Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    TS9 net uitgebreid getest. Geeft iets meer volume, prettige mid bump en maakt de boel wat strakker; mooie aanwinst. Ik kom nog wel volume tekort bij mijn solo's dus dat wordt nu echt stap 2.

  2. #22

    Standaard

    Als je de volumeknop van die ts9 openzet tot ver over de helft dan moet je toch bergen volume hebben lijkt mij...met die mxr in de loop moet het zeker lukken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #23

    Standaard

    Wat betreft de switch van de sparkle drive...als dat dezelfde switches zijn als de midi footswitchers van voodoolab dan zijn die inderdaad waardeloos. Ik heb twee van midiswitchers en bij beide al meerdere switches moeten vervangen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Clean boost: Xotic RC Booster
    Als je daarachter nog een tubscreamer zet, heb je een brute scheur.
    Met enkel de booster heb je redelijk wat extra volume, mits je de gain v.d. amp niet te hoog hebt staan (standje overdrive à la AC\DC).

    Beter: Ik heb op mijn versterker (Marshall JCM 800 2204) een extra master-volume-potmeter laten zetten, die ik met een footswitch kan bedienen.
    Een Mesa Boogie Stiletto heeft die optie standaard.
    Mijn ervaring is dat dit het beste werkt in een band met 2 gitaristen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Clean boost: Xotic RC Booster
    Als je daarachter nog een tubscreamer zet, heb je een brute scheur.
    Met enkel de booster heb je redelijk wat extra volume, mits je de gain v.d. amp niet te hoog hebt staan (standje overdrive à la AC\DC).

    Beter: Ik heb op mijn versterker (Marshall JCM 800 2204) een extra master-volume-potmeter laten zetten, die ik met een footswitch kan bedienen.
    Een Mesa Boogie Stiletto heeft die optie standaard.
    Mijn ervaring is dat dit het beste werkt in een band met 2 gitaristen.
    Interessant. Ik zat ook met een EP Booster in mijn hoofd, de RC booster zal ik ook meenemen; kende ik nog niet.

    Ik speel met redelijk wat gain (half 2/2 uur) en de TS geeft meer sustain maar niet zo zeer volume. Ik heb vooralsnog mijn effecten voor de amp aangesloten en nog niet in de effects-loop geprobeerd. Zou een clean boost achter mijn TS9 geven wat ik zoek denk je (meer volume)?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Proberen kan geen kwaad. Ik heb het nooit geprobeerd, en ik weet eigenlijk niet zo goed waarom niet. Dit bevalt in ieder geval goed.... never change a winning team....

    Mij lijkt inderdaad dat het zou kunnen helpen, maar of het geluid er dan ook mooier op wordt?
    Het is vooral sterk afhankelijk van hoeveel gain je uit je versterker gebruikt.
    Hoe meer volume je door een overstuurde versterker gooit, des te meer gain, niet zozeer volume.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 10 februari 2015 om 00:02

  7. #27

    Standaard

    Ik denk dat dit wel een aardig idee is als je voornamelijk het volume wilt verhogen en mogelijk wat extra bite in het hoog wilt toevoegen. Als je een clean booster voor je overdrive zet, krijg je juist meer compressie en verzadiging van je overdrive sound. Doe je het andersom, dan krijg je juist dat clean-volume boost-achtige effect.

    Ik doe dat momenteel ook met mijn Lex Bos Superdrive waarbij ik de clean boost er soms voor en soms achter zet.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    De Mxr micro amp doet het prima. Icm mijn ts9 kom ik nu lekker door de mix heen.

    Volgende stap wordt voeding.
    Vele soorten zie ik al waaronder Voodoo lab en Trex als meest genoemd. Ik hoor graag jullie suggesties! Voor nu denk ik aan de pedal power 2 en de Trex chameleon.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Decibel Eleven hot stone deluxe

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Volgende stap wordt voeding.
    Vele soorten zie ik al waaronder Voodoo lab en Trex als meest genoemd. Ik hoor graag jullie suggesties! Voor nu denk ik aan de pedal power 2 en de Trex chameleon.
    Ik heb zelf de Burkey Flatliner Six. Nederlands produkt en heeft net als de Pedal Power en andere duurdere voedingen geïsoleerde uitgangen. Als je tot max. 6 pedaaltjes aan wilt sluiten is deze voeding prima, en een stuk goedkoper dan de Pedal Power. Ik zie nu ook dat ze de Flatliner Six Junior hebben. Ook 6 uitgangen, maar dan zijn de uitgangen alleen schakelbaar tussen 9 volt of 12 volt (is voor de meeste pedaaltjes voldoende). De normale Flatliner Six kan van 9 volt tot 18 volt.

    De Flatliner Six Junior kost zo te zien 129 euro. De normale Flatliner Six komt op 159 euro.

    http://burkey.nl/Flatliner%20SIX.html

    Edit: meer dan 6 pedaaltjes aansluiten kan wel, dan moet je de extra pedaaltjes via een daisychain/splitter aansluiten. Er is dan een kans op ruis, maar vaak ook niet. Heb zelf ook één uitgang van de Flatliner Six gesplitst naar 2 pedalen. Gaat prima zonder ruis.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 24 februari 2015 om 21:14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top