Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard T-top in pandjeshuisgitaar... echt of niet?

    Hallo experts

    Ik heb weer eens een gitaar (Aria Pro II TA-40) gered uit een pandjeshuis om te restaureren (hier open ik nog een los topic over) en daar zaten twee niet originele pickups in.
    De ene was een Super 70, want dat staat er op, maar de andere is een mysterie.

    Het is een volledige creme humbucker met op de bovenkant wat markeringen die op Gibson T-tops lijken...
    Hij meet 8,24k op de multimeter maar ik heb nog geen idee hoe hij klinkt want de gitaar had een gebroken nek dus die ligt nu in de lijmklemmen

    Foto's:








    Die bekabeling ziet er wel erg modern uit maar die kan natuurlijk een keer vervangen zijn.
    Of is het gewoon een imitatie?

    Als iemand meer weet dan hoor ik dat graag.

    Meer foto's:
    http://s846.photobucket.com/user/she...lideshow/t-top

  2. #2

    Standaard

    Ben geen kenner, maar volgens mij moet er op de onderzijde het patentnummer staan bij echte T-tops, op een sticker óf ingestanst

    plaatje van de mijne:



    coverband 'Alle 13 '

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yavin Bekijk bericht
    Ben geen kenner, maar volgens mij moet er op de onderzijde het patentnummer staan bij echte T-tops, op een sticker óf ingestanst

    plaatje van de mijne:



    wissel de pickup 3 keer, hanteer 'm een beetje hardhandig en die sticker is zo eraf hoor... Zou me daar niet op vastpinnen.

    Om het echt te weten zou je moeten checken wat de isolatie is van de draad, maar ik denk dat deze double cream wel een echte is. De magneet is roughcast, maple spacer, nickel silver baseplate... Helpt allemaal behoorlijk in de bevestiging van de suggestie.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Hmmm, ik lees net ergens dat Matsumoko ook t-tops maakte.

    Ik ga nog eens verder googelen, nu wil ik het zeker weten ook

    EDIT:
    Lijkt erop dat Aria in de jaren 80 wel eens Gibson onderdelen gebruikte voor hun pickups :/

    http://www.mylespaul.com/forums/othe...ny-flg240.html

    De creme pickup in die thread lijkt veel op de mijne, alleen zit mijn output aan de andere kant.

    Ik ben benieuwd hoe hij gaat klinken. Helaas moet eerst de lijm van de reparatie aan de hals goed drogen, dan nog schuren, polijsten, fret level/polijsten, in elkaar schroeven etc etc

    Tis wat als je geen geduld hebt.
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 6 maart 2015 om 12:11

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik heb er toch mijn twijfels over. Kan het alleen niet helemaal plaatsen. Met de bedrading is sowieso gerommeld want ik heb ook een paar t-tops gehad uit verscheidene jaren en die zagen er toch anders uit.

    Hoe dan ook, een dubbel witte t-top zie je eigenlijk zelden. Sterker nog, nu ik er over denk heb ik er eigenlijk nog nooit eentje gezien. Dus je hebt of een geweldig zeldzame pickup liggen of er is iets niet helemaal in de haak.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik zit eigenlijk meer met die philips schroefjes ipv slotted screws. twijfel. twijfel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb net wat zitten googelen en ben via een LesPaul forum erachter dat het waarschijnlijk om de Aria Protomatic II pickup gaat.

    Ergens anders las ik dat in de jaren 60 en 70 pickups voor o.a. Epiphones in Japan bij Matsumoku gedraaid werden met grotendeels Gibson onderdelen. Ze schijnen dus vergelijkbaar te zijn met de Gibsons en ik moet zeggen dat hij ook lekker klinkt. Ik heb hem nu in de nek positie zitten en een Ibanez Super 70 bij de brug en dat werkt prima als combinatie.

    Grappig dat ik gitaren blijf kopen waar de pickups van vervangen zijn:
    Maya LP met een oude (70's) DiMarzio super distortion en PAF (pro?)
    Aria Pro II Fullerton Limited Edition met DiMarzio DP-407, 408 en 409
    En nu de Aria Pro II TA-60 met de Super 70 en de oudere Aria pickup, want de gitaar komt uit de 80's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top