Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21

    Standaard

    Voor wat het waard is:
    Ik vind de zangeres meer bezig op Jessie J te richten dan anouk. Maar ik sluit mij aan bij de mensen die dit een goede opname van een goede band vinden.

    De combinatie foutloos gespeeld in combinatie met de bezetting en soort muziek blijf ik raar vinden. Je voorkomt er eigenheid in het geluid mee. Maar als ik luister naar de gemiddelde Itunes gitaarband download dan past deze daar perfect tussen. Dus er is gewoon een groot publiek voor.

    ___________________________________________
    *rant alert*

    Jullie zijn meer dan capabel om iets bijzonders te doen. Maar deze opname is een grote show van conformiteit. Zelfs de aankondiging dat je het live gaat opnemen omdat studio zo gepolijst klinkt. Is zo conform.

    Ik zou JUIST geen toetsenist of tweede gitarist zoeken. Omdat het enige resultaat is dat het nog meer is "zoals het hoort".
    Doe 'es wat geks en verzin iets anders om te spelen met de ruimte die je nog hebt in je arrangement. duimpiano, distortion klarinet of een draailier. Mijn eerste advies zou zijn om een klein stapje uit de mainstream te zetten. Net iets boven het maaiveld uit te gaan steken. Kortom, om nu alle "je hoort nu eigenlijk nog een xxx instrument te hebben om het aan te vullen" adviezen vooral te negeren.

    Ik mis de attitude uit de tijd dat hevige rockbands niet terugschrokken om te gaan jodelen.
    */rant alert*
    __________________________________________________ _____________
    Laatst gewijzigd door showband; 30 januari 2015 om 08:39
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik kan uitetaard niet voor USGuitar spreken maar ik denk dat ie juist wél heel erg gaat voor 'zoals t hoort'. Al je suggesties, als ik die mentaal even erbij mix.... nee, ik vermoed dat dat de plank behoorlijk misslaat

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik ben het wel eens met showband. Ook binnen mainstream is een beetje afwijken noodzakelijk. Ook mainstream bands worden vaak door mainstream publiek geroemd om hun eigenzinnige geluid xD. Dan moet daar ergens wel mogelijkheid voor zijn.
    Waarom wel een keyboard/synth, maar geen distorted klarinet?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Daarom niet!!






  5. #25

    Standaard

    Raaaah mannen. Ik vind het zo geweldig jullie eerlijke meningen te lezen.

    Ik wilde jullie meer uitleggen en tonen:
    Dit is de originele demo die wij met de band hebben vorig jaar opgenomen:

    https://soundcloud.com/rougeunited/r.../demos/s-PhHPN

    Origineel is de liedje dus wel voor 2 gitaren geschreven, zoals ons muziek in het algemeen eigenlijk. Het einige probleem is dus dat wij live maar met 1 gitaar optreden.

    Live voelt het al voller dan in de video qua geluid. Met de energie van de live band en het hard spelen is de 2de gitaar minder te missen eigenlijk. Maar volgens mijn visie hoort een 2gitaar erbij. Die mis ik ook persoonlijk.

    Ook als wij na een andere band met 2 gitaren zouden spelen zou het publiek wel die 2de gitaar missen, denk ik. Maar nog verder kan het zo veel meer gebeuren met een 2de gitaar erbij.

    @Showband. Ik snap je punt. Maar ik wil hier niet te moelijk of experimenteel doen, als ik het zo mag zeggen. Ik heb bij Rouge United een bepaalde fantasie of visie, en die wil ik eigenlijk vooral bereiken. Zo simpel is het voor mij.
    Laatst gewijzigd door USofguitar; 1 februari 2015 om 00:14

  6. #26

    Standaard

    Bij mij in de auto ligt nog de eerste EP van RU. Om te zeggen dat die dagelijks opstaat zou een idiote leugen zijn, maar met enige regelmaat, als ik lange stukken rij, dan draai ik hem met plezier.

    Met hetzelfde plezier als waarmee hij is gemaakt, veronderstel ik.

    Nou vind ik het wat lastig om precies te verwoorden wat er naar mijn smaak hier aan de hand is.
    Om te beginnen vind ik het pet af voor een one take opname. Tegelijk zou het kunnen zijn dat de bandleden (zich bewust van het moment in de studio) zich door die studio setting hebben laten intimideren.
    Ik vind de EP meer vol gas en meer plezier. Datzelfde hoor ik terug tussen de demo en de studio opname.
    Of is de demo misschien nog met de oude zangeres?

