Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2015
    Berichten
    8

    vraagje Probleempje looppedaaltje.

    Hallo allemaal,

    Volgens mij heb ik een ontzettende blunder begaan. Ik heb afgelopen zaterdag vol enthousiasme een Boss RC-1 Loopstation bestelt om wat backing tracks te kunnen maken om over te improviseren en hij is vandaag binnen gekomen. Ik heb 'm snel aangesloten en begon er wat mee te klooien. Het is een ontzettend gaaf ding todat ik overswitchde naar het metal-kanaal op mijn line 6 IV spider 15. Als ik een loop maak en hem afspeel en er dan zelf overheen ga spelen valt of mijn gitaar, of de looper weg. Is er misschien een truckje waardoor dit niet gebeurt, of moet ik nu ECHT aan een nieuwe versterker. Zo ja waar moet ik dan op letten etc.

    Alvast bedankt!

    ~Daniël

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Je hebt een betrekkelijk kleine versterker en mijn vermoeden is dat-ie het gewoon niet aankan als je veel distortion gebruikt.

    Wat er gebeurt is namelijk het volgende: je speelt een riff in, of wat dan ook, en daar speel je dan weer overheen. Eigenlijk is dat alsof je al die dingen tegelijk speelt over een versterker die op flinke distortion staat - het wordt dan een brei.

    Probeer eens het volume en de distortion terug te draaien tot je alles weer helder hoort, en het dan langzaam weer op te voeren. Sowieso is het natuurlijk beter om te leren spelen met niet al teveel distortion

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Of kan het nog iets met Fase draaiing in de Boss zijn? Misschien dat het "modeling" gedeelte in de spider niet goed overweg kan met het signaal uit de Boss?
    Gebruik je wel de mono in en uitgang op de Boss?

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2015
    Berichten
    8

    Standaard

    Bedankt alvast voor de reactie!

    Ik denk inderdaad ook dat de spider de twee gitaren niet aan kan met de distortion erop. Clean werkt wel gewoon soepel. Ik heb geprobeerd om op een los speaker setje mn gitaar aan te sluiten en daar klinkt het ook soepel op. Ik gebruik de mono uitgang op de Boss.

    Ik denk dat ik aan een nieuwe versterker moet wat ik zelf ook wel wil. Ik speel nu 5 jaar gitaar. Ik heb een mooie Gibson SG die totaal niet terecht komt met de spider wat dood zonde is. Ik kan ook niet in een band omdat de versterker niet boven de drummer uit komt. Hebben jullie misschien nog iets waar ik op moet letten als ik een nieuwe amp koop?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou eerst je wensen wat preciezer in kaart brengen. Een amp moet daarnaast geschikt zijn voor de stijl die je speelt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    Het is toch niet zo vreemd dat wanneer je twee riffs over elkaar heen speelt en er dan pas distortion overheen gooit het als een brei klinkt? Wanneer je een distortionpedaal gebruikt en twee riffs over elkaar heen loopt en over je cleane kanaal heen afspeelt klinkt het waarschijnlijk een stuk gedefinieerder. Het is een beetje te vergelijken met een delay voor of na je distortion.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Het is een beetje te vergelijken met een delay voor of na je distortion.
    +1
    En daarmee de vraag of dat loop ding niet beter in de fx loop werkt?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    +1
    En daarmee de vraag of dat loop ding niet beter in de fx loop werkt?
    In de FX-loop heb je geen distortion. (als zo'n spider al een loop heeft)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Nou en? Als je iets loopt met distortion, dan hoor je toch gewoon distortion? En het bied je de flexibiliteit om iets cleans te loopen en daar iets met distortion overheen te spelen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Zo te lezen heb je je looper voor je distortion staan? geen goed idee. Niet gek dat het dan klinkt als Claudia de Brei. Kan veel beter andersom. Dus eerst distortion en dan de loopert.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top