Ik hoop dat dit het juiste subforum is, anders alvast mijn excuses...

In de band ben ik wat men noemt "effectengitarist". Buiten een lichte natuurlijke amp oversturing maak ik gebruik van meerdere overdrives en fuzzen. Daarna komen zware modulatie-, delay en reverb effecten. Deze effecten horen eigenlijk in een FX-loop te zitten (die ik niet heb) om goed te klinken, dus ik wil naar een soort van Wet/Dry setup gaan.

Hoe graag ik ook over twee amps of cabinets speel, wil ik mij toch beperken tot 1 mic. Ik ben ervan overtuigd dat dat moet gaan, zonder a) een andere amp te kopen, en b) een effectsloop in te bouwen.

Nu was ik erg gecharmeerd door de volgende oplossing:



... en het bijhorende filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=WTsca2T-g6c

Nu vind ik dat al een heel eind in de goeie richting: weinig extra materiaal aankopen en meezeulen, en ook het "effecten na power amp"-idee spreekt mij aan.

Blijft er nog 1 probleem: om alles uitversterkt te krijgen heb je normaal gezien nog steeds twee microfoons nodig. Nu komt mijn vraag:

Welk apparaat kan een wet en een dry signaal terug tot 1 luidsprekerkabel herleiden? En dan op die manier dat de amp uiteraard de juiste load te zien krijgt?

Mocht dit lukken heb ik uiteindelijk maar 1 speaker/microfoon nodig en heb ik toch een setup waar mijn effecten na de power amp staan. Mocht het mogelijk zijn om twee 12" speakers met 1 micro te coveren is het natuurlijk ook opgelost, iemand een idee?

Ben redelijk nieuw met dit gegeven, dus misschien maak ik hier wel enkele serieuze denkfouten. Hopelijk kan iemand mij bijscholen!