Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 86

Discussie: Nova System Repair

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Als je zeker weet dat meerdere chips het heden voor het eeuwige hebben verruild ging ik voor een board .


    edit:

    Ik snap dat je de uitdaging leuk vind en als je er een kick van krijgt moet je het gewoon doen, ik ken dat. Bedrijfsmatig is dit ding totall lost ook zonder arbeidsloon. Begrijp goed dat je vet gaat betalen voor je uitdaging.

    Moet zeggen dat ik voor een paar honderd leukere uitdagingen kan verzinnen
    Laatst gewijzigd door cluseau; 29 januari 2015 om 12:38
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ik mag mezelf geloof ik gevorderd hobbyist noemen maar dit apparaat had bij mij de bodem van de vuilnisbak al gezien.

    Voor 160,- aan onderdelen bouw ik een complete amp joh! Trafo's en buizen haal je uit een oud versterkertje van marktplaats. Chassis, knoppen, potmeters, jacks, zekeringhouders, buisvoeten, caps, weerstanden, diodes etc. €70,- van internet. Dan heb je nog rond de 50 over voor een headshell. Lijkt mij voldoende voor een beetje tolex, hout en lijm.
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 29 januari 2015 om 13:41

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik kom er gisteravond achter dat de DSP chip ook on-board ROM (en RAM) heeft. Als daar een programma in zit, krijg ik hem nooit meer aan de praat...

    Er zit ook een externe Flash ROM op het main board, maar ja, je weet het niet...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Voor 160,- aan onderdelen bouw ik een complete amp joh!
    Maar wat voor amp hebben we het dan over?
    Ik heb nog wel ideeën voor een 3 kanaals 100-watter, voor €160,- aan onderdelen wil ik er wel 2 (afhankelijk van de kosten van uurloon x aantal uren).

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Ik kom er gisteravond achter dat de DSP chip ook on-board ROM (en RAM) heeft. Als daar een programma in zit, krijg ik hem nooit meer aan de praat...

    Er zit ook een externe Flash ROM op het main board, maar ja, je weet het niet...
    Ga er maar vanuit dat de externe Flash het programma bevat. En dan heb je toch wel wat meer nodig als alleen de chip Ik werk veel met SoC (System on Chip) zoals de ESP8266. En als je bedenkt hoeveel energie er al in is gestoken door vele forumleden om te achterhalen hoe de opbouw is, de juiste compiler toolchain, ontwikkelomgevingen omdat de leverancier mondjesmaat info vrijgeeft (totdat er een definitieve SDK is waarschijnlijk) dan mag je hopen dat die chip nog heel is en dat de rom een standaard boot programma bevat.
    Nico


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb een berichtje aan tc-electronic gestuurd met deze vraag. Hee, proberen kan altijd
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #17

    Standaard

    Zonder een mening te willen vormen over de economische haalbaarheid van dit project....

    Wat heerst er hier een angst voor een beetje SMD solderen
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Zonder een mening te willen vormen over de economische haalbaarheid van dit project....

    Wat heerst er hier een angst voor een beetje SMD solderen
    Herkenbaar heeft ook bij mij een tijd geduurd voordat ik die stap nam en nu fluitend
    0805 zondermeer 0603 met mijn ogen en een degelijke loop wordt al krap... en kleiner al helemaal niet. 'k heb wel een vast hand... ondanks de leeftijd en dat kan wel handig zijn. alhoewel mijn oventje al een hoop rechttrekt 't is gewoon doen. Dus mocht je afhaken ..... probeer dan toch maar eens zo'n chip los te halen en weer vast te solderen. 't is een goede oefening en stuk was ie toch al....
    Nico


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    De twee chips die heet werden zijn er al af.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar wat voor amp hebben we het dan over?
    Ik heb nog wel ideeën voor een 3 kanaals 100-watter, voor €160,- aan onderdelen wil ik er wel 2 (afhankelijk van de kosten van uurloon x aantal uren).
    Gewoon 15 watt, 1 kanaal, gain, bass, middle, treble, master. Da's het leuke aan hobbyen. Clean naar overdrive en terug doe ik met gitaarvolume en een 2 kanaals buizenpreamp op de vloer.

    Ik snap eerlijk gezegd niet waar mensen 100 watt buizen voor nodig hebben

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top