Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Mijn Vintage Revolution Pedalpro is een volledig analoog multi-effect met alle voordelen (superieure kwaliteit) maar ook de nadelen (mono delay, geen reverb). Daarom is het apparaat stand-alone als een Wet/Dry oplossing ontwikkelt die vervolgens naar een stereo power-amp gaat. Wel zit er overigens een extra preamp loop voor de FX-keten en een stereo ingebouwde mixer achter de FX keten bij waarmee ik mijn Lex Bos Superdrive en mijn Eventide Eclipse in kan mixen.

    Maar ik kan hiermee in ieder geval bevestigen dat een Wet/Dry oplossing (mono/FX) heel erg goed werkt en waarschijnlijk bruikbaarder is dan volledig LR stereo. Het geeft echt een hele prettige extra dimensie aan het spelen.

    Ik ben alleen wel bang dat jouw setup redelijk wat kwaliteitsverlies geeft in het signaal dat alle ruis van het volledig versterken meeneemt in het terug getransformeerde FX signaal. Je zou het gewoon eens moeten proberen ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 februari 2015 om 10:42

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    181

    Standaard

    Ik zou ook het liefst wet en dry apart op de tafel willen hebben. Als iemand dat wil, prima... Zet ik een extra mic neer, helemaal als iemand dat van te voren aangeeft. Alleen komt vrijwel geen enkele amateur gitarist op dat idee.
    Omdat ze geen zin hebben om een extra versterker mee te zeulen, of omdat ze het te ingewikkeld vinden... En dat zeulen zou mij ook tegenstaan... Zeker voor de 1-set optredentjes.
    Een overdrive is een kastje waar het geluid harder uitvlucht dan het erin gaat...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Over ruis maak ik mij nog geen zorgen. Reverb op ruis blijft reverb en delay repeats mogen vuiler dan het origineel. Het scheiden van wet en dry is wel essentieel om mijn Ac30 op crunch te kunnen zetten en toch zuivere, niet overstuurde repeats of reverb te krijgen, door dezelfde amp.

    En om van een line signaal naar een speaker signaal te gaan dacht ik aan een versterker in pedaal vorm, zoals een Ehx 22 caliber...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Bedankt om mee te denken!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Je kan een center kanaal naar een buizen versterker leiden. En stel dat je een Rocktron effecter hebt dan zou die zelfs stereo naar F.o.h. geleid kunnen worden. Die heeft vaak speaker emulatie aan boord. Maar ook zonder gaat dat prima. Dan zet de F.O.H. man jouw signal om in W.D.W. door je mono buizen geluid te mixen met je stereo effect geluid. Dan heb je dus twee lijn level signalen en 1 microfoon nodig. En voor W/D dus 1 line level en 1 microfoon.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Wow, dat is inderdaad waar ik naartoe wilde... Denk ik.

    Dus de mono of stereo lijn die uit mijn delay komt rechtstreeks op de mengtafel, en 1 mic aan de amp? Dat lijkt mij wel wat!

    En op repetitie dan het effects signaal mono naar een andere amp of ook daar de mengtafel...

    Cool! Klinkt heel haalbaar! Ik heb iets om mee aan de slag te gaan nu, bedankt!

  7. #17

    Standaard

    Wat een mooie oplossing! Is het goed toepasbaar als je 2 gitaristen in een band hebt, of is het dan overkill?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Tuurlijk kan dat. Je pant het center kanaal 45% links en 45% rechts en zet het stereo signaal erachter ook uit het midden achter elke guitarist zodat het " virtuele" podium klopt met de echte opstelling. Je bent nu met virtuele " staging" het " ruimte-geluid" aan het tegengaan.... Dit heeft 1 nadeel... Als je te hard gaat dan werkt het tegen je. Motorhead werkt dus het beste droog... En de Eagles weer wel nat.... Behalve als ze als een steen gaan... Dan moet het effectgeluid een stuk zachter omdat het publiek anders getracteerd wordt op een " onwerkelijke situatie" die zullen dan..... zonder dat ze weten waaraan het ligt, zeggen dat ze een slecht optreden hebben bijgewoond.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Onze vaste geluidsman stuurt het signaal van onze andere gitarist (zonder effecten) altijd "door het midden", en mijn (mono) signaal naar uiterst links + uiterst rechts, waarbij linkse dan een paar ms vertraagd wordt om het "groter" te maken. Is dit te combineren met bovenstaande dingen of wordt het dan te veel van het goede (voor stevige rock)?

  10. #20

    Standaard

    Er is nog een andere mogelijkheid en dat is Center Point Stereo. Dat lijkt wel een beetje op datgene wat jouw geluidsman heeft gedaan.

    Link: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...t=center+point

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top