Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard TC G-system meningen

    Ik ben bezig met het samenstellen van een rackje en het word vooral een hobby project. Ik heb diverse sites en fora doorgespit en hier op GN ook tal van bruikbare posts gevonden. Nu is mijn oog gevallen op de G system van TC die naast de rackmountable unit ook tal van schakel en loop mogelijkheden heeft. Is het een bruikbaar systeem? Klinkt waarschijnlijk goed tot zeer goed, TC kennende. Ik zie hier op GN echter weinig gebruikers. Wie kan me wat ervaringen vertellen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Ik zal kort mijn ervaringen delen. Pros:
    - fantastische sounds
    - enorm stevige behuizing
    - tof dat je nog wat extra pedalen in de loop kunt hangen
    - "brain" in rack en g-systeem als footswitch gebruik met simpelweg een ethernetkabel
    - het is even zwoegen maar redelijk gebruiksvriendelijk
    Cons:
    - verwacht dat je veel tijd kwijt bent om een rack hier "omheen te bouwen"
    - je merkt dat TC niet heel actief dit product ondersteunt door bv een tijd geen nieuwe firmware uit te brengen

    Ik speel metal en heb maar een paar sounds nodig. Uiteindelijk is het voor mij toch teveel gedoe en er zitten een paar kleine kinderziektes in de firmware die niet hersteld worden. Al met al een toffe unit waar je hele goede sounds uit kunt halen. De mijne wil ik eigenlijk vanaf omdat ik juist wil downsizen. Je weet mij te vinden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    ESPlayer

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    bedankt voor je reactie. ik had idd al wat gelezen over de kinderziektes en de gevonden oplossingen. Ik zie juist heel veel mogelijkheden met de loops enz. Plus het maakt de zoektocht naar een footswitch on nodig.. Staat die van jou op MP?

  4. #4

    Standaard

    Ik ben het met Soulflyhigh eens. De G-System is echt een fantastische apparaat met precies de juiste functies en die specifieke TC effecten. Het enige nadeel vond ik dat hij erg zwaar is (overigens t.b.v. de stevigheid) en dat hij niet transparant genoeg was. Dat hoeft geen probleem te zijn want er zijn veel mensen die niet op die minimale nuances letten maar het was voor mij wel de reden om hem destijds weg te doen. Let er dus even op tijdens het uitproberen of het bezwaarlijk is.

    De transparantie schijnt bij de later modellen overigens te zijn aangepast d.m.v. een speciale input modificatie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ja dat las ik. Buffered input is in de 2e versie er ingebouwd. Top, ik had je eerdere posts over de g system ook gelezen. Thanks

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Of een gmajor 1 of 2 checken, dat vind ik samen met de gforce de beste fx series van tc.
    De 1 en de gforce nog in Denemarken gemaakt, daarna gingen ze op de verre oosten Tour, maar ook daar hoor ik goeie verhalen over. Kan je je eigenlijk geen buil aan vallen en de units hebben genoeg dynamiek.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ook die overweging heb ik gemaakt. Ik val dan echter steeds in de valkuil dat ik dan nog een footswitch nodig heb en loops wil kunnen gebruiken voor de pedaaltjes die ik nog bezit of wil gaan aanschaffen. De TC zou dat allemaal kunnen en mijn intellifex kan er gewoon naast geplaatst worden en geschakeld worden met de TC.

    Ik ben blij met de reacties. Ik wil niet overhaast aanschaffen en wil voor de verandering eens nadenken voor ik iets koop!

    😊 wel even wennen, dat nadenken...

  8. #8

    Standaard

    Graag gedaan. Ik zou persoonlijk de G-System ook prefereren boven de G-Force zelfs wanneer de laatste eigenlijk meer effect mogelijkheden biedt en de geluidskwaliteit ook nog iets beter is. Ik vond het destijds bijna jammer om de G-System weg te doen vanwege dat geweldige floorboard. Ik heb ook nog geen vergelijkbare alternatieven gezien in de floor oplossingen.

    Aan de andere kant moet je wel gaan voor een alles in 1 oplossing want het leuke aan een pedalboard is juist het feit dat je net dat ene favoriete effect toe kunt voegen aan je verzameling. Veel meer als een drive zul je waarschijnlijk niet toevoegen aan een G-System.

    Het is imo meer een ideale oplossing voor de gitarist die veel met effecten speelt maar toch snel wil installeren om direct te kunnen spelen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 februari 2015 om 19:34

  9. #9

    Standaard

    Kan je met de G-system ook effecten voor de versterker en in de loop zetten?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    De loops die er in zitten zijn allemaal pre-amp


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    ESPlayer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top