Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: gehoorbescherming

  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een groot nadeel van hoorbescherming is dat een deel van het geluid via de schedel binnenkomt. En dat je bassen ook voelt. De hoge tonen gaat dan altijd meer verloren dan de lage tonen. Met doppen, hoe goed ze ook zijn, is nooit de perfecte weergave dan zonder doppen.
    Je kan beter investeren in een lager podium volume. BV een kooi rond een drumstel van plexiglas en een betere plaatsing.
    Zelfs een eenvoudig schermpje van 10 euro van plexiglas haalt al 20 decibel af van een gitaarversterker.
    Vriendelijke groet,

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Met doppen, hoe goed ze ook zijn, is nooit de perfecte weergave dan zonder doppen.
    Je kan beter investeren in een lager podium volume. BV een kooi rond een drumstel van plexiglas en een betere plaatsing.
    Zelfs een eenvoudig schermpje van 10 euro van plexiglas haalt al 20 decibel af van een gitaarversterker.
    Valt best mee met echt goede doppen zoals Elacin. Voor mij zijn deze perfect en ik kan niet meer zonder, ook bij concerten van anderen. Ik gebruik -25db en het geluid is nog steeds prima. Voor sommige optredens en dance feestjes zou ik het liefst nog meer demping hebben.

    Als je overal een kooi om moet gaan zetten op het podium gaat dat niet werken. En hoe doe het dan bij repetities? of jamsessies? en hoe overtuig je de andere bandleden?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Valt best mee met echt goede doppen zoals Elacin. Voor mij zijn deze perfect en ik kan niet meer zonder, ook bij concerten van anderen. Ik gebruik -25db en het geluid is nog steeds prima.
    +1
    Eigenlijk zijn die doppen (ik gebruik -15dB) de beste investering in mijn geluid geweest. Ik wou alleen dat ze nog iets tussen de 15 en 25 dB demping hadden, ergens rond de 20 of zo.

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb in ear gehad en ook oordoppen. Dat beviel eigenlijk niet. Eigenlijk het grootste bezwaar van oordoppen is niet het oefenen maar de pauzes tussen de nummers. We overleggen dan om het nummer aan te passen maar de bandleden met oorbescherming in, horen de aanwijzingen niet.
    "Nog een keer refrein aan het einde!"
    "Heh, wat zeg je"

    Je treft mij nu in een fase waarin onze band het volume van het oefenen laag houdt door opstelling en lage volumes.
    Tot nu toe gaat het goed, ook met rocknummers.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Eigenlijk het grootste bezwaar van oordoppen is niet het oefenen maar de pauzes tussen de nummers. We overleggen dan om het nummer aan te passen maar de bandleden met oorbescherming in, horen de aanwijzingen niet.
    "Nog een keer refrein aan het einde!"
    "Heh, wat zeg je"
    als iedereen oordoppen in doet is ook dat probleem opgelost...
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16

    Standaard

    kortom in-ears

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Nee, kortom zachter spelen .


    Godskolere... tien dagen in zitten houden, maar het moest toch gepost worden .

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    ghhehehehehe kende ze niet, maar met de juiste kleding aan hoef je ook niet bang te zijn dat IS spontaan binnen komt

    Jupse...ghehehe...inderdaad. Ik heb ze zelf in de uitvoering die jij postte. Maar ze zijn er dus ook voor sportschieten, waar dan geen boom-mic aan zit. Het wordt dan dus echt een gehoorbescherming in plaats van communicatie headset. Mooi spul en werkt erg goed...kost wel wat.

    Maar als ik zo eens kijk naar de rest...zachter spelen zal een berg schelen ;-)

  9. #19
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Maar als ik zo eens kijk naar de rest...zachter spelen zal een berg schelen ;-)

    In de studio maak ik van die apenkoppen mee...
    Earplugs in, hoodie over 't hoofd en daaroverheen een brullende headphone.
    En dan vervolgens beweren, dat ze hun gitaargeluid uit de studiomonitors niet echt goed herkennen.
    Echt waar! Tja...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    kortom in-ears
    Ik zou er niet aan moeten denken ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top