Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    OK. Hoe is de toonregeling op die booster? Is dat een mid boost of iets dergelijks? Of een high roll off?

  2. #22

    Standaard

    Nee, het is een gewone tone regeling waarmee je de booster qua frequentie kunt bijstellen. De eerlijkheid gebiedt mij wel te vertellen dat ik hem inmiddels heb doorverkocht. Ik sta nog steeds achter de conclusie dat het een geweldige boost is met een verrassende sound verheldering. Echter, met mijn Lex Bos Buddy buizen amp en de Superdrive is er al een perfecte combinatie waardoor de boost met deze combinatie te weinig toegevoegde waarde had.

    Ik heb er destijds wel erg veel plezier van gehad toen ik een tijdje met een analoog pedal board i.c.m. een torpedo cab amp/speaker simulator direct over de mengtafel speelde. De boost gaf hierbij net dat beetje extra warmte. Ik zou de boost daarom vooral aanraden bij gitaristen die iets missen en hun basis sound wat "warmer" willen maken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 januari 2020 om 21:34

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    OK, op die manier. De contour knop is dus gewoon een toonknop die je kunt vergelijken met de toonknop die op een versterker zit met maar 1 toonknop, of zoiets? En hoe gebruik jij die Superdrive trouwens voor die Buddy amp? Stel je de Buddy clean af en gebruik je de Superdrive dan voor de vervorming? De Superdrive is toch (voor zover ik weet) vooral geschikt als een soort preamp voor een cleane versterker met veel headroom, zoals bijvoorbeeld een ac 30?

  4. #24

    Standaard

    De Buddy amp heeft van zichzelf geen vervorming alhoewel het mogelijk is om een klein randje aan de sound te geven. Het mooie van de amp is dat hij 2 volume regelaars 91 en 2) i.c.m een master control heeft. Denk qua regelmogelijkheden maar een beetje aan de oude Marshall en Lead en Bass kanalen die ieder een eigen frequentie karakterzeik hebben. En door ze te mengen kan ik naar smaak de amp wat helderder of donkerder laten klinken. Het randje wordt overigens mogelijk gemaakt via een push-pull schakelaar in de volume regelaar waardoor er een soort extra présence wordt geactiveerd.

    De Superdrive heeft 2 kanalen en die gebruik ik voor crunch en lead. Als effect heb ik de Eventide H9 waardoor het geheel lekker compact is.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 januari 2020 om 19:16

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat is ook een beetje wat ik niet snap. Een clean boost is toch gewoon een pedaal wat het geluid harder maakt? meer niet...Die extra kleuring heeft toch niks met een clean boost te maken? Maar misschien snap ik het concept 'clean boost' niet helemaal. Je leest er altijd tegenstrijdige dingen over en ik heb er zelf geen ervaring mee. Naar mijn mening is het geen clean boost als hij kleurt, het woord 'clean' impliceert namelijk juist dat er geen kleuring is. Is dit pedaal dan niet wat anders? een soort EQ-achtig iets, maar dan zonder schuifjes etc. En als je hem altijd aan laat staan omdat je het geluid mooi vindt is het geen booster meer, toch?
    Cleanboost heeft niks met neutraal of transparant te maken, het geeft je signaal meer volume en meer headroom waardoor je versterker groter klinkt en in dit geval als een dure amp. De ene boost kleurt meer dan de ander en dat is weer smaak. Dus tuurlijk blijft het een booster als het constant aan staat... want als ie uit staat heb je geen boost

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    ...het geeft je signaal meer volume en meer headroom
    Volgens mij klopt dat niet.
    Headroom wordt begrenst door clipping en meer volume verandert die grens niet, je kan gewoon sneller het gebied van clippen in.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Volgens mij klopt dat niet.
    Headroom wordt begrenst door clipping en meer volume verandert die grens niet, je kan gewoon sneller het gebied van clippen in.
    Als je veel instuurt dan gaat het clippen ja en het verschilt per boost natuurlijk... een treble booster geeft een ander resultaat dan een Red Snapper die ik instel als clean boost. Maar je kan met een cleanboost je solo meer volume geven (als je je versterker redelijk clean hebt). Het articuleert bepaalde frequentie waardoor je meer aanwezig bent en zo je versterker anders doen klinken en een ander feel geeft... bij Theo dus als een dure versterker.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Nee, ik volg je niet zo goed. Per booster verschilt de grens tussen headroom en clippen niet omdat die clip grens bij je amp ligt en die verander je niet.
    En als je het hebt over treble booster en Red Snapper als clean (non) boost heb je het over EQ, niet over volume.

    Waar Riboet en Nijland het over hebben is lastiger te meten en speelt zich in een grijs gebied tussen ratio en perceptie af. We hebben het dan over de kwaliteit van een signaal, meestal bedoelt men dan een rijker, meer content dragend geluid wat door de een als beter wordt beoordeeld en een ander gebrek aan focus zal noemen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nee, ik volg je niet zo goed. Per booster verschilt de grens tussen headroom en clippen niet omdat die clip grens bij je amp ligt en die verander je niet.
    En als je het hebt over treble booster en Red Snapper als clean (non) boost heb je het over EQ, niet over volume.

    Waar Riboet en Nijland het over hebben is lastiger te meten en speelt zich in een grijs gebied tussen ratio en perceptie af. We hebben het dan over de kwaliteit van een signaal, meestal bedoelt men dan een rijker, meer content dragend geluid wat door de een als beter wordt beoordeeld en een ander gebrek aan focus zal noemen.
    Tuurlijk hangt t ervan af wat voor versterker je gebruikt want een versterker die al snel over de nek gaat krijg je natuurlijk niet meer headroom met een booster. Maar als je een versterker hebt die vrij clean blijft op redelijk hoog volume maar het klinkt vrij vlak allemaal dan kan een cleanboost meer leven brengen en ervaart de ene als een 3D geluid, een ander weer als een dure versterker en zoals ik al zei kan iemand anders weer als meer “headroom” ervaren doordat het nu groter klinkt. Technisch gezien kan je t misschien niet als headroom benoemen maar het gaat toch om hoe je het ervaart. Tenslotte gaat het om hoe je het zelf vindt klinken en hoe je t beleefd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top