Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 55 van 55
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2013
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    273

    Standaard

    Nogmaals bedankt!! Leuk om te lezen dat mijn bouwsel door sommigen als inspirerend wordt ervaren.

    Ook een paar andere meningen, en dat soort feedback is ook prettig want dat geeft weer stof tot nadenken. (ook al ben ik het er niet altijd mee eens):

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Beetje jammer van die enorme f-gaten...
    Over smaak valt niet te twisten, maar los daarvan is het formaat van mijn gaten vooral functioneel bepaald: Te kleine openingen dempen de trillingen van het voorblad te veel. Als je het instrument ook electrisch gaat versterken dan is dat niet zo erg en helpt klein houden zelfs een beetje tegen feedback, maar ik wilde een acoustisch instrument bouwen met een goede klank, sustain en volume. Voor het oppervlak van mijn F-holes heb ik domweg gespiekt bij het klankgat van een goed klinkende flattop met een vergelijkbaar body-formaat.

    Of de klank van het instrument hier aan toe te schrijven is weet ik niet, maar hij klinkt zoals ik hoopte bij die keuze (of eigenlijk nog beter), dus vooralsnog sta ik nog steeds achter die grote f-gaten en zou het waarschijnlijk een volgende keer weer zo doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    ......maar dan met mooier hout.
    Tja.. Mooi en Hout.... Zet drie gitaristen of gitaarbouwers bij elkaar en ze kunnen er uren over bomen en/of elkaar in de haren vliegen. Uiteindelijk heeft denk ik iedereen op zijn eigen manier gelijk. Daarom houd ik ook wel van dat ge-zelfbouw: eindelijk het idee dat alles precies naar eigen wens kan. :P

    Ik zelf vind dit zo juist wel mooi met een paar knoesten en wat vlammen.
    Voor mijn gevoel zou dit met een voorblad van bijvoorbeeld kwartiers Sitka- of Alpine-spruce er dodelijk saai uit zien zonder bindings, zijkanten van hout met een andere kleur en/of ingelegde versieringen.
    Tegelijkertijd ben ik de eerste om toe te geven dat het bepaald geen conventionele houtkeuze is, dat dat potentieel een onzekere factor is in een bouwproject dat best veel tijd kost en dat mijn smaak voor mooi en lelijk soms wat afwijkt van wat gangbaar is.....

    Ik ben niet eenkennig en er zijn ook andere hout-combinaties die ik mooi vind, dus ik ben benieuwd naar wat er allemaal gaat komen!!
    Laatst gewijzigd door Nejra; 18 maart 2015 om 17:31

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Nejra, heb je al eens gebouwd met 'ander', '...maar dan mooier hout'?

    Groet,
    Arne

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Had moeten zeggen: hout dat ik zelf mooier vind. Voor mij persoonlijk heeft dit teveel een 1980 salontafel idee.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2013
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Had moeten zeggen: hout dat ik zelf mooier vind. Voor mij persoonlijk heeft dit teveel een 1980 salontafel idee.
    Haha.. No problem.
    Ik snap wat je bedoelt. Laat ik nu ook nog net zo'n tafel in de huiskamer hebben staan.... en drie kasten in dat hout...
    Misschien ben ik onbewust-vooringenomen of zo

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Whahhaa. Was ook zeker geen kritiek en zo vat je het gelukkig ook duidelijk niet op. Ik vind de gitaar en vooral de aanpak waanzinnig! Ik heb al wat ideeën. Maar eerst nog de junior afmaken. Dan een bouw van een soort reverend die ik iemand beloofd heb. Dan nog een junior zoals die ik nu bouw, maar dan voor mijzelf en dan misschien.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top