Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard Brighter Day, nieuwe single van m'n band!

    Luitjes!

    Sinds gisteren is de nieuwe single van mijn band View for a Day uit. Hij heet Brighter Day en ik ben natuurlijk razend benieuwd wat jullie er van vinden! Ooit in een ver verleden heb ik hier al eens een akoestische versie van gepost, bij deze presenteer ik dan graag de versie met wat meer kloten.



    De track is als studentenproject opgenomen in een ochtend tijd, effectief zo'n 1.5 uur opnemen. Vervolgens hebben we zelf het ruwe materiaal mee genomen en opnieuw afgemixt. In dit proces hebben we de gitaren en zang opnieuw opgenomen.

    De video zijn live beelden van onze drie gigs tijdens Eurosonic afgelopen januari.

    Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  2. #2

    Standaard

    Leuke melodie en dat jullie plezier hebben straalt er vanaf. (niet alleen van de beelden, maar ook de muziek)

    De mix lijkt mij teveel 'overhellen' naar de drums. Met name de bekkens knallen er wat erg fel doorheen.
    Ook de gitaren zijn een 'verzadiging' van geluid, waardoor de melodie behoorlijk aan het verzuipen is.
    Misschien die dingen iets terugschroeven in de mix en dan klinkt het - volgens mij - veel beter gedoseerd.

    Goede band, dat zonder meer !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Eerst even snel de complimenten aan de drummer. Als je ooit beweert dat ik dat heb gezegd, ontken ik het glashard.
    Verder een lekker klinkende band. Poppy met een beetj ballen, daar moeten podia voor te vinden zijn.

    Dan nog even de bassist zijn geluid wat minder braaf en je hebt een heerlijk geluid. Verzorgde vocalen.
    Een flinke slok water met limoen en ik zet m nog eens op.
    Buiten kun je wel zien dat de zomer toeslaat als ik dat doe.
    Toch?
    Keep on keepin on.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4

    Standaard

    Naschrift aan Ernest.
    Je bent veel te beschaafd vriend. Echt waar.

    Met mate drinken is OK, want een hectoliter is ook een maat.
    Waarmee ik maar wil zeggen dat doseren....., mwah......... Een beetje overrated misschien?
    Zo, een goede vriend in de maling nemen. Mijn goede daad weer gedaan voor vandaag.
    Vriendelijke groet, Ernest!!
    Gus

  5. #5

    Standaard

    Hartelijk dank Gus, fijne gozert.
    Zo zie je maar, iedereen heeft een ander gehoor. En dat is maar goed ook.
    Niet te lang buiten zitten met die drank, hè ? Voor je het weet heb je limoen-water met sneeuw....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Gisteren geluisterd, toen dacht ik nog 'aardig' en 'ah dat is dat bandje dat ik vorige keer ook wel goed vond'. Luister t net nog een keer en nu denk ik 'wauw wat goed! '.Ik kreeg zelfs even kippenvel, dat is me nog nooit gebeurd met een Gitaarnet lied. Groter compliment is er als muzikant niet toch?

    Puntje van kritiek: jullie nummers zitten erg goed doordacht in elkaar (en goed gespeeld), toch hebben de nummers veel van elkaar weg. Ik zou een CD van jullie ws nooit in zijn geheel luisteren. Probeer sommige nummers wat meer n eigen smoelwerk te geven en schuw daarbij de clichés niet

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Bedankt jongens! Lijken me positieve berichten.

    Ernest, we gaan binnenkort experimenteren met een andere producer. Dit zijn zeker dingen die we mee kunnen nemen bij eventuele volgende opnames.

    Duhsjaak, thanks! Dat is ook precies waar we voor gaan!

    Fusion, Toffe woorden! Ik snap wat je met het puntje van kritiek bedoelt. Ik heb zelf het gevoel dat we vooral in sound nog wat meer kunnen experimenteren. Daar zijn we nu ook best wel veel mee bezig. Dit liedje is echter in dezelfde tijd geschreven als de opnames die je tot dusver gehoord hebt, dus vandaar dat deze ook nog redelijk in het zelfde straatje ligt.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Klinkt goed en als geheel enthousiast hoor!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top