Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Erg mooi! Doet me wel wat

  3. #3

    Standaard

    Zooooooooooooooooooo, fenomenaal zeg. Ik hou wel van dit soort filmische dingetjes.
    Dit klinkt echt heerlijk. Die gaat vandaag mijn kop niet meer uit.

    Als je plannen hebt geld van je muziek te maken, ontwikkel dit dan verder. Komt het in een succesvolle Tarantino terecht, dan is dat GBP 80.000 vast inkomen per jaar. Dus (gok eens wat) €125.000?
    Geen idee van hoe dat bij jou zit, maar ik kan daar heerlijk van leven. Geeft je de vrijheid verder allen maar te doen wat je leuk vindt. Tenzij je een paar heel dure habits hebt natuurlijk.

    Helemaal als Heather is zoals ze klinkt. Als die griet een beetje weet wat ze doet hangt ze haar onderbroek over haar oren na het beluisteren van een ode als deze.
    Fijn stukkie werk vriend!
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4

    Standaard

    Quentin Tarantino, doet me eerder richting Turks Fruit denken. Niet echt muziek om mensen bij af te slachten, maar als Thijs van Leer ineens was mee gaan fluiten had me dat niet verbaasd.

    Prima thema, mooi uitgewerkt in het arrangement. Zou op het einde even naar de fade out van de strijkers kijken. Die lage toon gaat daar ineens te veel overheersen voor mijn smaak. Op zich stoort de midi sound niet echt, behalve op het einde. Dan wordt dat vibrato wel wat syntherig/steriel. Maar dat is denk ik vooral doordat die bas veel later uitsterft dan de gitaar.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt allen!

    @Harald: daar op 't einde kan het nog wel wat beter, da's juist. Ik vind het op zich wel fijn dat die grondtoon nog even doorzeurt, maar de kwaliteit van de klanken is niet van die aard dat het heel organisch gaat klinken. 't Is opgenomen in Cubasis, dat is de Very Very Light versie van Cubase voor op de ipad. Niet heel veel mogelijkheden, maar dat ervaar ik wel als een fijne manier van werken, je kan snel en intuïtief werken en je moet creatief zijn met wat je hebt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Quentin Tarantino, doet me eerder richting Turks Fruit denken. Niet echt muziek om mensen bij af te slachten, maar als Thijs van Leer ineens was mee gaan fluiten had me dat niet verbaasd.

    Prima thema, mooi uitgewerkt in het arrangement. Zou op het einde even naar de fade out van de strijkers kijken. Die lage toon gaat daar ineens te veel overheersen voor mijn smaak. Op zich stoort de midi sound niet echt, behalve op het einde. Dan wordt dat vibrato wel wat syntherig/steriel. Maar dat is denk ik vooral doordat die bas veel later uitsterft dan de gitaar.
    Sorry, 't was niet een verwijzing van waar dit muzikaal gezien moest worden geplaatst. Maar een centenkwestie. Kom je in de soundtrack van Tarentino, dan levert dat GBP 80/85.000 per jaar op. Inkomen. Bijna vast inkomen.
    Hebben je kinderen ook nog wat aan.
    Vandaar. Mocht ik kiezen tussen soundtrack Turks Fruit en .......

    Overigens ben ik het met je eens over dat bastoontje op 2/3 van de tijd. Maar dat is een technische kwestie. Dat laat Heather's schoonheid onverlet.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    wat moet ik nou ?
    iemand die de lat stukken hoger legt geef ik behoorlijke ktitiek.............
    en ditte ?
    komt niet in de buurt waar mr M mee bezig is

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Erg mooi. Heeft een hoog Steven Wilson gehalte.

    Vanaf 0.35 doet me denken aan stukje van Opeth (akoestisch stuk vanaf 2.47).

    Los van allerlei irrelevante vergelijkingen vind ik dit ook knap gemaakt. Goed gespeeld en een erg lekker sausje. Wat mij betreft mag iedere akoestische-gitaarkoning hier op het forum zich meer bezig gaan houden met sausjes. Niet overdadig, maar subtiel zoals jij hier hebt gedaan.



    Loeters,

    Merijn

  9. #9

    Standaard

    Mooi stuk. Goed arrangement en evenzo gespeeld. Mooi ingetogen en beheerst.
    Fijne opbouw ook van het geheel. Het einde is inderdaad jammer, maar de rest is uitstekend gedaan.
    Petje af.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    wat moet ik nou ?
    iemand die de lat stukken hoger legt geef ik behoorlijke ktitiek.............
    en ditte ?
    komt niet in de buurt waar mr M mee bezig is
    Maar waarom zou je die twee ook willen vergelijken?
    Je bent een snuggere gast, je komt met rake observaties. Al eerder heb ik het voor je opgenomen. Met precies deze woorden.

    Maar ook hier probeer je onvergelijkbare zaken op een niveau (1:1) te willen vergelijken.

    Ik ben er absoluut van overtuigd dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft.
    Sterker nog, de meerderheid heeft zelden gelijk.
    Maar door je persoonlijke mening en smaak als feiten te presenteren doe je iedereen tekort. Iedereen is inclusief jezelf.

    Waarom zou dit überhaupt vergelijkbaar moeten zijn met wat Mr. M maakt?
    Dit is van een heel andere orde grootte en heeft zijn compleet eigen en volslagen unieke eigenheid.
    Dàt is wat het tot een aparte klasse opzichzelf geeft.

    Ik ben daar ontzettend blij mee. Leve de verschillen.
    Geldt zeker ook in de muziek.
    Ik zie dit stuk binnen GN, als een broedplaats, waar heel veel eigenzinnige dingen worden uitgebroed.

    Ik zeg: geniet ervan en probeer een ander in zijn waarde te laten.
    Dit dus, is niet hoe het is. Het is geen feit. Het is mijn mening.

    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top