Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Ik heb plat gelegen door een fikse griep.

    De video had ik weer verwijderd. Ik kan mij er dood aan ergeren als het niet klinkt. Ben van mezelf behoorlijk perfectionistisch en als het om muziek gaat vaak bij het bizare af. Ik weet namelijk hoe het klinkt als ik optreed of bij mij thuis speel. Als ik het dan online zet dat dan is het verschil erg groot.

    Ja, lullig hoor.
    Nou hou ik niet zo erg van zinloos geweld. Daar krijg je alleen maar witte marsen van. En ik vind gewone marsen al niet te doen.

    Maar goed, zinvol geweld zou hier een passende oplossing kunnen zijn. Even beschaafd MSS op zijn toetertje tetteren, moet je eens kijken hoe die daarvan opknapt.
    In een keer alle rare fratsen uit het hoofd.

    Over rare fratsen: 't wordt tijd dat ik ook weer eens wat post.
    Hé Michael, als je je nou niet helemaal senang voelt bij zo'n filmpje, post dan gewoon alleen geluid. Weer een onzekerheid minder misschien?
    Vriendelijke groet, Gus
    Beetje jammer dat je deze reactie erin gooit. Ik waardeer jouw bijdrage altijd zeer maar ik snap hier de relevantie niet van. Ligt wellicht aan mij.

    Goed, bij deze.

    https://soundcloud.com/michael-schep...-kishibe-cover

    Een one-taker. Paar kleine foutjes.

    Vanaf nu gebruik ik soundcloud. Daarnaast neem ik nu op een andere manier op. Hij knespert wel wat op sommige punten, daar is hij te 'hard' opgenomen. Het geluid klinkt echter al stukken beter en komt al veel meer overeen met de 'werkelijkheid'.

    Voor de 'liefhebber' ook Berkeley springs in betere kwaliteit
    https://soundcloud.com/michael-schep...cover-don-ross

    Groeten
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 21 februari 2015 om 18:25

  2. #12

    Standaard

    Hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent van de griep.

    Mooi spel en goede techniek weer. Ook zonder beeld kan ik mij de moeilijkheid van Dandelion wel inbeelden....
    Misschien bij het opnemen wat minder reverb gebruiken. Dan klinken de bijgeluiden ook minder.
    En wat minder gain, zodat het niet gaat clippen, of dat het overstuurd wordt dus.
    Maar die opname-technieken zal je wel snel onder de knie krijgen.
    Jouw spel techniek zal ik nooit boven de knie krijgen.....

    Ook de tweede opname klinkt weer als een klok. (nou ja, klok....)
    Beheerst spel en mooie volume wisselingen.

    Ik blijf het heel mooi vinden allemaal en prettig om naar te luisteren.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #13

    Standaard

    Beetje melig gelul.
    Maar het spijt mij dat dat kennelijk verkeerd is gevallen.
    Trek je dr niks van aan.
    Je weet best dat ik je alleen het allerbeste gun.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Beetje melig gelul.
    Maar het spijt mij dat dat kennelijk verkeerd is gevallen.
    Trek je dr niks van aan.
    Je weet best dat ik je alleen het allerbeste gun.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik zie je goede bedoelingen altijd. Vergeef mij echter dat jouw 'posts' soms moeilijk te pijlen en te 'ontrafelen' zijn
    Neemt niet weg dat ik het waardeer, as said.

    Hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent van de griep.

    Mooi spel en goede techniek weer. Ook zonder beeld kan ik mij de moeilijkheid van Dandelion wel inbeelden....
    Misschien bij het opnemen wat minder reverb gebruiken. Dan klinken de bijgeluiden ook minder.
    En wat minder gain, zodat het niet gaat clippen, of dat het overstuurd wordt dus.
    Maar die opname-technieken zal je wel snel onder de knie krijgen.
    Jouw spel techniek zal ik nooit boven de knie krijgen.....

    Ook de tweede opname klinkt weer als een klok. (nou ja, klok....)
    Beheerst spel en mooie volume wisselingen.

    Ik blijf het heel mooi vinden allemaal en prettig om naar te luisteren.
    Naast het waarschijnlijk herkenbare kuchje gaat het weer prima. Bedankt voor je reactie.
    Als ik aan een nummer begin denk ik ook dat het nooit gaat lukken. Gedurende het oefenen komt er dan beetje bij beetje een herkenbare lijn in. Uiteindelijk vormt het nummer zich en is het een kwestie van veel oefenen en herhalen om een 'strak' resultaat te krijgen.

    Meeste tijd zit in het oefenen, oefenen en oefenen, en als je dan ook nog een beetje kritisch van jezelf bent wekt dat wellicht frustratie op. Als ik aan een nieuw nummer begin, dan oefen ik deze iedere dag. Geen uren, maar wel veel.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Soms hoor ik van die juweeltjes waarvan ik tegen beter weten in hoop dat ik ze ook zo bedenk en kan spelen.
    Dit is er zo eentje.
    Als ik het niet had geweten had ik gegokt op een hele mooie, eigentijdse uitvoering van een onbekend 'O Carolan stuk.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #16

    Standaard

    Snap het niet helemaal, bij andere dingen op youtube of soundcloud hoor ik geen extra vervorming. Maar bij dit stuk wel Enorm overstuurd zowat vanaf de eerste noot. Of meer dat het duidelijk clipt. Kan het dan ook niet afluisteren. Helaas.

  7. #17

    Standaard

    het lijkt er een beetje op dat je de weg kwijt bent in het hele geluidsverhaal

    mijn mening !!!!

    1 je post hier om ondekt, rijk en beroemd te worden
    2 je post hier om je vorderingen te laten horen en tips te krijgen van mensen die het "beter weten "
    of te wel de groei in je gitaar spel


    voor 1 oefen 3 nummers van a tot z en back, weet precies wat je er mee wil zeggen en neem ze dan op in een profi studio
    en......................................wie weet

    voor 2 neem je gitaar thuis op met 2 mics in een standaard opstelling en zorg dat het redelijk klinkt
    voor de eindmix een beetje !!!! galm , Eqen en maybe wat compressie en klaar is mister M
    Posten maar.....
    het gaat hier om je spel en niet het geluid

  8. #18

    Standaard

    Ik persoonlijk vindt dit de beste kwaliteit die ik tot nu toe heb gehad. Op mijn laptop speakers klinkt het zeer prima.

    Beschik helaas niet over studio monitoren en de juiste tools-kennis-en-kunde om goed op te nemen. Dat komt ongetwijfeld nog wel een keertje.

    Professioneel op laten nemen is inderdaad een optie. Overigens gaat het mij om het totaal plaatje 1) goed spel 2) goede kwaliteit van de opname 3) een interessante video om naar te kijken, al heb ik daar nog heel veel winst te behalen.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vindt dit de beste kwaliteit die ik tot nu toe heb gehad. Op mijn laptop speakers klinkt het zeer prima.

    Beschik helaas niet over studio monitoren en de juiste tools-kennis-en-kunde om goed op te nemen. Dat komt ongetwijfeld nog wel een keertje.

    Professioneel op laten nemen is inderdaad een optie. Overigens gaat het mij om het totaal plaatje 1) goed spel 2) goede kwaliteit van de opname 3) een interessante video om naar te kijken, al heb ik daar nog heel veel winst te behalen.
    op je laptop speakers mixen beoordelen maakt punt 2 volkomen onmogelijk en eigenlijk ook een beetje belachelijk. Simpele truuk is om een goede koptelefoon te kopen. Dat is allesbehalve de definitieve oplossing, maar iig veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top