Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23

Discussie: Flinterdik

  1. #21

    Standaard

    Even een inhaalslag maken hier. Ik vind het een interessant concept, daar betrap ik je wel vaker op. Wat mij opvalt is dat het hele liedje, hoewel het bestaat uit drie vrij verschillende delen, samen wordt gehouden door de mix. Het begint met een redelijk iel dingetje, het anarchistische tussenstuk volgt die trend om vervolgens uit te monden in de staart. Gek, maar in mijn oren klinkt het als een geheel. Ik heb hier een notitie van gemaakt in mijn immer groeiende notitieblok. Een verrassend inzicht, en dat op een druilerige zaterdagmiddag. Dank hier voor!

    Het enige minpunt is dat het een beetje kort is, maar dat is misschien ook wel weer passend ...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Even een inhaalslag maken hier. Ik vind het een interessant concept, daar betrap ik je wel vaker op. Wat mij opvalt is dat het hele liedje, hoewel het bestaat uit drie vrij verschillende delen, samen wordt gehouden door de mix. Het begint met een redelijk iel dingetje, het anarchistische tussenstuk volgt die trend om vervolgens uit te monden in de staart. Gek, maar in mijn oren klinkt het als een geheel. Ik heb hier een notitie van gemaakt in mijn immer groeiende notitieblok. Een verrassend inzicht, en dat op een druilerige zaterdagmiddag. Dank hier voor!

    Het enige minpunt is dat het een beetje kort is, maar dat is misschien ook wel weer passend ...
    Mooi commentaar! Bedankt.
    Ik heb bij deze geëxperimenteerd met een equalizer over de hele master. Hierbij heb ik de frequenties 92Hz, 740Hz en 1108Hz geboost. Dat zijn de "basisfrequenties" van F# en een quint daarvan, C#, en F# is de grondtoon van dit hele nummer. Dat bindt het geheel misschien ook iets. Verder bestaat de riff van het harde stuk uit dezelfde akkoorden als het laatste stuk van het rustige einde.

    Loeters,

    Merijn

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Gaaf om te horen dit soort details! Jij hebt altijd fantastische, apartr muziek en dito inzichten. Btw ik ben nu met n mega, mega commercieel dance/R&B nummer bezig hehe, lekker 'normale' muziek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top