Ze speelt een tweetal jaar gitaar, dus verwacht geen Tony Emmanuel-achtige toestanden, maar het moet een idee geven van de klank. Opgenomen in de discretie van de zetel, met een Samson C03U.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 8 april 2015 om 16:06
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    .............De vrouw heeft trouwens afgelopen weekend iets opgenomen. Ze speelt een tweetal jaar gitaar, dus verwacht geen Tony Emmanuel-achtige toestanden, maar het moet een idee geven van de klank. Opgenomen in de discretie van de zetel, met een Samson C03U.
    Nou ik speel ongeveer 40 jaar gitaar en je vrouw speelt in die 2 jaar beter dan ik! Bravo!

  9. #19

    Standaard

    mooi gespeeld en mooie sound

  10. #20
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Dat is goed gespeeld na pas twee jaar!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top