Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Bluegrass/country flatpicking les (acoustisch) gezocht Arnhem

    Ik zoek een goede lereaar om me toe te leggen op flatpicking ( bluegrass/country), denk aan Tony Rice, Norman Blake, Doc Watson etc. Liefst een leraar met ervaring en affiniteit in deze richting...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Goh, leuk zo op Gitaarnet.
    Mede door jouw vraag heb ik op Youtube gekeken (ik doe alles via Youtube), wat dat flatpicking inhoud en het lijkt me ook een leuke techniek om een poosje mee te oefenen.
    Eerder al "Travis picking" geprobeerd (voor het nummer Dust in the Wind) en na een week oefenen stond ik er versteld van, dat je opeens niet meer hoeft na te denken, maar automatisch begint te spelen.


    Ik ga er ook eens mee bezig....

    O.a. wat deze meneer adviseert...



  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Zonder G run geen Bluegrass. Net zo als het niks wordt zonder banjo...

    Nadat je het bass-strum-bass-strum ritme een beetje onder de knie krijgt, ga je experimenteren met vereenvoudigen of invoegen van 'pick up' notes.
    Ik weet een goede flatpicker bij Emmen, een in Nijmegen, een in Westervoort en een paar in Amsterdam.
    Van de laatsten weet ik zeker dat ze les geven.
    Zie ook mijn topic in 'Lessen', dan zie je dat je ook bij mij terecht kunt.
    Zelf zit ik in de NO randstad, ik denk dat je net als in de rest van de wereld niet ontkomt aan wat reizen als je echt goed les wilt hebben.
    Laatst gewijzigd door RB-1; 13 februari 2015 om 21:45
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het kàn gemakkelijk indrukwekkender:

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Deze vind ik ook leuk, iets andere insteek, maar nog steeds bluegrass (titelsong van een leuke serie "Justified"


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Deze vind ik ook leuk, iets andere insteek, maar nog steeds bluegrass (titelsong van een leuke serie "Justified"
    Mmm. Als dat Bluegrass is, ben ik Earl Scruggs....
    Vind het meer een in-de-maat-prater met een sterk verdund Bluegrass sausje. Die drums doen meer kwaad dan dat ze helpen.

    Rice daarentegen was weergaloos. Zonde dat hij niet meer zingt en naar ik begreep ook niet meer speelt.
    Tegen hem leggen we het allemaal af, ik doe dit soort spul -crosspicking- ook wel, maar echt wel anderhalf niveau simpeler. Nog steeds meer dan aardig naar Nederlandse maatstaven, anders zou ik echt geen les durven geven.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Mmm. Als dat Bluegrass is, ben ik Earl Scruggs....
    Vind het meer een in-de-maat-prater met een sterk verdund Bluegrass sausje. Die drums doen meer kwaad dan dat ze helpen.

    Rice daarentegen was weergaloos. Zonde dat hij niet meer zingt en naar ik begreep ook niet meer speelt.
    Tegen hem leggen we het allemaal af, ik doe dit soort spul -crosspicking- ook wel, maar echt wel anderhalf niveau simpeler. Nog steeds meer dan aardig naar Nederlandse maatstaven, anders zou ik echt geen les durven geven.
    Met rice is het erg droevig gesteld. Kon niet meer zingen, maar stem komt langzaam aan terug, heeft ook last van Lateral Epicondyliti (tennis elleboog) Kon zich niet meer voorzien van inkomen en er is zelfs een charity opgericht zodat hij zijn operatie kan bekostigen (leuk dat america ziekenzorg stelsel)

    https://www.facebook.com/letshelpTonyRiceplayagain

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Dat van die stem wist ik (dat 'ie terugkwam), maar ik volg hem natuurlijk niet op de voet, dus van die elleboog had ik nog niks meegekregen.

    Over die ziektekosten. Het is inderdaad volslagen waanzin dat 330 miljoen mensen het toestaan dat zoiets in hun land kan gebeuren. Alsof het een soort natuurverschijnsel is.

    Verder verbaas ik me er keer op keer over dat ik moeite doe om gedegen advies te geven en dat je vervolgens niets meer hoort....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Dat van die stem wist ik (dat 'ie terugkwam), maar ik volg hem natuurlijk niet op de voet, dus van die elleboog had ik nog niks meegekregen.

    Over die ziektekosten. Het is inderdaad volslagen waanzin dat 330 miljoen mensen het toestaan dat zoiets in hun land kan gebeuren. Alsof het een soort natuurverschijnsel is.

    Verder verbaas ik me er keer op keer over dat ik moeite doe om gedegen advies te geven en dat je vervolgens niets meer hoort....
    Misschien is die jongen nu alle filmpjes aan het kijken en te druk met spelen

  10. #10

    Standaard

    Ik was inderdaad even druk met spelen, blackberry blossom lukt al op 180 bpm, momenteel bezig met Beaumont Rag, Cooley's reel en Billy in the lowground... Ik behelp me met Tabledit files die ik makkelijk kan vertragen en per loop 5% sneller laten afspelen zodat ik het rustig opbouw.

    RB-1: ik zou graag in contact komen met leraren in Gld. Om voor les nu naar noord of zuid-holland te gaan rijden.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top