Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Top-aanbod van Gus, ik zou het wel weten!

    Vibramate voor Tele:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Lijkt mij bijzonder verantwoord, ideaal, de gelegenheid om 't ff te proberen voor je 't aanschaft.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Vibramate is een enorme tonesucker (het vreet sustain en twang). Wil je de twang behouden, moet je hem toch direct op het hout schroeven. Ik heb telecasters met beiden gehad. Enig nadeel dat ik aan een Bigsby kan bedenken is dat ze wel wat gewicht toevoegen aan een gitaar, en dat hersnaren ook een beetje handigheid vergt.

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2015
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    8

    Standaard Bigsby op een Telecaster. Waarom wel/niet

    Dat restringen is het probleem niet, live zal ik hem niet HEEL veel gebruiken
    - I was playing a Fender Telecaster when I first joined -

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Ik heb een Bigsby op een American Standard Tele zitten en hoewel ik er al een tijd niet meer op speel zijn dit mijn ervaringen. Deze Bigsby zit overigens geschroefd op de body, met zo'n 'Gibson style brug' weet even de exacte benaming niet.

    Looks: killer
    Sustain: niet wezenlijk veranderd
    Twang/Tone: niet wezenlijk veranderd
    Gewicht: neemt best fors toe
    Restring: lastiger
    Actie: nekhoek moest ik iets aanpassen, nu heeft de Am Std daar een stelschroef voor in de hals.
    Stemvastheid: verloopt net iets sneller dan zonder Bigsby, hangt ook van gebruik af.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-B5-gemonteerd

    Fijne combi. Gewoon zo'n B5 kit er "direct" opschroeven. Sustain OK, Teletwang OK, opsnaren is een truukje.
    Voor het gewicht en de ergonomie neem je geen Telecaster ;-) Stemvastheid heeft ook met de tuners en topkam te maken.
    (ik gebruik slotted Kluson style vintage tuners en lekker veel HB potlood op de nut)

  7. #17

    Standaard

    Off topic maar toch relevant.
    Ik heb namelijk een bigsby op mijn Les Paul laten zetten, al weer jaren geleden.
    Nooit spijt van gekregen, maar ik zat toen met dezelfde vragen.

    Voor het gemak gebruik ik het lijstje van Meneer I.

    Looks: killer!!!!!!!
    Sustain: Toegenomen. Klein beetje maar, maar wel overduidelijk.
    Twang/Tone: niet wezenlijk veranderd
    Gewicht: neemt best fors toe, maar een LP is toch al lomp.
    Restring: Flink lastiger, maar te doen.
    Actie: niet wezenlijk veranderd
    Stemvastheid: verloopt iets sneller dan zonder Bigsby, maar alleen als je de bigsby daadwerkelijk gebruikt.
    Maar ook als je hem gebruikt is het echt niet zo je om de haverklap moet stemmen.

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    OK hier is het "opsnaar-truukje" dan: ball-end van de snaar "rond buigen" rond je vingertop. Je legt dan het balletje probleemloos op het pinnetje. Snaar strak door trekken langs de roller van de Bigsby en de brug. Rond de 12de fret zet je de snaar "klem" tegen de nek met een knijp-capo. Met de normale speling (ik gebruik een handpalm breedte) leg je de snaar op je tuner en draait 'm strak. Hoppatee, volgende snaar. Hier zijn diverse Youtube filmpjes over te vinden. Zoiets als https://www.google.nl/webhp?sourceid...tring%20bigsby
    Laatst gewijzigd door Nilke; 2 februari 2015 om 11:59

  9. #19

    Standaard

    Over een week ben ik weer in de buurt van mijn b5', en ik zal m dan wegen.
    Restring? Grappig dat ik daarbij nooit heb stilgestaan. Ik haalde m onder die ronde balk door, boog m dan vlot rond mijn vinger.
    Een handigheidje, meer is het niet. Met string throug ben ik aanmerkelijk langer aan het kloten voor dat er 6 nieuwe opzitten. Vooral als die balletjes aan het eind vn de snaar een beetje klemmen.

    Als iemand daarvoor een goede tip heeft graag.
    Wordt vervolgd.....
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Ik heb lang geleden een Bigsby op mijn Tele geschroefd en het enige dat ik er over kan zeggen is dat ik dat nog veel eerder al had moeten doen. Mijn tone is niet veranderd (niet voor mij) en de looks zijn van cool naar übercool gegaan. Gewicht neemt toe maar een Tele is nou ook weer niet zo'n rugbreker toch?
    Ik heb enige tijd geleden ook een Bigsby met een Vibramate (wilde echt niet in deze dame meer gaten dan dat ze van zichzelf heeft) op mijn Les Paul gezet, en ik moet zeggen dat de sustain niet afgenomen is.

    Wat betreft het lastiger snaren opzetten: oefenen helpt, maar Vibramate heeft ook een "stringspoiler" te koop, en dan wordt het wel weer een stuk handiger.
    http://www.vibramate.com/vibramate-string-spoiler.php

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top