Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Gibson J-45

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Voor mij is een J45 de tegenhanger van de D18 van Martin. ( of mijn ColeClarK FL1A) Mahonie zij en achterkant. Mahonie neck en sparren top. Eigen geluid vooral door de body en top. Veel mid en een killer geluid als strummer.
    Ik heb jarenlang in een band gespeeld met een andere gitarist die een J45 gebruikte. Hij heeft er wel stad en land voor af gezocht om er 1 te vinden naar zijn klanksmaak. In sommige winkels hadden ze er meerdere die allemaal totaal verschillend klonken. Sommigen heel helder anderen als natte kranten. Vaak bleek zadel of topkam beroerd gemaakt en dan weet je snel waar slechte geluiden vandaan komen. Soms is het lastiger te achterhalen. Echt een kwestie van zoeken dus.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Toen ik mijn Martin D18 kocht bij TFOA, heb ik ook een paar J-45 en J200's geprobeerd, maar ik wist eigenlijk al dat ik een Martin wilde.
    Ik vond de J45-( en J200-)exemplaren die ik getest heb wat tegenvallen qua sound, maar wellicht is dat een kwestie van smaak.
    Ik heb geen idee hoe oud de gitaren waren die ik getest heb, zaten wel een paar oudjes tussen volgens mij.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Vanaf het midden van de jaren '60 hadden Gibsons een in hoogte instelbare stalen brugkam... Dewelke, tsja... "een ketting is maar zo sterk als z'n zwakste schakel"
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top