Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 86

Discussie: Nova System Repair

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Dit werkt eigenlijk best wel prettig


  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard



    Ziet er goed uit.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Het mysterie is gedeeltelijk opgelost! Pin 9 van J2 heeft het drive-signaal, en die verandert niet door tone of boost te veranderen; die zitten dus op het main board. De stereo volumeregelaar regelt alleen gain en volume. J2 pin 4 heeft 3v3 als de overdrive aan is, en pin 5 als de distortion aan is. Die worden met de CMOS-schakelaar gewisseld.

    Pin 1 heeft altijd het droge signaal, en pin 9 (geschakelde drive output) is stil in bypass.

    Ik zal er nog eens over nadenken wat ik met het drive board wil gaan doen; als ik er al iets mee doe. Relais ipv de CMOS switch aansturen is makkelijk, maar een PGA2311 (DIL) heb ik helaas niet liggen. De connectoren hebben ook geen 1/10 inch pin-afstand, dus niet stripboard-compatible.

    Toch lijkt het me leuk hier ooit een "upgrade-bordje" voor te maken
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 11 januari 2017 om 00:15

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Interessant topic. Ik heb via MP ook een Nova System gekocht voor een spotprijs. Komt uiteraard doordat het apparaat niet opstart (freeze). Aan de hand van o.a. dit topic gok ik op een defecte chip (39VF040 Flash ROM ).
    Mijn vraag is als je deze vervangt voor een nieuw exemplaar, gaat dit dan meteen werken? Of moet er iets van vooraf geïnstalleerde data op staan? De betreffende chip is vrij makkelijk en goedkoop aan te komen en zou een snelle oplossing zijn.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Interessant topic. Ik heb via MP ook een Nova System gekocht voor een spotprijs. Komt uiteraard doordat het apparaat niet opstart (freeze).
    Die had ik ook zien staan en ook bijna gekocht. Ik heb (nog) een werkende NS thuis, dus even de chip verwisselen was een eitje geweest. Op die chip staat de firmware van het beestje, dus die kun je niet met een lege vervangen.

    Ik heb al wel gelezen dat sommigen het gewoon weer gaan doen na het schoonmaken van de socket.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Bedankt Harold,
    Dit ga ik zeker proberen. Je kunt via de website van TC E firmware upgraden maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet. Misschien heb ik mazzel...wie weet

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Dat soort sockets willen ook nog wel eens de chips er langzaam uit wurmen. Bij elke vibratie een heel klein beetje.
    Dus idd, eerst even voorzichtig eruit halen -maak een foto van hoe die erin zat!- schoonmaken (alcohol) -zowel de socket contacten als de chip contacten en dan er weer in en goed aan drukken. Leg iets onder de print tegen het te ver doorbuigen.

    Als dat niet helpt is de firmware beschikbaar en ik heb eventueel een programmer waarmee ik de nieuwe chip voor je kan programmeren...
    Dan ben je voor een paar eurootjes klaar (als dat het enige is).

    Ik denk dat je een werkende unit moet hebben om de programmatuur van tc website te kunnen gebruiken...

    @Harold: die connectors kan je wel op ebay krijgen voor weinig.
    Laatst gewijzigd door obiwanjacobi; 1 februari 2017 om 13:50
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Marc en Harold bedankt

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Trouwens, hoe warm wordt deze chip? Heeft het zin om er thermische pasta tussen te kwakken (tussen socket en chip) na het schoonmaken?

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    NEE!

    We hebben het toch over de kleine vierkante chip in een socket in de hoek van de main PCB?

    hier links onder in de hoek...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top