Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Over een laagvallende broek en Wheel see

    Elders in de krochten van Sounds, wordt verzucht dat het hier wel wat stil wordt.
    Tijd dus om wat te posten.

    Akkebaas zegt, dat je creatief moet zijn met wat je hebt. Eens. Dit is wat ik heb. Iemand in mijn omgeving zegt dat zij gek is op laagvallende broeken. Nou ik ook, is dan mijn antwoord. Bij vrouwen van dit kaliber, kunnen die broeken me niet laag genoeg vallen. Op de grond het liefst.

    Vlak voor de HM zoveel had Gerrit Hiemstra het over pilotengaten in de wolken. Ik denk dan gelijk dat die seperatisten goed naar Gerrit hebben geluisterd.

    Plus dat ik mij toch al lang erger aan het Journaal, met het doelloze heen en weer geloop en hun debiele bruggetjes. Er is een orkaan op komst, maar ja….., dat levert mooie foto’s op. Heeb daarover wel eens eerder iets gepost.
    Over deze zaken gaat de NL versie.

    De Engelse versie gaat natuurlijk over de belangrijkste zaak op aard: Dat ga ik niet toelichten.

    NL:
    Laagvallende broek

    Zo hallo zeg kan ’t nog gekker
    houdt die zak nou nooit eens op
    zadelzones isobaren
    mooie plaatjes? Hou toch je kop

    O en dan weer zo’n mooi brugje
    toppunt van creativiteit
    met een groet aan het textielcentrum
    daar houden ze het warm hoor meid

    Br
    Pilotengaten in de wolken
    dat kan er dan ook nog bij
    wolkerige kleurverschillen
    het lijkt wel een paasei

    Ref
    Eén vogel geeft geen Pasen
    soms kan het niet geraffineerder
    Pasen valt vroeg dit jaar
    maar je onderbroek valt eerder

    Mooi gekleurde wolkenluchten
    ja, u stuurde heel veel foto’s op
    hoge druk kreeg ’t voor zijn kiezen
    lage druk koos het ruime sop

    Echt verrassend in de Alpen
    lijkt de neerslag wel op sneeuw
    nee zeg, da’s een verrassing
    de verrassing van de eeuw

    Br
    Pilotengaten in de wolken
    dat kan er dan ook nog bij
    wolkerige kleurverschillen
    het lijkt wel een paasei

    Ref
    Eén vogel geeft geen Pasen
    soms kan het niet geraffineerder
    Pasen valt vroeg dit jaar
    maar je onderbroek valt eerder

    W30okt2014

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...de%20broek.mp3

    -.-.-.-.-

    Engelse versie
    A baroque, romantic type of song. Longing. But longing for what? If you'll let the bottle decide, what do you long for?

    Wheel see

    Oh yes, maybe it's in the leaflet
    But then again, maybe the specs
    You can feel the tension rising
    Something's going on, she begs

    Many women are control freaks
    But then again, there are also men
    Feeling lost and utterly helpless
    When decisions 'r' taken from their hands

    Bridge
    Before we use it to perfection
    It'll pour four glasses, dear
    We'll drink quickly, in a hurry
    We are pressed for time, I fear

    Ref
    'Wheel decide', will draw some laughter
    Joss is allotted to me
    Spin the bottle, spin the bottle
    Better than ratio, wheel see

    Joss's glory's in the shower
    'S got this fancy shower head
    Which she won't share, share with no one
    She takes the afterglow to bed

    'F anything she gets more restless
    But then again we all know Joss
    If it's lame she calls it game
    When questioned why she's at a loss

    Bridge
    Before we use it to perfection
    It'll pour four glasses, dear
    We'll drink quickly, in a hurry
    We are pressed for time, I fear

    Ref
    'Wheel decide', will draw some laughter
    Joss is allotted to me
    Spin the bottle, spin the bottle
    Better than ratio, wheel see

    W7feb2015
    Guitar melody inspired by Makana's music.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...heel%20see.mp3

    De Engelse versie is ook gepubliceerd in het songschrijversding: Make your song count.
    www.makeyoursongcount.com
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 20 februari 2015 om 10:15

