Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: gehoorbescherming

  1. #1

    Standaard gehoorbescherming

    Aangezien ik niet over oordoppen kan zoek ik nu gehoorbescherming via oorkappen.
    Heb het idee om iets te maken van wat vlokkenschuim, maar zit een beetje met de midden tonen.
    Die wil ik weliswaar gedempt wel graag horen.
    Bij oordoppen heb je filters en op de een of andere manier moet ik dat zien te realiseren, maar weet niet hoe, malle buisjes door het vlokkenschuim?
    Iemand nog ideeën hierover.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Aangezien ik niet over oordoppen kan zoek ik nu gehoorbescherming via oorkappen.
    Je hoeft er ook niet over, Je moet ze indoen


    Maare, is dat dat Vlaams ofzo?

    Verder kan ik helaas niets constructiefs zeggen op je vraag.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik heb wel 's bij de lidl wel 's deze gekocht. Zo'n aanbiedingsbak ding.


    Die bedoel je? Nog nooit gebruikt bij muziek, maar wie weet werkt 't prima, en het is makkelijk op zetten..

  4. #4

    Standaard

    Zoiets bedoel ik ook maar die dempt echt alles.
    Misschien als ik een dun metaal buisje erdoor prik dat er wat met hoge tonen doorheen komen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Zoiets bedoel ik ook maar die dempt echt alles.
    Misschien als ik een dun metaal buisje erdoor prik dat er wat met hoge tonen doorheen komen.
    Mja.. Dan zou in dat buisje een filter van zo'n oordopje moeten proppen misschien. Als je dan een filter pakt van een oordop met een vrij vlakke curve dan zou 't in theorie moeten werken lijkt mij.

  6. #6

    Standaard

    Je zou eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Peltor Comtac II IPSC headset.
    Hier zitten mic's in die de omgevingsgeluiden versterken en in de headset weergeven. Er zit een limiter in die te harde geluiden dempt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Aangezien ik niet over oordoppen kan zoek ik nu gehoorbescherming via oorkappen.
    Heb het idee om iets te maken van wat vlokkenschuim, maar zit een beetje met de midden tonen.
    Die wil ik weliswaar gedempt wel graag horen.
    Bij oordoppen heb je filters en op de een of andere manier moet ik dat zien te realiseren, maar weet niet hoe, malle buisjes door het vlokkenschuim?
    Iemand nog ideeën hierover.
    Waarom kan je geen oordoppen dragen als ik vragen mag? Oorkappen zijn echte herrie/lawaaistoppers en doorgaans niet bedoeld voor mooie filtering voor muziek.

  8. #8

    Standaard

    Mijn linkeroor is vaak ontstoken, en met oordopjes nog vaker, ondanks desinfecteren.
    Het doet me gewoon zeer als ik die dingen in heb.
    Daarom zoek ik een andere mogelijkheid zoals de kappen voorzien van de filters die ik dan uit de oordoppen haal zoals mrweird al voorstelde.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Comfortably Daniel Bekijk bericht
    Je zou eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Peltor Comtac II IPSC headset.
    Hier zitten mic's in die de omgevingsgeluiden versterken en in de headset weergeven. Er zit een limiter in die te harde geluiden dempt.

    ghhehehehehe kende ze niet, maar met de juiste kleding aan hoef je ook niet bang te zijn dat IS spontaan binnen komt


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Mijn linkeroor is vaak ontstoken, en met oordopjes nog vaker, ondanks desinfecteren.
    Het doet me gewoon zeer als ik die dingen in heb.
    Ook met op maat gemaakte siliconen doppen? Die zouden niet moeten irriteren ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top