Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Fantasies

  1. #1

    Music Fantasies

    Nieuw stukkie gemaakt. Hoop dat jullie weer met adviezen komen. Altijd fijn om van kenners het een en ander te kunnen leren.

    Ritme gitaar : Eastman E10OM. Die heeft het 'droge' geluid dat ik wel vond passen. (ook geen reverb op gezet)
    "Tokkel" gitaar : Collings OM2H (met reverb en compression)
    Mics voor de gitaren : Samson C02 pair
    Voor de zang : Samson USB C01
    DAW : Audacity 2.0.6

    Uit vorige adviezen begrepen dat de tweede stem niet altijd 'synchroon' liep. (wat mij ook duidelijk was, natuurlijk.....)
    Ontdekt dat dat aan de latency verschillen tussen de C02 en C01 ligt.
    Dus dank voor degene die dat gemeld hebben. Want daardoor ben ik beter gaan zoeken/opletten.

    Nooit te oud om iets te leren.....

    https://soundcloud.com/ernest01/fantasies
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik vinnum goed! Mooi tekst. Wellicht proberen met iets meer passie en dynamiek te zingen? Alhoewel t in dit liedje ook wel weer past zo.

  3. #3

    Standaard

    Ik persoonlijk vinnum ook heerlijk.
    Jij, en Paulus deBKB hebben een door en door Engelse understated/melodieuze dilivery (nu we toch in goed NL bezig zijn).

    Ikzou het een beetje jammer vinden als dat in alle verbeteringen ondergesneeuwd zou raken, maar doe eens gek. Misschien heeft Fu het helemaal goed gezien.
    En ben je niet tevreden, dan kun je altijd wel weer even terug naar je eigen yardstick.

    Maar deze is nog as is. Dus die gaat lekker nog weer eens op de oordopjes.
    Heerlijk, had ik al gezegd. Zal de leeftijd zijn jonge vriend. Ik geniet.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ernest, en dat zonder drums, bas enz.....
    Ik heb de rest van je nummers op soundcloud ook beluisterd en vind het mooi, lekker rustig en ontspannen zang en boeiend gitaarspel.
    Je speelt al wat langer?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik vinnum goed! Mooi tekst. Wellicht proberen met iets meer passie en dynamiek te zingen? Alhoewel t in dit liedje ook wel weer past zo.
    Dank je wel.
    Meer passie en dynamiek, dat zal ik onthouden voor een ander lied. Hier vind ik het niet zo passend, wat jij zelf ook al zegt. Hier wilde ik het een beetje 'dromerig' houden.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vinnum ook heerlijk.
    Jij, en Paulus deBKB hebben een door en door Engelse understated/melodieuze dilivery (nu we toch in goed NL bezig zijn).

    Ikzou het een beetje jammer vinden als dat in alle verbeteringen ondergesneeuwd zou raken, maar doe eens gek. Misschien heeft Fu het helemaal goed gezien.
    En ben je niet tevreden, dan kun je altijd wel weer even terug naar je eigen yardstick.

    Maar deze is nog as is. Dus die gaat lekker nog weer eens op de oordopjes.
    Heerlijk, had ik al gezegd. Zal de leeftijd zijn jonge vriend. Ik geniet.
    Vriendelijke groet, Gus
    English understated, mooi uitgedrukt.....
    Fusion heeft een goede tip gegeven, want doorgaans ben ik niet zo heel erg dynamisch met de zang.
    Ben meer met de instrumentale melodie bezig dan met de 'vocale performance'.
    Fijn dat je hebt genoten. Dat is altijd fijn om te horen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7

    Standaard

    Hi Ernest,

    Goed man, al is je Engels iets ´minder´ (lees: 'hollands-achtig' ). Verder, de volgende keer, wellicht iets minder galm.

    Volgende keer graag je Martin gebruiken (+filmpje). Die is mooi

    /Edit.. galm valt ook wel mee. Niks meer aan doen
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 4 februari 2015 om 22:25

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Ernest, en dat zonder drums, bas enz.....
    Ik heb de rest van je nummers op soundcloud ook beluisterd en vind het mooi, lekker rustig en ontspannen zang en boeiend gitaarspel.
    Je speelt al wat langer?
    Ja, alleen de gitaren dus. Kan een beetje drummen, maar ja.... zonder drumstel is het moeilijk daar iets van te maken.
    En in de 9-onder-1-kap-woning waar ik verblijf is het ook niet zo 'aantrekkelijk' om dat te doen. Met diverse drumsamples spelen is ook niet zo makkelijk. Althans, niet voor mij en vergt ook wel veel tijd, lijkt mij.
    Met de slaggitaar probeer ik wel iets van een ritme te creëren, zodat het niet allemaal een (1) ritme is.

    Ja speel al 'iets' langer.... Ben op mijn 15-de begonnen en na het trouwen en kleine kinderen plus avond-studie gestopt.
    Sinds 2011 weer begonnen en met wat meer ingewikkelde liedjes begonnen te oefenen. Vroeger speelde ik veel met open akkoorden en barre, maar daar bleef het bij. B.v. "Blackbird" kon ik niet spelen. Dus dat was de ultime uitdaging in 2011.
    En meer van dat soort - lastige - liedjes. Het plezier was er niet minder om geworden. Dus ja, weer met schrijven van liedjes begonnen.

    Dank voor het luisteren ook naar de andere nummers en jouw compliment.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Dank je Michael. Ja, dat Engels.... blijf mijn best erop doen, maar de concentratie is niet altijd aanwezig.
    De Martin heeft een tijdje in de koffer gelegen, dus misschien weer eens hiermee aan de gang gaan.
    Filmpje zit er niet in, daarvoor heb ik niet de apparatuur. Laat staan het beeld met mij erop..... :-) Dat zou teveel afleiden.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top