Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Masaaki Kishibe. Akoestisch



    Eigenlijk is dit beter:

    Op de Taylor krijg ik het maar niet foutloos en hoe ik het wil. Daarnaast is het geluid om te janken als ik het opneem. Daarom maar weer op het vertrouwde beestje. Eigenlijk weinig negatiefs over deze gitaar te zeggen.

    Het nummer. Masaaki Kishibe. De kleine Japanner. Ik heb hem niet zo lang geleden ontdekt. Goede gitarist. Helaas speelt hij wel in een alternatieve tuning wat mij onmogelijk veel snaren kost (terug naar alternatief en terug naar standaard).

    Volgens mij is het resultaat echter prima. Graag uw oordeel


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Leuk, ik speel ook een nummer van hem: Hana. Hij maakt idd erg mooie composities met een zeer herkenbare stijl..

    Ondanks dat je het mooi speelt, vind ik het nogal klinisch. Daar is niets mis mee, maar ik zou graag wat meer Michael Scheper erin hebben, meer gevoel..

    Maar, nogmaals mooi gespeeld. De man heeft elastieken vingers, gebruikt moeilijke vingerzettingen en dat gaat lekker bij je!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt man.

    Hana is ook een mooi nummer (flower). Andy Mckee speelt hem ook. Minder mooi als Masaaki, maar toch goed te behappen.

    Dit nummer is van zichzelf erg statisch (Dandelion), om het zo maar te zeggen. Zoals alle nummers van Masaaki. Je ziet dat goed terug bij de versie van Andy Mckee. Hij legt gevoel in het nummer 'Hana' maar meteen zie je dat de 'flow' eruit wordt gefilterd.

    Ach, hoe dan ook.. ik zie graag jouw versie verschijnen van Hana. Altijd leuk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ghehehe, dat impliceert dat ik ook kan opnemen... Ik vind mezelf lang niet goed genoeg en maak teveel fouten om iets moois neer te kunnen zetten.. Wellicht komt dat nog een keer als ik weer wat meer tijd in gitaarspelen steek en minder in houtbewerking..

    Ook: luister 's naar de live opnames van MK, daar hoor je duidelijk verschil en het is een live opname van Hana waar ik voor gevallen ben..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    vind dat te veel 'glitches" bijgeluiden op de verkeerde momenten in jouw spel zitten
    bij origineel lijkt het wel of de gitarist ze gebruikt om het stuk extra kracht te geven
    bij jou imo niet en klinken ze als fouten
    kijkt wel of je compresssor gebruikt heb maar......ik zou ze er ff uit EQen of met automatisering en de volumeknop spelen
    Laatst gewijzigd door okeeee; 14 februari 2015 om 13:37

  6. #6

    Standaard

    Deze video is prive?
    Ja, dan wordt het nooit wat he?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #7

    Standaard

    Hier zijn gistren of eergisteren nog allerlei duimen omhoog gegaan in een bijzonder kritisch gezelschap.
    Warts and all, vonden wij het moedig en bijzonder fijn klinken. De klank (misschien niet zo zeer van de opname, maar wel van de gezochte harmonieën) heel prettig en bijzonder.

    Ik zou het bijzonder jammer vinden als je aan de hand van de kritiek nu zou hebben besloten tot het eraf halen van de clip.

    Dit zijn typisch van die stukken die je de gelegenheid moet geven om te rijpen. Soms zijn de wat slome stukken lastiger te pakken qua timing en flow dan de wat snellere.
    Mijn idee zou zijn: Niet gelijk de blaren op je vingers spelen in een poging om het goed te krijgen, maar een leuk ander lied uitzoeken (of schrijven vriend, naar mijn smaak zou je dat zeker eens moeten proberen) en deze erbij houden.

    Moet je eens kijken wat er met die bezonken kennis gebeurt in pakweg twee weken tijd.

    JVGM moet zijn nieuwsgierigheid nog even beteugelen. Hij wil jou maar wat graag in zijn stal, promoten of whatever....

    Wij hier vonden m mooi. Ik hoop dat je de originele weer terugzet. En Rizz ook, weet ik zeker, denk ik.

    Vriendelijke groet, Gus


    Edit:
    Geen idee of ik mij bemoei met iets wat me niet aangaat, maar ik moest nog aan het volgende denken.
    Voorafgaand aan een coachingstraject van de persoon die nu mijn Japanse vriendinnetje is, heb ik ongeveer een maand alles wat ik in mijn vingers kreeg, gelezen over Japanse tradities, mores en opvattingen.
    Ik heb mij dus verdiept in de Japanse culuur. Als je een excentrieke Japanse gitarist covert, zou je die uitvoering kunnen verdiepen door iets te lezen over de cultuur (misschien ook over de streek waar de man vandaan komt) waarin de man zijn roots heeft. Hij speelt ook overduidelijk geïnspireerd door de Japanse tradities. Zo ben ik verslingerd geraakt aan de veggie versie van Osaka pannekoeken.

    Alors, je begrijpt de bedoeling. Ik vond de schoonheidsfoutjes volmaakt onbelangrijk. Maar vond wel dat je je er als een kaas doorheen worstelde. Dat klinkt als een afzeiker, maar is uiteraard niet zo bedoeld.

    Extreem karikaturaal ter illustratie van wat mij voor ogen staat: alsof je op klompen door een Japanse dans ging.
    Deze benadering kost wel tijd. Maar gaat je heel veel voldoening en plezier opleveren. En levert ook veel begrip op van de manier waarop gele Aziaten hun ding doen.

    Je gaat zeker meer geduld en begrip krijgen voor de manier waarop je snaren (allemaal anders) uitklinken. Dat geduld is waar het om gaat in dit stuk.
    G.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 15 februari 2015 om 10:43

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Kan m ook niet zien
    Ja, lullig hoor.
    Nou hou ik niet zo erg van zinloos geweld. Daar krijg je alleen maar witte marsen van. En ik vind gewone marsen al niet te doen.

    Maar goed, zinvol geweld zou hier een passende oplossing kunnen zijn. Even beschaafd MSS op zijn toetertje tetteren, moet je eens kijken hoe die daarvan opknapt.
    In een keer alle rare fratsen uit het hoofd.

    Over rare fratsen: 't wordt tijd dat ik ook weer eens wat post.
    Hé Michael, als je je nou niet helemaal senang voelt bij zo'n filmpje, post dan gewoon alleen geluid. Weer een onzekerheid minder misschien?
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10

    Standaard

    Da's nou jammer.... Had die kleine Japanner wel willen horen/zien.....
    Ga je het nog posten ?
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top