Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard Weer een solid state buis?

    Het is al eens eerder in het nieuws geweest door de jaren. Kennelijk heeft Korg ook iets in de pijplijn
    http://www.korg.com/us/news/2015/012212/
    Of het wat is... wie weet
    Nico


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Gewoon een opamp die in een buisvoetje past
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Eehrm,
    Ik heb niet de impressie dat ik naar solid state kijk.

    Ik heb de impressie dat ik kijk naar een echte buis die gemaakt is met vacuum fluorescent display technologie. En da's volledig "echte" buizentechniek.

    En de waarom is eigenlijk best helder. Een buis maken is knap prijzig. Vacuum fluorescent worden nog steeds gemaakt en daar zijn dus operationele productielijnen voor. Em omdat die displays ook vrij vaak "custom" worden gemaakt voor OEM's zijn de producenten van dit soort displays dus ook in staat snel hun produktielijn in te stellen op custom configuraties. In dit geval dus een config die effe geen licht geeft.
    Best slim verzonnen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4

    Standaard



    ziet er best klein uit!
    Versterkers en effecten - www.guitarstuff.nl
    Gitaarbouw onder € 800 - www.tonechaser.nl
    Gitaaronderdelen - www.axeparts.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Best klein?

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Versterkers en effecten - www.guitarstuff.nl
    Gitaarbouw onder € 800 - www.tonechaser.nl
    Gitaaronderdelen - www.axeparts.nl

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Eehrm,
    Ik heb niet de impressie dat ik naar solid state kijk......
    Zal voortaan eerst lezen voor ik begin te bleren
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    En heeft zo'n schakeling dezelfde eigenschappen als je het overstuurt?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    "As an electronic component, a vacuum tube has the disadvantages of being larger than a transistor, having a shorter lifespan, and a higher power consumption, and although many people like the sound of a vacuum tube, historically they have been more difficult to deal with,” stated Fumio Mieda, KORG INC’s longstanding developer who was involved in numerous KORG synthesizers including the MS-20 which appeared in 1978. “The Nutube sets us free from these many limitations, making it possible for us to think about using it in new products,” added Mieda. Most manufacturers stopped producing vacuum tubes in the 1970s and there haven’t been any notable advances in the field during the past fifty years. However, thanks to the Nutube 6P1, it is now easier to obtain a vacuum tube sound when amplifying musical instruments and other audio signals. Noritake Itron Corporation, a group company of Noritake Co., Limited, pioneers of vacuum florescent displays says “By creating a miniaturized and high performance replacement for traditional vacuum tubes, Noritake Co. Limited expects products using the Nutube will create a renewed appreciation for the inherent qualities of vacuum tubes amongst users.” ​ The Nutube 6P1, currently being developed, takes advantage of KORG's experience in musical instrument production, and is tuned for optimal effect to generate rich harmonics when used with a musical instrument. Products using the Nutube are currently under development, with announcements expected during 2015. (Patent applied for.) - See more at: http://www.korg.com/us/news/2015/012....R7Tl3hag.dpuf

    Fumio Mieda was de ontwikkelaar van de Uni-vibe. En recentelijk de nieuwe Uni-vibe. De Uni vibe was een voorloper van de phaser en bekend gemaakt door Jimi Hendrix. Die later vroeg aan Jim Marshall of hij de Marshall meer hoog kon geven omdat de Uni-vibe (die altijd aan stond( De nu bekende "true bypass" schakeling was er toen nog niet echt) vrat flink wat hoog weg.

    Uit de "tam tam" heb ik begrepen dat de eerste toepassing Syntesizers zou zijn. Dat zou impliceren dat het gebruik in gitaarversterkers niet echt zeer positief uitpakt. Frappant is wel dat Roland nu de nieuwe Blues Cube uitbracht. Zou deze vergelijkbare techniek gebruiken?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Uit de "tam tam" heb ik begrepen dat de eerste toepassing Syntesizers zou zijn. Dat zou impliceren dat het gebruik in gitaarversterkers niet echt zeer positief uitpakt.
    En.... waar baseer je dat op?
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top