Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Music kopen van nieuwe gitaar

    Ik ben van plan om een Richwood D-40 CE te kopen.
    Nergens geen review te lezen, ik krijg wel een mooie deal voor deze gitaar
    DIt zal mijn eerste gitaar zijn die ik aanschaf.
    Kan iemand mij vertellen of deze gitaar een goede aankoop is?

    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Welkom!

    Een goede aankoop is het als jij 'm goed vindt. Ga spelen en luisteren en bepaal wat jij er van vindt, dat kunnen wij niet voor je bepalen.

    De gitaar heeft specs die je kan verwachten voor het geld, dus daar kan het niet aan liggen. Nog 1 ding, als je niet persé de elektronica nodig hebt, koop dan de versie zonder.. Goed, dan mis je ook de cutaway, maar je betaalt ook (te veel) voor matige elektronica die je ws. niet eens gebruikt.. Maar, dat weet ik niet zeker, dus...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reactie!
    Eerst en vooral ik ben ook linkshandig, dus niet zo veel keuzen tussen gitaren.
    Ik had een acoustic gitaar gekocht bij de winkel, maar was totaal niet tevreden ervan en wauw over stappen naar acoustic electric en heb ik een waardebon gekregen in return.
    Het probleem is nu dat ze geen fender kunnen bestellen waarvan ik het geluid al ken. naam Fender Sonoran SCE Natural v2.
    Dus nu hebben ze alleen een 4-tal keuzes tussen links handige gitaren.
    En de beste gitaar leek mij toch wel Richwood D-40 CE is deze gitaar ongeveer even goed dan de Fender Sonoran SCE Natural v2 ?
    Ik moet daar dus een gitaar bestellen ( Richwood D-40 CE ) waarvan ik het geluid niet ken hehe klinkt leuk he!
    Dus daarom vraag ik het liever hier.

    Alvast bedankt

    groetjes suzanne

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ze hebben min of meer dezelfde specs, dus dan gaat het verschil in jouw beleving van het geluid en de bespeelbaarheid zitten.. Laat je niet afschepen met een "speciaal" voor jou bestelde gitaar als je het onverhoopt niets mocht vinden!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Dat is goed nieuws rizz ik zal hem dan ook eerst testten wanneer hij aankomt daar.

    Bedankt voor je snelle reactie

  6. #6

    Standaard

    Weet jij nog toevallig een goede electr.acoustic gitaar voor mijn vriend hij is ook een beginner.
    Hij wilt misschien een fender of yamaha prijs ligt tussen de 200 en de 350 euro.
    We zijn druk aan het kijken op baxshop

    Alvast bedankt!

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Yamaha is niet slecht in die prijsklasse, kijk ook eens naar Cort.

  8. #8

    Standaard

    bedankt iedereen voor de snelle reacties
    Ik heb in tussen tijd wat zitten op zoeken en heb 3 gitaren gevonden die we wel goed en mooi vonden.

    Yamaha FG700S akoestische western gitaar naturel.
    Fender CD-60CE All Mahogany elektrisch-akoestische westerngitaar.
    Fender Sonoran SCE Natural v2.

    Wat zou de beste gitaar zijn tussen die drie opties?

    alvast bedankt!!!

  9. #9

    Standaard

    Ik raad je de fender SCE natural V2 aan, m'n vriendin heeft diezelfde gitaar in het zwart een paar jaar geleden voor €600 gekocht dus hij is nu al een tijdje in de markt. Het is een erg mooie gitaar met een mooi geluid, ingebouwde tuner, en te versterken (doet zij nooit want ze heeft geen versterker, maar klinkt wel goed volgens reviews). Houd er wel rekening mee dat zij nu al 3 jaar ermee speelt, en dat zij in het begin grote moeite had met de gitaar omdat de gitaar aardig zwaar speelt. En zelfs nu nog heeft ze snel last van haar vingers, en vind ze mijn gitaar lekkerder spelen. Ik zie dat je zojuist nog een forum heb aangemaakt en dat je een beginner bent. Het is te doen en hoe beter je word hoe makkelijker hij speelt (het is ook echt een beauty😍&#128525 maar reken er niet op dat je er zonder pijnlijke vingers (en bij m'n vriendin ook sneetjes in haar vingers) vanaf komt☺️😜 toch zou ik van deze 3 gitaren wel voor deze gitaar kiezen vanwege het uiterlijk en de vele mogelijkheden voor later als je beter bent/wordt. Maar je kan er ook voor kiezen om eerst een wat simpelere gitaar te kiezen zonder kleurenlak (zwart/wit/rood/groen etc.) en elektronica want dan weet je zeker dat het echt mooi hout is en zal de gitaar hoe ouder die word alleen maar meer waard worden en mooier worden (klinkt gek maar is echt zo)😁😁


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Bij 600 euro zou ik naar heel andere merken gaan kijken, Eastman, Blueridge, Sigma, Seagull... Maar ik geloof dat de topic starter niet in die prijsklasse zoekt. Overigens is zwaar spelen voor een belangrijk deel te verhelpen met een afstelbeurt van een paar tientjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top