Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2003
    Locatie
    Brugge, België
    Berichten
    3.613

    Standaard Welke basgitaar na jaren leenbas te gebruiken?

    Hallo, jaren geleden dat ik hier nog eens postte.

    Ik speel al 5+ jaar in een coverband. Gewoon omdat het leuk is. Ik speel daar basgitaar bij, maar ik ben mijn hart op zich niet verloren aan het instrument (ik speel liever gitaar). Om er geen geld aan uit te moeten geven speel ik al jaren op een geleende basgitaar. Die persoon wil de gitaar nu terug (om zelf te spelen). Het wordt dus tijd om er zelf ééntje aan te schaffen.

    De geleende basgitaar was een YAMAHA TRBX174. Een beetje saai qua look, maar aangenaam voor wat ik hem gebruikte (rock 'n roll, hardere rock, pop, punk) . Speelde wel OK, alhoewel ik soms wat rock-tonen mis. Omdat ik er maar 1x per week op speel (en de occasionele show), wil ik er geen duizend euro aan uitgeven. Ik heb daarom volgende gitaren op het oog:

    SQUIER AFFINITY PRECISION BASS PJ
    Ik weet niet of ik veel mag verwachten van die Affinity bass, voor dat geld? Heeft net zoals de Yamaha 2 pickups (die ik meestal opendraai).

    STERLING SUB RAY4
    Cool met die maple nek. Ik vraag me af of dit een veelzijdige bas is? De actieve pickups geven wellicht meer punch? Voor welke stijl zou deze geschikt zijn?

    SQUIER CLASSIC VIBE 70S PRECISION BASS
    SQUIER MATT FREEMAN PRECISION BASS
    Deze squiers liggen met +/-€450 eigenlijk boven het budget wat ik wil uitgeven, maar misschien zijn ze wel zo goed dat ze het overwegen waard zijn?
    Insert witty comment here

  2. #2

    Standaard

    Makkelijkste vraag ooit. Die Squier Classic Vibe 70's P. En dan eentje van marktplaats plukken ivm budget.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2003
    Locatie
    Brugge, België
    Berichten
    3.613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RUIS Bekijk bericht
    Makkelijkste vraag ooit. Die Squier Classic Vibe 70's P. En dan eentje van marktplaats plukken ivm budget.
    Is er dan een groot verschil in kwalteit of geluid ivm pakweg de Sterling?
    Insert witty comment here

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Mijn zoon heeft op maktkplaats ooit een Squier Classic Jazz Bass gekocht voor 175 met koffer en standaard er bij.
    Heel fijn dingetje.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kasper Bekijk bericht
    Is er dan een groot verschil in kwalteit of geluid ivm pakweg de Sterling?
    Kwaliteit: de squier is beter afgewerkt
    Sound: ja, alles. De P klinkt ronder/romiger, de Sterling zal wat meer snappy/fel/nijdiger klinken.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb voor weinig geld ( 150,= incl koffer) een heel goede 2e hands (5 string) OLP Musicman als back up gekocht en die speelt zo fijn dat ik hem met regelmaat ook op het podium inzet. Wel een ander geluid dan de Squier dat wel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik heb een Rockson Jazz bas gekocht online bij de music store vandaan. Nieuw voor 80 euro of zo. Doet het prima! (Ik gebruik 'm enkel om in mijn thuisstudio af en toe een baslijntje in te spelen moet ik wel toegeven...)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top