Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    2 wet signalen naar de foh is wel tricky hoor want je bent dan echt van de geluidsman afhankelijk hoe hij de wet er in mixt dus je hebt er geen controle over.
    Wat je kan doen is zelf een eigen mixer aanschaffen en je eigen mix uitsturen naar de foh. Volgens mij werkt Marcel de Groot (gitarist van Rene Froger) al jaren op die manier.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    2 wet signalen naar de foh is wel tricky hoor want je bent dan echt van de geluidsman afhankelijk hoe hij de wet er in mixt dus je hebt er geen controle over.
    Wat je kan doen is zelf een eigen mixer aanschaffen en je eigen mix uitsturen naar de foh. Volgens mij werkt Marcel de Groot (gitarist van Rene Froger) al jaren op die manier.
    Ook weer een goed idee! Ik zat al langer te denken aan een klein mengpaneeltje na de delay te plaatsen. Heb je nog eens controle over EQ ook. Hoe meer apparaten, hoe meer werk ook natuurlijk. Goeie suggestie!

  3. #23

    Standaard

    Misschien een beetje droog (figuurlijk dan), maar als ik al deze opties voorbij zie komen, zou ik gewoon een FX loop laten inbouwen hoor!
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Misschien een beetje droog (figuurlijk dan), maar als ik al deze opties voorbij zie komen, zou ik gewoon een FX loop laten inbouwen hoor!
    Snap ik wel hoor, is eigenlijk een logische stap.
    Maar ik heb die amp echt nog maar net en heb nog geen idee hoe ik die amp nu juist wil gaan gebruiken in de band. Ik hou wel van non destructieve ingrepen denk ik. Zeker met zo'n splinternieuwe kwaliteitsamp!
    Misschien als het nieuwe er wat af is? :-)

    Er is ook de optie met zo'n speakersimulatie om droog geluid rechtstreeks in de mengtafel te prikken, en dus zo elke mic te elimineren. Dat begint mij ook erg aan te spreken...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Snap ik wel hoor, is eigenlijk een logische stap.
    Maar ik heb die amp echt nog maar net en heb nog geen idee hoe ik die amp nu juist wil gaan gebruiken in de band. Ik hou wel van non destructieve ingrepen denk ik. Zeker met zo'n splinternieuwe kwaliteitsamp!
    Misschien als het nieuwe er wat af is? :-)

    Er is ook de optie met zo'n speakersimulatie om droog geluid rechtstreeks in de mengtafel te prikken, en dus zo elke mic te elimineren. Dat begint mij ook erg aan te spreken...
    En waarom zou je dat willen droog signaal rechtstreeks aanleveren? Gaat toch om je wet die je ongemic wilt sturen naar de foh?
    En waarom mic elimineren? Want als het om het aantal kanalen gaat dan maakt het nog niks uit want vanuit een speakersimul/loadbox gaan er ook 2 lijntjes naar de foh.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Twee lijntjes, inderdaad, daar gaat het mij om. Een wet en een dry.
    Mij lijkt een rechtstreeks signaal handig. Als ik er zo over lees blijkt het ook een goed systeem te zijn om feedback en overspraak (zeg ik dat goed?) tegen te gaan. The black Keys en Joe Bonamassa bv gebruiken die passieve speakersim/loadboxdingen... Gemakkelijk, kwalitatief goed en relatief goedkoop!
    Voor pakweg 200 euro heb je het systeem dat je wil en je moet niet gaan sleutelen aan de amp...
    Twee lijnen zal je toch inderdaad altijd hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top