Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Ground loop rack

  1. #1

    Standaard Ground loop rack

    Hoi,

    Even een vraag. Kan een ground loop in een rack ook de oorzaak zijn van volume drops?

    Ik kamp al enige tijd met volume drops in mijn rack. Zolang ik alleen de preamp en eindtrap gebruik heb ik geen probleem. Zodra ik het een en ander toevoeg onstaan er problemen..kabels etc allemaal uitvoerig nagekeken en verwisseld...eerst dacht ik dat de grx de oorzaak was. Die ertussenuit gehaald. Toen leek mn stemapparaat het probleem te zijn. Die ertussen uit...maar even later weer een volume drop. Het probleem is dus lastig te isoleren door het elimineren van mogelijke veroorzakers. Vandaar het idee dat een ground loop mogenlijk een oorzaak zou kunnen zijn...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me geen ground loop probleem. Zal zitten in de pre- of poweramp, als je alle andere apparaten in je rack al hebt geëlimineerd. Buizen gecheckt?
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #3

    Standaard

    Zou het buizen kunnen zijn??? De versterkers doen het namelijk prima zolang ik geen effecten gebruik.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    Heb je iets in de FX loop?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Zou het buizen kunnen zijn??? De versterkers doen het namelijk prima zolang ik geen effecten gebruik.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  5. #5

    Standaard Ground loop rack

    De egnater ie4 heeft geen fx loop. Routing is gitaar->stemapparaat->overdrive->egnater preamp in-> egnater preamp out->delay->chorus->engl 840/50 eindtrap.

    Ik heb alle apparaten die er tussen zitten er tussen uit gehaald en 1 voor 1 er weer tussen. De ene keer doet het probleem zich voor met het ene apparaat, de andere keer met een ander apparaat. Ik gebruik ook een grx looper. Die er ook tussen uit gehaald.

    Het geluid word ineens zacht, maar kan soms ook ineens weer aanzwellen. Geen touw aan vast te knopen.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Laatst gewijzigd door danee; 31 januari 2015 om 14:24

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Slechte kabel?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #7

    Standaard

    Alle kabels nagelopen en zelfs vervangen...en de pest is dat het een tijdje goed kan gaan en dat de problemen dan ineens weer kunnen beginnen. Overigens zitten er in de eindtrap en voorversterker buizen die krap 50 uur gedraaid hebben...maar dat zegt niet alles natuurlijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Preamp weg laten en met je drive (booster) het volume opschroeven zodat het de eindversterker genoeg aanstuurt.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #9

    Standaard

    Zit em idd in de preamp...de ie4 heeft een ingang aan zowel de voor als aan de achterkant...de ingang aan de voorkant heeft geen problemen...maar zodra ik de ingang aan de achterkant gebruik valt het volume na een tijdje weg... Net wat contactspray gespoten, ik hoop dat het wat op lost. Anders ff weg voor reparatie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top