Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john.westhoff Bekijk bericht
    Ik was inderdaad even druk met spelen, blackberry blossom lukt al op 180 bpm, momenteel bezig met Beaumont Rag, Cooley's reel en Billy in the lowground... Ik behelp me met Tabledit files die ik makkelijk kan vertragen en per loop 5% sneller laten afspelen zodat ik het rustig opbouw.

    RB-1: ik zou graag in contact komen met leraren in Gld. Om voor les nu naar noord of zuid-holland te gaan rijden.....
    180 bpm? Dan ben je in een klap de allersnelste in Nederland.
    Weet je zeker dat je niet 90 bpm bedoelt? Boven de 145 bpm wordt mijn banjo al behoorlijk wazig....


    Stuur even een PB-tje, dan geef ik je even de contactgegevens door.
    Deze Gelderlanders zijn voornamelijk back up gitaristen, maar weten wel heel goed hoe Bluegrass werkt, ook solo.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Het kàn gemakkelijk indrukwekkender:

    Eigenlijk hoort dit onder : 'plaats eens een verrassende cover'

    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #13

    Standaard

    Heb je goed gekeken naar die duim van Tony? Vreemde manier van bewegen heeft die vinger.... is dat dan het geheim? Die Bourgeois is wel grappig omdat de originele D28 van Tony een uitgezaagd klankgat heeft hebben ze die tribute ook zo'n groot gat gegeven....ik begreep dat die originele D28 gewoon "verrapzakt" is door iemand waarna Tony hem heeft opgelapt omdat ie zo lekker speelde (en klonk)
    Laatst gewijzigd door john.westhoff; 6 maart 2015 om 11:18

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john.westhoff Bekijk bericht
    Heb je goed gekeken naar die duim van Tony? Vreemde manier van bewegen heeft die vinger.... is dat dan het geheim?
    Vind er niets vreemds aan. Hoe wil je anders zo'n -gecontroleerde- snelheid krijgen zonder onnodig massa (= de rest van de hand) in beweging te brengen?
    Kan me niet voorstellen hoe het anders beter en makkelijker zou gaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john.westhoff Bekijk bericht
    Die Bourgeois is wel grappig omdat de originele D28 van Tony een uitgezaagd klankgat heeft hebben ze die tribute ook zo'n groot gat gegeven....ik begreep dat die originele D28 gewoon "verrapzakt" is door iemand waarna Tony hem heeft opgelapt omdat ie zo lekker speelde (en klonk)
    Niet helemaal. De originele was oorspronkelijk van Clarence White en toen die hem kocht, zat dat grote gat er al in. Die Bourgeois is gewoon een van de vele kopien/lookalikes. De eerste was naar ik meen die door Santa Cruz (Richard Hoover) Subjectief is het origineel de best klinkende dreadnought ever. Ik onderschrijf die mening. En aangezien ik een dreadnought de best klinkende gitaar vind, begrijp je dat de Martin #58957 mijn all time favourite guitar is.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard Pb

    Nu kreeg ik kortgeleden een PB over dit onderwerp, maar beantwoorden lukt niet omdat de ontvanger zijn (GNF) mailbox vol is.
    Wie antwoord wil, checke zijn Inbox...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Nu is dat helemaal goed afgelopen, maar weet wél dat ik (uiteraard niet zo spelend als Brian Sutton of Tony Rice) ook les geef.
    Om het geheel in perspectief te plaatsen, ik heb nog geen Nederlandse bluegrass gitarist gehoord (wel een Belg en een naar Wales geëmigreerde Nederlandse dame, die echt nog een niveau hoger zitten) die spul speelt dat ik niet kan uitleggen.
    Dus.. laat de hordes maar komen...
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top