Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ja die ECC83's in gitaarversterkers zijn natuurlijk speciaal geselecteerd voor gitaar. Die ECC83 buisjes in hifi-versterkers en orgelversterkers en wat dan ook zijn natuurlijk wezenlijk anders.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik baseer het nergens op.... Als je een buizenbak hebt ... Dan klinkt ie dikker... (Denk aan verschil tussen een Hammond met een buizen versterker of met een SS versterker). Maar of tie dan ook goed overstuurt zoals een JTM45, 6505 of iets dergelijks doet.... met gitaar en pedaaltjes.....

    Ben gewoon benieuwd...

    De eerste Roland versterkers van de 2e generatie vind ik overigens errug lekker klinken bij Blues werk...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    "
    Fumio Mieda was de ontwikkelaar van de Uni-vibe. En recentelijk de nieuwe Uni-vibe. De Uni vibe was een voorloper van de phaser en bekend gemaakt door Jimi Hendrix.
    Kleine offtopic correctie,
    Mieda was de ontwikkelaar van het circuit van de Shin-Ei/Companion Resley Tone en Phaser Tone. Shin-Ei produceerde voor vele anderen onder verschillende merknamen. Zo dus ook de Rands Resleytone of, in een variant met schuifpots, de Jax VibraChorus. En zo ook, voor Univox, de Univibe. Onder andere door Hendrix, die overigens ook de VibraChorus heeft gebruikt, is die Univox versie zo bekend geworden dat men het apparaat "in de volksmond" als de Univibe is gaan betitelen. De univibe is zuiver correct gezien slechts één van de vele varianten.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Het apparaatje doet me een beetje denken aan een nuvistor, maar dan met een ic-voetje.

    In principe kun je de meeste buizen, jfets etc. wel goed laten klinken door met het circuit te spelen. -gridstoppers en bas weghalen- Neem bijvoorbeeld de potloodbuisjes. Enige punt is, hoe kleiner je buis, hoe lager de werkspanning. En dat lijkt me nou juist een goede reden om te miniaturiseren.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Enige punt is, hoe kleiner je buis, hoe lager de werkspanning. En dat lijkt me nou juist een goede reden om te miniaturiseren.
    klopt de 0.25W princeton achtige werkt op 120-130V
    Nico


  6. #16

    Standaard

    een mogelijk groter voordeel van een kleinere / minatuur buis is natuurlijk dat door de kleinere massa de gevoeligheid voor beweging afneemt. Hierdoor gaan buisjes minder snel kapot door dat je amp een stuitertje maakte bij een afgebroken handvat of iets dergelijks.

    Verder zie ik geen voordelen..
    Een buizen versterker met grote trafo's en de prachtige vacuum buizen is een feest voor het oog. En dan heb ik het nog niet eens over de geur. ;-)
    Versterkers en effecten - www.guitarstuff.nl
    Gitaarbouw onder € 800 - www.tonechaser.nl
    Gitaaronderdelen - www.axeparts.nl

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Het apparaatje doet me een beetje denken aan een nuvistor, maar dan met een ic-voetje.

    In principe kun je de meeste buizen, jfets etc. wel goed laten klinken door met het circuit te spelen. -gridstoppers en bas weghalen- Neem bijvoorbeeld de potloodbuisjes. Enige punt is, hoe kleiner je buis, hoe lager de werkspanning. En dat lijkt me nou juist een goede reden om te miniaturiseren.
    Ja, die nuvistors... Eind jaren 50, begin jaren 60. Nooit meer wat van gehoord.

    Overigens vind ik dit nieuwe geval nog het meest doen denken aan de vacuum fluorescentie displays uit de jaren 70.
    Blauw-goen licht, met inderdaad zo'n gloeidraadje en daaronder een echt roostertje.

    En wat denk je? Ook van Noritake:
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  8. #18

    Standaard

    Maar de rest van dit draadje maar half gelezen?;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Maar de rest van dit draadje maar half gelezen?;-)
    Ja. Hoezo?
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Bump!

    Lijkt me toch best wel interessant.

    Een paar high end audio fabrikanten gaan zich er ook aan wagen

    Fumio Mieda is toch echt wel niet de minste!





    Verder zit in de Korg Nuvibe zit dan wel geen Nutube, maar als je hoort wat de Nuvibe kan doen via het 79 transistors circuit ipv het tradionionele lampje, dan hoor je toch echt wel terug dat Mieda en zijn team heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Mijn zegen heeft 'ie in ieder geval.



    Een groot lomp apparaat en stevig aan de prijs bij de launch met een prijs van 500 USD? Maybe.
    Maar de tone? Two thumbs up als je het mij vraagt. Inmiddels discontinued, maar nu nog nieuw te krijgen via reverb.com voor 250 euro bij je thuis. Met losse footswitch erbij.

    Voorwoord van Fumio Mieda in de manual van de Korg Nuvibe


    Manual in pdf formaat voor het vervolg

    Dus ik ben erg benieuwd naar wat dit gaat brengen. Staat op m'n nieuwe trend volglijstje
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 1 januari 2018 om 10:54

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top