Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Een maat van me begon er vandaag ook al over.

    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    En er komt van Vox/ Korg ook een 60W gitaarampje met deze technologie. Niet echt Solid State, dit is wat de makers er over zeggen:

    Nutube, similar to a conventional vacuum tube, has an anode grid filament structure, and operates exactly as a triode vacuum tube. Also similar to a vacuum tube, it creates the same characteristic rich overtones. By applying their vacuum fluorescent display technology, Noritake Itron Corp., a Noritake Co. Ltd affiliated company, have devised a structure which achieves substantial power saving, miniaturization, and quality improvements when compared with a conventional vacuum tube.

    Check http://www.korgnutube.com

    Eigenlijk is het de techniek die ook werd gebruikt bij de vroegere rekenmachines:

    Laatst gewijzigd door dml; 4 januari 2018 om 14:00

  4. #24

    Standaard

    Zeker niet het hele draadje gelezen Dennis? ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Zeker niet het hele draadje gelezen Dennis? ;-)
    Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
    Heb even de tabbladen gemist, en inderdaad, blijkbaar niet het hele draadje gelezen.
    Het is nog vroeg in het jaar......

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
    Heb even de tabbladen gemist, en inderdaad, blijkbaar niet het hele draadje gelezen.
    Het is nog vroeg in het jaar......
    Ik vond Kilo Utrecht Tango die ik elders hier op het forum voorbij zag komen ook een leuke!

    Beetje offtopic, maar ik ben zwaar impressed door de Korg Nuvibe zonder Nutube. Waar het om gaat is de dat master engineer die erachter zit heel goed weet waar hij mee bezig is. Als dat ook opgaat voor Nutube, dan belooft dat veel goeds!

    Fotootje van de achterkant.



    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 5 januari 2018 om 09:43
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Commercieel gezien zou het een enorme goede zet zijn om een vervanging van de standaard buizen op de markt te brengen. Zoiets werd enkele jaren geleden ook met veel tamtam aangekondigd maar stierf daarna een zachte dood. Je hebt dan namelijk in 1 keer een potentiële miljoenenmarkt te pakken. Ik weet dat het qua spanning in de amps waarschijnlijk niet zal gaan met deze oplossing, mar het is maar de gedachte van een non technicus.....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Commercieel gezien zou het een enorme goede zet zijn om een vervanging van de standaard buizen op de markt te brengen. Zoiets werd enkele jaren geleden ook met veel tamtam aangekondigd maar stierf daarna een zachte dood. Je hebt dan namelijk in 1 keer een potentiële miljoenenmarkt te pakken. Ik weet dat het qua spanning in de amps waarschijnlijk niet zal gaan met deze oplossing, mar het is maar de gedachte van een non technicus.....
    Naja ik heb laatst van een effectpedalen boer vernomen dat de Ibanez buisgiller medio maart/april te leveren is in de (K)Lage Landen. Hij had zelf eerder op een Nutube gebaseerd pedaaltje gespeeld, volgens mij een DIY exemplaartje. En hoewel het best nice was volgens hem en het aardig in de buurt komt van een echte buis, was het volgens hem niet helemaal te vergelijken met de real deal. Referentie daarbij is dan de Maxton RTD800 Real Tube Overdrive/Distortion.

    Volgens hem is die hier en nu buis best aardig voor pedaaltjes, maar minder geschikt voor een amp. Maar goed, dat is en blijft ook maar de mening van één mensje. Er zullen er vast nog wel meer zijn of komen die net als Hans anders denken.
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 14 januari 2018 om 14:12
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  9. #29

    Standaard

    Da's een interessante vergelijking. Die Maxon is een laagspanningsbuizenpedaal met een er in buis die voor hoogspanning is gemaakt. Als je dat als referentie neemt voor een vergelijk met dit ding vergelijk je appels met peren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Heeft dat dan nog "nut" als je een hoogspanning buis voed met lage spanning?
    Ik bedoel, levert dat functioneel iets op, of is het meer marketing, zodat er in ieder geval een buis in zit?

    Voor een leek als mijzelf klinkt het als een auto die normaal op euro 98 rijd, voltanken met afwaswater waar de frietpan in uitgewassen is, of zoiets.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top