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij moeten we jouw muziek stilaan als een apart genre beginnen bekijken Hoe dat dan moet gaan heten weet ik niet zo meteen. Iets met 'post' in de naam. Of gewoon Gus, zoals in 'Wat voor muziek speelt jouw band?' 'Iets tussen metal en Gus'

    Ik luister er graag naar, naar Gus. Tovert steeds weer een glimlach op mijn lippen.
    Maar waarom nog een Engelse versie als je er een prima Nederlandse hebt? Komt er een internationale release?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akkebaas Bekijk bericht
    Volgens mij moeten we jouw muziek stilaan als een apart genre beginnen bekijken Hoe dat dan moet gaan heten weet ik niet zo meteen. Iets met 'post' in de naam. Of gewoon Gus, zoals in 'Wat voor muziek speelt jouw band?' 'Iets tussen metal en Gus'

    Ik luister er graag naar, naar Gus. Tovert steeds weer een glimlach op mijn lippen.
    Maar waarom nog een Engelse versie als je er een prima Nederlandse hebt? Komt er een internationale release?
    Terwijl ik eerder nog met bewondering naar jouw post heb zitten luisteren. O, dat wil ik ook nog eens kunnen! Echt!
    De Nederlandse versie was er eerder. Er zat een vakantie tussen, maar in digi tijd misschien een dag of 10. De Engelse versie is er vooral omdat ik mijn Engelse stem een beetje aan het terugvinden ben.

    'k Heb eigenlijk langere tijd alleen NL teksten gemaakt. En het leek mij leuk ook weer eens wat Engelse teksten op muziek te zetten.
    Verder zit er zelden een plan achter mijn muziek.
    Het is net als met gitaartjes. Ik koop meestal rammelgitaren, passend bij de muziek die ik maak en die in een explosie van energie tot stand komt.
    Als ik dan (in een ander deel van GN) zeg, dat ik geen gitaar voor het leven hoef te kopen, en Harald merkt dan fijntjes op dat iedere gitaar voor mij een gitaar voor het leven is, dan snap je dat mijn ruimte voor vernieuwen niet eindeloos is.
    Overigens heb ik mij gek gelachen om H.'s opmerking.

    He.t leek mij dus leuk om weer eens een zijstraat in te slaan. En die Engelse taal is daarbij vreselijk leuk. Veel woorden van betrekkelijk weinig lettergrepen. Het gereedschap is dus ineens van een heel andere orde.

    Door de oprukkende plakwoorden reeksen zijn er ondertussen woorden van elf lettergrepen. Dat zet je metrum op scherp.
    Zet dat eens af tegen Love me do, met zijn schattige maar weinig uitdagende tekststructuur.

    Alors, internationale of nationale ambities?
    Allemaal achter mij gelaten. Ik ben een man met een geweldige toekomst achter zich. En kan er prima om lachen.
    Het kan zelfs zijn dat ik ver voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum (5 lettergrepen) ben. Maar ik heb er een geweldige hoop lol in. Iedere dag een nieuw lied. En so what als er bagger tussen zit? Iedere dag Bevrijdingsdag!!! Geldt ook voor mijn 'ambities'.

    Leuk dat je kennelijk al langer luistert naar mijn muziek. En leuk dat je je daarbij niet verveelt.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Het intro bracht me op het verkeerde been! Als in, dit is anders dan Gus. Zeker niet verkeerd overigens. Sterker nog, van mij mag je vaker het ritme even loslaten en gewoon wat akkoorden/noten laten uitklinken. Iedereen mag dat van mij.

    Vanaf 0.10 (Heuj Heuj Heuj Heuj! ) begint de regular Gus. En hij is weer leuk. Ik ben het met akkebaas eens: de NL-versie is optimaal. De constante beuk op de bekkens is ook goed. Alsof iemand met volle kracht in de maat je oren aan het uitsteken is (voor zover dat kan). Dat houdt wel m'n aandacht erbij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akkebaas
    Of gewoon Gus, zoals in 'Wat voor muziek speelt jouw band?' 'Iets tussen metal en Gus'
    Ik vind Gus an sich al goed, maar wie iets tussen Gus en metal maakt heeft goud in handen.

