Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Flinterdik

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Flinterdik

    Hello ,

    Een nieuw kort lied. Inclusief m'n nieuwe hohner melodica, wat een fantastisch ding is.
    Ik heb volgens mij aardig rekening gehouden met de nodige commentaren op vorige nummers. Niet teveel natuurlijk .

    Hierbij presenteer ik: Flinterdik.

    SC: https://soundcloud.com/cageman-2/flinterdik

    YT: https://www.youtube.com/watch?v=yUTW...ature=youtu.be

    Mocht iemand er iets van vinden of enige vorm van beleving erbij ervaren, dan hoor ik dat graag!

    Loeters,

    Merijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Eerste gedeelte zie ik wel in een scene van Alex van Warmerdam (op een dijk tegen de wind in fietsen) en het laatste gedeelte als soundtrackje van een Monkey Island screen (vind de sleutel op het strand)
    Het middelste gedeelte is totale onzin wat mij betreft.
    2 out of 3.. pretty good.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik las de titel en dacht 'Cageman', en idd Zo even luisteren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wat een spannende melodielijnen die Melodica! Heel apart. Lijkt net steeds alsof je een cliché thema speelt, en dan gaat ie toch weer een andere kant op. Gaaf. En een te gekke overgang naar bijna een soort blekkie metal (met een Meshuggah-op-de-Melodica einde hehe) en dan nog een mooi outro als toetje.

    Ik vind m goed!

  5. #5

    Standaard

    Apart geluidje weer.
    Het stukje na 30 sec bezorgde mij toch enige huiduitslag.... Maar ben ook niet zo'n fan van harmonica-achtige geluiden. (en meer fan van die geluiden-kist van jou....)
    Laatste stukje bracht mij weer tot rust, maar had voor mijn gevoel een laag "Cageman-gehalte".
    Eerste stukje : prima, daarna dus minder voor mij.
    Tot zover mijn beleving dus.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Eerste gedeelte zie ik wel in een scene van Alex van Warmerdam (op een dijk tegen de wind in fietsen) en het laatste gedeelte als soundtrackje van een Monkey Island screen (vind de sleutel op het strand)
    Het middelste gedeelte is totale onzin wat mij betreft.
    2 out of 3.. pretty good.
    2 uit 3, dat is voldoende . Monkey Island is een erg leuke vergelijking. Dat zie ik wel voor me.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik las de titel en dacht 'Cageman', en idd


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wat een spannende melodielijnen die Melodica! Heel apart. Lijkt net steeds alsof je een cliché thema speelt, en dan gaat ie toch weer een andere kant op. Gaaf. En een te gekke overgang naar bijna een soort blekkie metal (met een Meshuggah-op-de-Melodica einde hehe) en dan nog een mooi outro als toetje.

    Ik vind m goed!
    Ik heb dit keer wat meer aandacht besteed aan het bedenken (en ook aan het oefenen) van de melodie, dus ik ben blij dat je het hoort. Ik heb Fredrik Thordendal al gemaild of ie nog een melodica-speler kan gebruiken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Apart geluidje weer.
    Het stukje na 30 sec bezorgde mij toch enige huiduitslag.... Maar ben ook niet zo'n fan van harmonica-achtige geluiden. (en meer fan van die geluiden-kist van jou....)
    Laatste stukje bracht mij weer tot rust, maar had voor mijn gevoel een laag "Cageman-gehalte".
    Eerste stukje : prima, daarna dus minder voor mij.
    Tot zover mijn beleving dus.
    Tja, het meer bezig zijn met de melodie en de "muziek zelf", heeft misschien wel gezorgd voor een wat minder gebruik van geluidelijke dingetjes. Overigens is het zeker niet helemaal geluidstrucjesloos; ik heb het alleen wat subtieler gehouden (auto-panner aan het eind van het harde stuk, de omgevouwen veerdrum op het outro en er zit nog een bassige udu verstopt in het eerste deel). Ik weet al zeker dat m'n volgende nummer veel minder melodieus wordt en ik heb weer wat geluidjes verzameld ook.

    Bedankt allemaal! Leuke kritiek.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik las de titel en dacht 'Cageman', en idd Zo even luisteren.
    Lach (!) er ook wel duimendik op.
    Ik moet nog effe wennen.
    En dat begint nu.......
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Standaard

    ".... de omgevouwen veerdrum op het outro..."
    Kijk, het creatief gebruik van de taal die je hier laat zien, mis ik in de opzet van dit nummer van jou.
    (had trouwens die snaredrum gemist, maar dat terzijde....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    De intro en outro vind ik heel erg leuk. Het stukje vanaf +-30sec vind ik te chaotisch en te druk naar mijn smaak.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Lach (!) er ook wel duimendik op.
    Ik moet nog effe wennen.
    En dat begint nu.......
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik hoor het wel .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    ".... de omgevouwen veerdrum op het outro..."
    Kijk, het creatief gebruik van de taal die je hier laat zien, mis ik in de opzet van dit nummer van jou.
    (had trouwens die snaredrum gemist, maar dat terzijde....)
    In principe is het gewoon een aardige representatie van de werkelijkheid xD. Het is een veerdrum(/donderdrum) met de veer over de klankkast van de drum heen gevouwen en dan sla ik dus op die veer. Maar zoals gezegd, m'n volgende lied bevalt je wellicht beter .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    De intro en outro vind ik heel erg leuk. Het stukje vanaf +-30sec vind ik te chaotisch en te druk naar mijn smaak.
    Bedankt! Met een metalcore-/punkachtergrond zou je dat toch moeten kunnen handlen/handelen (xD), hahaha . Ik heb het wel bewust kort gehouden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top