Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2006
    Locatie
    Ede
    Berichten
    290

    Standaard

    Bijna iedere gitarist heeft hier wel eens last van. Mijn motivatie was ooit Peppers. Dat was een leuke week. Daarna werd het Metallica. Dat was ook een leuke maand. Toen kwam John Petrucci. Ik moest en zou alles leren spelen wat die gozer kon spelen. 5 jaar later kon ik het nog niet (lees: vloekend en tierend met guitar pro 5 de constant motion solo oefenen op 90%), maar ik heb wel nagenoeg iedere dag geoefend ;-)

    Daarna kwam er voor mij ook een elektronische muziek periode. Dat heeft me er nooit van weerhouden om helemaal niet te spelen, maar het was wel echt minder. Dat is recentelijk gestopt en nu ben ik wederom helemaal hooked on guitar. Nieuwe motivatie, nieuwe muziek, ik wil een band zoeken etc.

    Lees vooral wat alle mede muzikanten hierboven getypt hebben. You're not alone.

  2. #32

    Standaard

    Zo is het; het komt en het gaat :-D

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Zou dat helpen, als ome Keith zou repeteren?
    Er staat geloof ik een interview door (ik dacht) Alice Cooper met Jeff Beck (als ik me niet vergis) ergens op internet en in dat gesprek hebben ze het er over dat de Rolling Stones de eindes van hun nummers nooit oefenen of afspreken ... Die auditie van Jeff Beck bij de Stones verliep ook nogal "rommelig" ...

  4. #34

    Smile

    Mooi verhaal, ja, ik zou het toch een soort 'verspilling van talent' vinden als Jeff Beck bij de Stones ging spelen. (maar dat is mijn mening/smaak).

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ericg Bekijk bericht
    Mooi verhaal, ja, ik zou het toch een soort 'verspilling van talent' vinden als Jeff Beck bij de Stones ging spelen. (maar dat is mijn mening/smaak).
    Absoluut, dat is zelfs een understatement. Dat klikte ook helemaal niet. Jeff maakt er altijd grappen over dat het voor hem in financieel opzicht daarentegen wel een hele goede carriere move zou zijn geweest. Ik geloof ook dat hij Ron Wood heeft aanbevolen na die auditie of zoiets. Bovendien had Jeff op dat moment (als ik me niet vergis) de Blow by blow plaat al opgenomen en die bleek heel succesvol te zijn toen ie werd uitgebracht.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Blow by blow kwam daarna. De chaos van Richards en de doelgerichtheid van Beck was geen goede combinatie. Beck" "I would have punch him in the face".
    In de bio van Richards vertelt hij dat Wood vanaf het begin de man was. Dat kan wel zo zijn maar tussen de 6 maanden van het vertrek van Taylor en de komst van Wood zijn een hoop gitaristen gebeld.
    Spedding bedankte bijvoorbeeld omdat ie blijkbaar op een longlist stond en dat hij "always would be a sideman" wat ook een goede keuze was gezien zijn Motorbikin die daarna zou uitkomen.
    Andere namen zijn Gallagher en Buchanan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37

    Smile

    ah, interessant (dus als ik het goed begrijp was Rory Gallagher kandidaat voor de Stones?, of is dit een andere Gallagher?)

    Wat ik ook leuk vond om te lezen, was de kandidatenlijst voor de vervanger van Ritchie Blackmore bij Deep Purple:
    1. Jeff Beck
    2. Rory Gallagher
    3. Tommy Bolin (dacht ik)

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Blow by blow kwam daarna. De chaos van Richards en de doelgerichtheid van Beck was geen goede combinatie. Beck" "I would have punch him in the face".
    In de bio van Richards vertelt hij dat Wood vanaf het begin de man was. Dat kan wel zo zijn maar tussen de 6 maanden van het vertrek van Taylor en de komst van Wood zijn een hoop gitaristen gebeld.
    Spedding bedankte bijvoorbeeld omdat ie blijkbaar op een longlist stond en dat hij "always would be a sideman" wat ook een goede keuze was gezien zijn Motorbikin die daarna zou uitkomen.
    Andere namen zijn Gallagher en Buchanan.
    Ik heb het interview van Jeff Met Alice Cooper nog even teruggekeken. Wat je zegt klopt: Blow by blow kwam later, maar hij had het contract al getekend om de plaat te gaan maken toen hij bij de Stones auditie deed (dat zegt ie tenminste). Wat betreft de Stones: ik geloof dat Harvey Mandel toen ook nog in beeld is geweest.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ericg Bekijk bericht
    Wat ik ook leuk vond om te lezen, was de kandidatenlijst voor de vervanger van Ritchie Blackmore bij Deep Purple:
    1. Jeff Beck
    2. Rory Gallagher
    3. Tommy Bolin (dacht ik)
    Tommy Bolin was de vervanger van Ritchie in '75-'76

  10. #40

    Standaard

    Ja precies :-D

    - (ik was wel erg benieuwd geweest naar Deep Purple met Jeff Beck of Rory Gallagher!!!)
    - (zo heb ik ook eens gelezen dat Blackmore van plan was om een band op te richten met Phil Lynnot - jammer dat dat nooit is doorgegaan!!)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top