Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Ibanez RGD - sleutel voor halspen?

    Hallo,

    Ik heb dus deze http://ibanez.wikia.com/wiki/RGD320Z

    Zoekend online vind ik door elkaar gewone imbussleutels maar ook hex-doppen van 7 of 8 mm als het gaat over Ibanez RG modellen. Dit is dus een RGD uit 2011.... Ik heb al met lampje geschenen onder het klepje van de halspen, maar kan er niet genoeg uit opmaken.

    Zoektocht online levert niet al te veel op zo op het eerste zicht. Toch niet specifiek voor dit model.

    Dank alvast!

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    93

    Standaard

    ik zou zeggen, probeer wat, steek dr n inbus in en als ie vastgrijpt heb je je antwoord.

  3. #3

    Standaard

    Zou ik kunnen doen, maar ik moet nog eens om imbussleutels gaan. Als ik daar ben, wil ook weten of het eigenlijk geen 6 of 7 mm dop (socket) moet zijn ipv een imbussleutel, want sommige Ibanez gitaren werken blijkbaar daarmee. Vandaar vooral mijn vraag. Ik kan het in ieder geval niet zo van de gitaar afleiden.

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij hebben alle RG's (en ook varianten zoals de RGD) de 7/8mm hex dop truss rod. Ik heb een half jaartje geleden een Ibanez MTZ11 gekocht, dan heb je eigenlijk een soort groot Zwitsers zakmes met een stuk gereedschap voor elk onderdeeltje op een Ibanez. Zo'n multitool is goedkoper dan een losse dopsleutel en paste perfect op mijn '87 RG550.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Volgens mij hebben alle RG's (en ook varianten zoals de RGD) de 7/8mm hex dop truss rod. Ik heb een half jaartje geleden een Ibanez MTZ11 gekocht, dan heb je eigenlijk een soort groot Zwitsers zakmes met een stuk gereedschap voor elk onderdeeltje op een Ibanez. Zo'n multitool is goedkoper dan een losse dopsleutel en paste perfect op mijn '87 RG550.
    Perfect! Ik heb er al eentje besteld

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top