Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Guild 125CE of Taylor 110e

    Hey,

    Drie weken geleden ben ik begonnen met mijn zoektocht naar een nieuwe gitaar. Ik ben begonnen, drie maanden geleden, op een fender cp 100, mijn progressie gaat redelijk snel en ben nu op zoek naar een betere gitaar.

    Ondertussen ben al in een aantal winkels geweest en ben ik nu ot een punt gekomen waarbij ik een keuze moet maken tussen de volgende twee gitaren:

    - Guild D-125CE
    - Taylor 110e

    Beide vind ik ontzettend mooi klinken en ook de speelbaarheid ligt dicht bij elkaar. Ook al is het geluid totaal verschillend vind ik ze zeer gewaagd aan elkaar. Het geluid is uiteraard zeer persoonlijk en vraag daarom ook niet wat jullie ervan vinden.

    Wel zou ij graag willen beten wat jullie ervaren als de betere gitaar, gezien de 1 volledig massief is en de andere gedeeltelijk.

    Hopelijk heeft iemand van jullie ervaring met 1 van deze gitaren en kun jullie wat adviezen geven over, speelbaarheid, diversiteit, bouw, whatever zolang het maar onderbouwd is vind ik alles mooi!

    Groeten,

    Jeroen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Welkom!

    Kwaliteit? Beiden gelijk, zoals je van een grote bouwer mag verwachten. Tenminste, op papier

    Ik heb op beiden gespeeld en voor mij zou het de Guild worden. In die prijsklasse absoluut ongeëvenaard en wat mij betreft een klasse hoger als de Taylor. Wat bespeelbaarheid betreft, altijd laten afstellen bij een erkend reparateur.. Taylor zelf is daar erg goed in..

    Maar voor de rest zijn alle zaken die je noemt persoonlijk.. In een ander topic hier over een 00 gaat het over breedte van de neck bijvoorbeeld. Wat de 1 lekker vindt spelen, vindt de ander waardeloos..

    Nadeel van zowel volledig mahonie of Taylor, is dat het geluid erg geknepen wordt.. Maar dat maakt deGuild weer helemaal goed door echt te rinkelen, wat de Taylor absoluut niet doet..

    Is er trouwens een reden dat je electronica in een gitaar wilt? Want als dat niet perse hoeft, zou ik het niet doen.. Hoop geld voor iets wat je niet of nauwelijks gebruikt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Rizz!

    Tot nu toe neig ik ook naar de Guild, er waren een aantal mensen die de Guild afraden want hij zou niet goed bij zang passen en niet geschikt voor pop muziek. Kan het me haast niet voorstellen, maar mening worden op een 1 of andere manier toch altijd gehoord!

    Goeie vraag over het elektronica gedeelte, het is meer een gimmick denk ik. Er is geen reden waarom dit per se aanwezig moet zijn behalve dat ik een beetje het oog in de toekomst hield, waarbij je toch misschien wat op de computer wilt opnemen of een beetje wilt aanklooien op een versterker. De kans dat ik in een band eindig is nagenoeg niet bestaand, daar hoef ik het dus niet voor te laten.

    Ook liet mijn budget het toe dit erbij te kunnen hebben, maar het scheelt idd veel geld wat altijd mooi meegenomen is!

    Mijn budget was overigens 750 als een absolute max.
    Laatst gewijzigd door northfizz; 30 januari 2015 om 17:33

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ikzelf heb een Guild D 125CE. Hij past overal in...... waarom niet? Hij is volledig van massief mahonie, en daardoor is de klank anders dan traditionele gitaren. De electronica is OK en functioneel, alleen is het aan te raden een goede DI te gebruiken als je met de computer wilt opnemen. Ik heb een Radial Stagebug DI gekocht - niet goedkoop maar perfect voor de job.

    De bespeelbaarheid van de Guild is OK vanuit de fabriek/winkel. De klank is zondermeer mooi, en prikt door een hoop heen in bandverband. Ik gebruik hem ook voor les, en daar zitten we met een aantal guitaristen te spelen, en ik kan mezelf prima horen.

    De andere gitaar die je noemt ken ik niet zelf van spelen. Zelf was ik eigenlijk op zoek naar een Ovation, maar kwam toch uit bij de Guild, vooral vanwege de toon en volume van de gitaar.

    De afwerking van de Guild vind ik ook mooi, en het is echt een blijvertje voor mij. Ook een voordeel is dat er een case bij zat voor het geld.

    Als je nog vragen hebt over de Guild dan hoor ik het graag!

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top