Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Kan je met de G-system ook effecten voor de versterker en in de loop zetten?
    Er is een extra 5e loop t.b.v. het aansluiten van de preamp sectie van je versterker waarmee de preamp (input amp, FX send van de amp) van je versterker in de deze loop geplaatst kan worden. De output van de G-System gaat dan weer naar de FX return van je amp. Voorwaarde is dan wel dat de versterker een FX-loop heeft ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 februari 2015 om 09:27

  2. #12

    Standaard

    Dat kan met de g-force en de g-major niet toch? Dat zou voor mij een reden zijn om voor de g-system te gaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Er is een extra 5e loop t.b.v. het aansluiten van de preamp sectie van je versterker waarmee de preamp (input amp, FX send van de amp) van je versterker in de deze loop geplaatst kan worden. De output van de G-System gaat dan weer naar de FX return van je amp. Voorwaarde is dan wel dat de versterker een FX-loop heeft ;-)
    Of juist een 2e preamp kan inzetten zoals ik het begrijp. Correct me if im wrong.

  4. #14

    Standaard

    De G-System heeft 4 mono effect loops en 1 speciale preamp loop. De flow loopt als volgt:

    Gitaar -> Filter ->Compressor -> Effect Loop 1 t/m 4 -> Insert preamp loop -> Mod -> Pitch -> Delay -> Reverb

    @Bates15: Als je geen FX-loop op je versterker hebt kun je inderdaad een extra preamp gebruiken in de insert loop. Ik zou dan wel wat experimenteren m.b.t. een extra preamp en adviseer in dit geval een buizen drive pedaal omdat je al een cleane preamp in de amp hebt zitten. Je kunt met een clean boost of een overdrive een mooi randje geven aan je sound. Ik speelde zelf destijds thuis voornamelijk stereo en had dus een losse preamp (GT Trio) in de insert loop in combinatie met een stereo power-amp (Mesa Boogie).

    @Danee: Dit kan inderdaad niet met de G-Force of G-Major. De G-Force heeft wel weer als voordeel dat er meer effecten zijn die je naar eigen wens in serie of parallel kunt zetten.

    Een handige link naar een advanced manual voor de G-System: http://www.guitaraffair.com/pdfs/g-s...ting-guide.pdf

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ok. Top reacties en alleen maar meer redenen tot G.A.S. Nog ff doorsparen dus.

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Negeer de modeling maar de effecten in de AXE FX of de KEMPER zijn ook dikke prima hoor.
    Vriendelijke groet,

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Maar ook gelijk 2 x de 2e hands prijs. Zeer zeker mooie apparaten hoor. Volgens mij zit ik wel in de juiste richting te kijken qua fx, footcontrole, loops en schakel mogelijkheden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top