Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: The Nomad Brothers

  1. #1

    Music The Nomad Brothers

    Hallo!

    Even een post over The Nomad Brothers: we hebben een nieuwe soundtrack gemaakt, en zoiets gooi ik al eens graag op het gitaarnet:

    https://soundcloud.com/the-nomad-bro...sleepy-spirits


    Als soundtrackartiesten zijn we bovendien op zoek naar film/game projecten om mee samen te werken,
    dus als iemand mensen kent die voor dergelijke projecten naar muziek op zoek zijn, laat het ons gerust weten!

    Feedback is zeer welkom


    Vriendelijke Groeten

    Joris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Leuke geluidjes! Lekker sfeervol. Mooie op- en afgebouwd. Maar (je wilt feedback), als dit je beste track is mmmm vind dat niet de overtuigende track waardoor ik als game house oid met je in zee zou gaan. Verder vind ik de mix ook nog niet helemaal goed, beetje druk in t mid en volgens mij hoor ik ook wat crackle hier en daar?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik denk dat die crackle bewust is. Hij lijkt althans op een of andere manier een beetje ritmisch. Ik vind het een erg leuk stukje muziek. Heel anders dan The Gamer ook. Zeker in het begin (voor het gedicht) vind ik hem in de verte lijken op de soundtrack van Breaking Bad. Het heeft een beetje datzelfde beweeglijke.

    Hoeveel hiervan is elektronisch/midi en hoeveel is ingespeeld? Het klinkt allemaal heel echt en zuiver ook.

    Loeters,

    Merijn

  4. #4

    Standaard

    Te druk in het midden? Of gewoon iets te weinig in het laag.
    Ik hou het op het laatste.
    Maar dan hebben we de minnetjes ook wel een beetje gehad.
    Dan kom je bij de lullige verzoeknummers (gedicht iets harder?)

    Vinnum gewoon lekker.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5

    Standaard

    Hallo allemaal!

    Bedankt voor jullie berichten!
    Ik ben dit alles een hele tijd geleden uit het oog verloren ... Ik krijg blijkbaar geen emailnotificaties, heb mijn mail nog eens opnieuw ingesteld alvast. We hebben intussen nog een aantal nummers gemaakt (instrumentale dingen en 1 soundtrack in opdracht).

    Er is inderdaad crackle, want er is een vinylsample (oorsprong is verloren geraakt wegens jaren in akai sampler opgeslagen zonder naam) gebruikt, van een oude plaat dus. Dat is een loopje geworden voor dit nummer.

    @Cageman : The Gamer is inderdaad echt een buitenbeentje, hoort niet echt in de rij, maar we zetten het erbij omdat we het samen hebben gemaakt enzo. Er zijn een tweetal laagjes sample (echte instrumenten van een andere opname) waar vrij veel inzit (sax, harp en ook belletjes), dan zijn de stemmen zelf ingezongen met effecten erop, de percussie is MIDI.

    @Duhsjaak : Er ontbreekt zoals je zegt bas in Sleepy Spirits. We hebben een aantal andere tracks die goed van bas voorzien zijn

    Veel Groeten,

    Joris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top