Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2002
    Locatie
    Groet
    Berichten
    114

    Standaard G&L Asat USA outputjack vervangen

    In mijn Asat zit zo'n "bus"outputjack, die te ruim is geworden, plug glijdt er af en toe gewoon uit,terwijl je speelt en daarom wil ik hem vervangen voor een standaard Switchcraft outputjack, omdat het waarschijnlijk een terugkerend probleem is gezien de vele mensen die hier problemen mee hebben.
    Alleen het gat van de bus outputjack heeft een kleinere diameter dan die van de Swichtcraft die er in gaat.
    Hoe kan ik dat gat vergroten zonder dat ik in de problemen kom dmv bv uitschieten tijdens het opboren, misschien eerst handmatig met een ruimer aan de gang en verder met de boormachine?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    plug glijdt uit de output? dan kan je die output even uithalen en de contactpin wat naar binnen duwen, is erg eenvoudig.

    als je persé die switchcraft wil: niet opboren, maar ruimer schuren met dremel. Enfin, dat zou ik doen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2002
    Locatie
    Groet
    Berichten
    114

    Standaard

    Het is zo'n gesloten "barreljack", daar kun je niet inkomen volgens mij en,,,, je krijgt hem er haast niet uit zonder te forceren.
    Wat voor hulpstuk voor de Dremel gebruik je om ruimer te schuren?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nieuwe barrel Jack kopen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2002
    Locatie
    Groet
    Berichten
    114

    Standaard

    De barrel jack zit niet vast met een moer maar met een stuk , ik denk , e-snaar tussen het hout en de barrel.
    Ik heb de gitaar maar weggebracht naar een gitaarbouwer die eea aanpast en voorziet van een andere jack output.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2002
    Locatie
    Groet
    Berichten
    114

    Standaard

    Gitaar is gerepareerd, de gitaarbouwer heeft nadat hij de barreljack verwijderd heeft, eerst het ontstane gat gevuld met hout, zodat de frees die hij die ging gebruiken zich op een verantwoorde manier in het hout kon boren. Daarna eerst het gat voorzien van afschermende verf om een kooi v Faraday te maken en vervolgens afgemonteerd, ziet er strak uit en werkt 100%, had ik zelf niet gekund.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top