Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Info over "Custom" Les Paul Custom (Black Beauty)

    Hallo,

    Zo maar een vraagje... weet iemand meer te vertellen over mijn gitaar? Ik heb hem al zo'n 15 jaar.
    Ik heb me laten vertellen dat het waarschijnlijk een jaren 70 Japanse matsumoku versie is.
    Is dat nog waardevol eigenlijk? Ik zou blij zijn met welke info dan ook!

    Het gaat om het merk "Custom", LP model (Black Beauty - dunne fretjes). Set neck. Zwáár! Lijkt een Ebben toets te zijn. Heb er zelf Bareknuckle Riff Raffs in laten zetten, en Grover tuners.

    Ik hoor graag wat er zoal over te melden is!




  2. #2

    Standaard

    gelijmde of geschroefde hals? wat voor elementen zaten er origineel in?
    custom werd zowel door matsumoku als fuji gen gakki gebouwd, en mogelijk nog wel meer fabrieken het was een OEM merk wat inhoudt dat de gitaren daar gebouwd werden waar ze het goedkoopst waren met de opgegeven specs.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Zo te zien een gelijmde hals? Heb vroeger alleen maar Custom LP's gezien met geschroefde hals.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #4

    Standaard

    Yup.... gelijmde hals. Geen schroeven. En originele elementen weet ik niet... toen ik hem kreeg zaten die er ook al niet meer in.
    Ding klinkt fenomenaal overigens... blaast elke Epi out of the water...


    Laatst gewijzigd door Magrathean; 28 januari 2015 om 01:07

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Zo te zien een gelijmde hals? Heb vroeger alleen maar Custom LP's gezien met geschroefde hals.
    heb er één gehad met geschroefde hals vandaar, dan is de matsumoku afkomst nogal gemakkelijker te bepalen.
    die kopvorm is niet iets wat matsumoku deed.
    ook die triple binding zie je niet vaak, ik denk meer richting fuji, ibanez dus.

  6. #6

    Standaard

    Hmmm... Dus misschien is het toch iets bijzonders? Ivm niet-geschroefde hals, triple binding, kopvorm (gewicht, geen waaibomenhout)...?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gewicht zegt niet altijd iets. Mijn multiplex beginnersgitaar weegt als lood. De gelijmde hals is wel een mooie asset. Mooie Black Beauty-copy trouwens. Die BKP's maken hem vast een stuk beter. Ik heb Mules en ben er helemaal weg van.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Ik heb zowel de fuji als de matsumoku exemplaren gehad (met zowel geschroefde als ingelijmd halzen) en er zijn verschillen tussen de 2 fabrikanten.

    Ik heb zelfs nog wel foto's van die dingen

  9. #9

    Standaard

    Leken ze een beetje op de mijne Geert?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Ja hoor.

    Ik heb identieke exemplaren gehad dus weet wel welke fabrikant dit is en wat er in hoort te zitten.

    De tuners en de brug op de jouwe zijn sowieso niet origineel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top