    Loeters,

    Merijn

  5. #5

    Standaard

    Leuk 'on-Gus' begin. En dat vind ik verfrissend.
    Het 'gebeuk op de bekkens' hoor ik als het 'geram met een tamboerijn', maar wat het ook is het geeft wel 'ballen' aan de melodie.
    De zang staat weer lekker tegen die 'wall of sound' aan te leunen. Of het nu in het Nederlands of Engels is, het blijft jouw eigen signatuur houden.

    Well done, ol' chap.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Het intro bracht me op het verkeerde been! Als in, dit is anders dan Gus. Zeker niet verkeerd overigens. Sterker nog, van mij mag je vaker het ritme even loslaten en gewoon wat akkoorden/noten laten uitklinken. Iedereen mag dat van mij.

    Vanaf 0.10 (Heuj Heuj Heuj Heuj! ) begint de regular Gus. En hij is weer leuk. Ik ben het met akkebaas eens: de NL-versie is optimaal. De constante beuk op de bekkens is ook goed. Alsof iemand met volle kracht in de maat je oren aan het uitsteken is (voor zover dat kan). Dat houdt wel m'n aandacht erbij.


    Ik vind Gus an sich al goed, maar wie iets tussen Gus en metal maakt heeft goud in handen.

    Loeters,

    Merijn

    Ha, is dat even een verrassing?
    Ik was redelijk tevreden met de NL versie, maar vond de Engelse versie toch beter. Misschien de euforie van een hernieuwde mogelijkheid om mij in het Engels uit te drukken.
    Het is ook wat beschaafder gemixt, om de verstaanbaarheid van een Engelse tekst even meer ruimte te geven.

    En dan komt eruit dat kafferen tegen een deel (het weer) van het journaal toch het leukste is.

    En het is ook als beuken op de bekkens bedoeld. Een hard hitting walz.
    Om die reden zijn de bekkens double tracked inderdaad. Om het erin te rammen.

    De bas is nog nooit zo dicht tegen het geluid van John Entwhistle aan wezen leunen. Keihard en met een heel strakke laag af.
    Hoe die gozer in zijn eentje zo'n (prachtig) rammelende band overeind hield is mij nog steeds een raadsel.

    Het maken van dit koppel was erg leuk om te doen.

    Leuk ook dat je weer hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Leuk 'on-Gus' begin. En dat vind ik verfrissend.
    Het 'gebeuk op de bekkens' hoor ik als het 'geram met een tamboerijn', maar wat het ook is het geeft wel 'ballen' aan de melodie.
    De zang staat weer lekker tegen die 'wall of sound' aan te leunen. Of het nu in het Nederlands of Engels is, het blijft jouw eigen signatuur houden.

    Well done, ol' chap.....
    Dank voor het compliment! Altijd leuk.
    De NL versie heeft geen tamboerijn; de Engelse wel. Alhoewel hij een beetje zweeft in de mix. Soms beter hoorbaar dan op andere momenten.

    Wall of sound is het wel een beetje. Maar ja, het is ook zo lekker hè, een beetje beuken op zo'n gitaar?
    Voor de mensen die naarstig op zoek zijn naar toonhout en dingetjes die alles een veel betere klank geven:
    Dit is opgenomen met mijn Wesley Freeport guitar. 105 hele Engelse ponden heeft dit ding gekost. Nieuwprijs. Uit Engeland. Een soort thinline met gelijmde hals en P90's. Speelt als een droom.
    Maar dit terzijde.

    Om maar in de tweetaligheid te blijven:
    Leuk dat je het leuk vindt.
    I love how you love it.....

    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Standaard

    Wat een leuke zweverige lijnen hoor ik daar
    Het enige wat ik zou kunnen opmerken is dat de zang een beetje articulatie mist. Zonder de lyrics is het moeilijk te verstaan.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Wat een leuke zweverige lijnen hoor ik daar
    Het enige wat ik zou kunnen opmerken is dat de zang een beetje articulatie mist. Zonder de lyrics is het moeilijk te verstaan.
    Ahhhhhh....., nou heb ik zo mijn best gedaan. Met de uitspraak. Zeker in de Engelse versie.
    Leuk dat je hebt geluisterd.
    Zweverige lijnen, leuk! Daar denk ik nog eens over na.
    Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Ja gus! jA
    De rest is al gezegd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top