    Ik zou voorzichtig op zoek gaan naar de reden waarom de bandleden zich lijken in te houden. Niet spontaan en overtuigend los gaan. Net dat streepje extra speelplezier en een twee drie for fuckssake kan het verschil geven waarmee de band ineens het eigen smoelwerk toont.

    Dit zijn soms fragiele processen. Als mensen zich door camera en microfoon 'bekeken' voelen gaan ze soms op safe spelen. Als er geen oorzaak van buiten af te onderscheiden valt, dan komt er een akelige vraag op?
    Is dit fraaie lied misschien dood gespeeld?
    Daar komt mijn aloude sportlijstje weer langs: als je je beste prestatie twee maanden voor de kwalificatiewedstrijd levert, dan hoef je voor de kampioenschappen geen illusies te hebben.

    Een fenomeen waar NL trainers hun ogen voor sluiten. Pieken op het juiste moment is vreselijk belangrijk. Ook voor een band.
    Alleen jij kunt de antwoorden achterhalen. En alleen jij kunt achterhalen hoe het staat met mijn inschatting: Uit deze fenomenale ploeg valt meer te halen. Bezieling bijvoorbeeld.
    Voor de rest is dit een niveau van groepsprestatie die je maar zelden hoort.
    Vriendelijk groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 2 februari 2015 om 07:21

  7. #27

    Standaard

    Hallo Gus,

    Lang geleden. Ik was je spannende antwoorden bijna vergeten! Leuk om te zien dat niks veranderd is terwijl ik een break in the real world nam.

    Ten eerste weet ik niet of een normale studio opname met een live opname kan vergeleken worden. Deze zijn totaal andere situaties.

    Maar in de minste mogelijk worden, tonen hoe energiek de band op het podium kan zijn maar was hiermee de bedoeling niet. Het was ook bij deze bezetting niet mogelijk. Er was te weinig ruimte, te veel mensen rond ons, en te veel om erop te focusen. Anders hadden wij echte live videos opgenomen. Maar hiermee wilden wij gewoon tonen wie we zijn en wat we doen. Echtheid!!!

    Het kan zo veel gedaan worden in een studio. Maar dat weten ook boekers en managers. Er werd ons in het verleden vaak gevraagd of wij live videos hadden. Nu wel, dus! En er komen er meer bij.
    Vaak heb ik zelf ook bands gezien die leuk op CD klinken maar ééns op het podium teleurstellend waren. Hier zullen minstens boekers weten dat wij onze eigen muziek kunnen spelen. En voor de rest blijft het een leuke manier om ons nieuwe line-up voor te stellen.

    Voeg nog de live aspect hiermee, en dan krijg jij hoe volgens mij echte muzikanten moeten spelen (zonder pretentie)! Maar dat moet jij zelf aan één van onze shows komen zien.

    Maak je echter geen zorg, een EP volgt snel. Wij zijn ermee bezig!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Prima zangeres niets mis mee. Lekker nummer

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik ben vooral benieuwd naar part 2, dit nummer deed me toch niet zoveel. Ik hoop dat je dat niet vervelend vindt, ulli?
    En de zangeres jessie j? Nou nee, dat niet. Ze heeft toch een meer eigen stijl die je wel of niet aanspreekt.

  10. #30

    Standaard

    Ik maak mij altijd enigszins zorgen als een tekst niet congruent is. Daarmee wordt bedoeld dat dingen taalkundig logisch en eenduidig zijn en dat er onder normale omstandigheden geen gekke (onmogelijke) dingen langskomen. Tenzij kllankdichten of overduidelijk trippende toestanden.

    Dat onmogelijke speelt zich af op 20.000 ft up in the air.
    Een normale sprong zal plaatsvinden vanaf 3.000 of 3.500 ft.
    3 kilometer of 10.500 ft is door kou en zuurstofgebrek al niet meer te doen zonder speciale gear. Of er moet sprake zijn van een Eight Miles high club?

    Piloot brengt zijn vliegtuig op flinke hoogte, gaat in zweefvlucht. In die periode wordt een wipje gemaakt tot de juiste hoogte voor een sprong is bereikt.
    Alors, mogelijkheden genoeg toch? Ik vind teksten die over feesten en wippen gaan dik OK. Is dat haar bedoeling, dan zeg ik: welkom bij de club.

    In het andere geval:
    Een aandachtspuntje voor de tekstschrijfster?
    Verder heb ik even opnieuw geluisterd. Dat doe je niet als je het kut vindt hè?
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top