Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 86

Discussie: Nova System Repair

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Nodig is een groot woord. Als ik mijn 100W versterkers naar 50W schakel heb ik minder punch in het geluid. Weet niet of dat aan de schakeling ligt of écht aan de hoeveelheid buizen en trafodimensionering, want heb nooit 2 exact dezelfde versterkers in 2 vermogensuitvoeringen gehad.
    Maar als je bv een Diezel Herbert pakt, met 180W ofzoiets, dat heeft echt heul veel punch, en dynamisch clean (van het geluid moet je houden). Op 1 of andere manier kom ik gewoon altijd bij 100 watters uit, en nooit bij 15 watters.

  2. #22

    Standaard

    Hoewel ik zelf niet vies ben van offtopic gaan is in een reparatiedraad voor een Nova System gaan zitten mekken over buizenbakken knap lame. Daarnaast is de TS stiekum aan het overwegen om het ding dus wel te fixen (wat een hoop nieuwe skills leren betekent).
    Persoonlijk vind ik dat een veel stoerdere uitdaging dan iets in de kliko gooien en vervolgens weer de gebaande paden af te gaan wandelen voor het in elkaar flansen van een totaal ander apparaat.

    OT dus weer?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ga er maar vanuit dat de externe Flash het programma bevat. En dan heb je toch wel wat meer nodig als alleen de chip Ik werk veel met SoC (System on Chip) zoals de ESP8266. En als je bedenkt hoeveel energie er al in is gestoken door vele forumleden om te achterhalen hoe de opbouw is, de juiste compiler toolchain, ontwikkelomgevingen omdat de leverancier mondjesmaat info vrijgeeft (totdat er een definitieve SDK is waarschijnlijk) dan mag je hopen dat die chip nog heel is en dat de rom een standaard boot programma bevat.
    Ik heb er nog eens over nagedacht en ben het met je eens. Wanneer je een externe flash ROM gebruikt, is er geen reden om ook nog eens je DSP te programmeren. Door dat niet te doen wordt productie goedkoper en eenvoudiger.

    Ik ga dus eerst alleen een DSP chip bestellen en kijken ofie het dan weer een beetje doet.

    BTW: Ik krijg van tc het antwoord dat ze geen technische reperatie info afgeven. Ik moet bij de officiele dealer zijn. Right - had ik eigenlijk wel verwacht.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Goed punt.
    Kom maar op met het vervolg van waar het over gaat! :-)

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    BTW: Ik krijg van tc het antwoord dat ze geen technische reperatie info afgeven. Ik moet bij de officiele dealer zijn. Right - had ik eigenlijk wel verwacht.
    Wat wil je weten dan ;-)?
    Nico's opmerking over de firmware in flash is zo goed als zeker juist. Opvallend is eerder dat dit ding (eindelijk) geen uController heeft die het laden van de DSP code doet en zich verder bezig houdt met de user interface. heeft lang geduurt voor die 2 eens samengevoegd werden.

    Je gevaar zit op dit moment in de flash. Als die defect of corrupt is ben je even verder van huis. daarna je DSP en RAM's die vooral duur zijn. De Digital audio reciever is goed op ebay te vinden en de AK bestaat ook als Crystal variant. De CS4620 dus.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wat wil je weten dan ;-)?
    Ik had gevraagd of de DSP processor in zijn on-board ROM een programma had draaien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Opvallend is eerder dat dit ding (eindelijk) geen uController heeft die het laden van de DSP code doet en zich verder bezig houdt met de user interface. heeft lang geduurt voor die 2 eens samengevoegd werden.
    Ha! Dat dacht je. Er zit Atmega 168 op het front board waar het display ect op zit. Deze laadt niet de DSP maar stuurt wel de UI aan. Had mij initieel op het verkeerde been gezet en ik dacht dat de processor het nog wel deed...

    Links boven:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Je gevaar zit op dit moment in de flash. Als die defect of corrupt is ben je even verder van huis. daarna je DSP en RAM's die vooral duur zijn. De Digital audio reciever is goed op ebay te vinden en de AK bestaat ook als Crystal variant. De CS4620 dus.
    Tja, het is wel een hi-risk reperatie. Ik ben er vanuit gegaan dat alles dat niet warm werd nog wel heel zou zijn, maar die aanname is erg gammel - besef ik. Ik zit ook constant te twijfelen of ik er nog wel mee door moet gaan. Wat hoeveelheid werk maakt het me niet zo veel uit (hobby/leerschool), maar ik zou graag wat (materiaal) kosten betreft onder (of gelijk aan) de 2e hands waarde blijven.

    Wat je zegt als die ROM gaar is ben ik doomed. Beste kans is dan uit een goed werkende unit een kopie trekken (als dat kan - heb ik niet onderzocht). Maar ik heb geen programmervoor die chips (en geen 2e werkende unit)...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Die atmel zul je nog wel kunnen uitlezen als ze hem niet geblokkeerd hebben zo te zien zit er links plek voor een ISP connector
    Nico


  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Aangezien het display nog de welkomsboodschap toont, ga ik er even vanuit dat dit top-board niet stuk is. Er loopt een flatcable tussen dit top-board en het main-board voor de communicatie. Totdat het digitale gedeelte van het main-board het weer doet kan je er toch weinig over zeggen...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #29
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wat wil je weten dan ;-)?
    Nico's opmerking over de firmware in flash is zo goed als zeker juist. Opvallend is eerder dat dit ding (eindelijk) geen uController heeft die het laden van de DSP code doet en zich verder bezig houdt met de user interface. heeft lang geduurt voor die 2 eens samengevoegd werden.

    Je gevaar zit op dit moment in de flash. Als die defect of corrupt is ben je even verder van huis. daarna je DSP en RAM's die vooral duur zijn. De Digital audio reciever is goed op ebay te vinden en de AK bestaat ook als Crystal variant. De CS4620 dus.
    Goeie god...
    Zit ik te prutsen in een buizentester uit 1949.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    Goeie god...
    Zit ik te prutsen in een buizentester uit 1949.
    Gewoon met je tijd meegaan en het oude niet vergeten...
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top