Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Kleuring is geen probleem zolang dat optioneel is.
    Het was een naar trekje van de Machtless Hot Box, de clean boost voegde hoog toe en dat deken van een amp effect klinkt mooi totdat je met je '78 telecaster over een silverface twin speelt.
    Mark Sampson heeft goed geluisterd naar de kritiek, de Bad Cat 2tone heeft een toneknop gekregen. Op 9 uur is het neutraal, daarboven en onder zit de kleuring. Heel goed.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12

    Standaard

    Tja, met een toon knop en zo zou ik het eerder een preamp noemen dan een cleane boost.........

    Maar ja, preamps liggen natuurlijk minder goed in de markt dan een cleane boost
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ach, je trapt een knop in en there you go, door het anders te noemen klinkt het niet anders.
    Clean slaat vooral op clipping. Een niet kleurende booster moet ik nog tegenkomen (wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een niet kleurende booster moet ik nog tegenkomen (wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn)
    Ik heb jarenlang de Banzai New Rising sun II gebruikt, volgens mij kleurde die niet (veel). Zat een apart knopje "preamp" op om een extra buffercircuit in of uit te schakelen, dan veranderde het geluid wel wat, opener, maar wel kleuring dus.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Komt er ook er dan ook krentenwegge op tafel?
    Uiteraard zal de krentenwegge niet ontbreken ;-)

    @Bernarduur: Normaal hou ik ook niet zo van kleuring maar in dit geval maakte ik graag een uitzondering omdat het mijn sound op een frisse manier verbetert. Ik zet hem zelf niet in als boost maar vooral als klankverbeteraar/preamp. Zie het maar als een mooi effect pedaal.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 januari 2015 om 18:42

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Ik 'zit' een beetje met de opmerking dat het je geluid verandert. 'Het lijkt alsof je door een hele dure amp speelt'.......... mijn optiek zelf is dat een cleane boost gewoon NIETS moet kleuren en gewoon puur het geluid harder moet maken.
    Dat is ook een beetje wat ik niet snap. Een clean boost is toch gewoon een pedaal wat het geluid harder maakt? meer niet...Die extra kleuring heeft toch niks met een clean boost te maken? Maar misschien snap ik het concept 'clean boost' niet helemaal. Je leest er altijd tegenstrijdige dingen over en ik heb er zelf geen ervaring mee. Naar mijn mening is het geen clean boost als hij kleurt, het woord 'clean' impliceert namelijk juist dat er geen kleuring is. Is dit pedaal dan niet wat anders? een soort EQ-achtig iets, maar dan zonder schuifjes etc. En als je hem altijd aan laat staan omdat je het geluid mooi vindt is het geen booster meer, toch?
    Laatst gewijzigd door apekop; 29 januari 2015 om 01:11
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17

    Standaard

    Het is maar net wat je onder de definitie van een clean boost verstaat. In principe gaat het om een boost van het cleane geluid maar daar staan volgens mij geen formele eisen tegenover dat het nooit mag kleuren. Bij een buizen clean boost aanschaf lijkt het mij zelfs logisch dat het iets kleurt en daarmee wat extra warmte aan je sound geeft terwijl er nog steeds sprake is van een boost op je cleane geluid.

    Ik zie dit effect ook wel eens met buizen microfoon voorversterkers die de sound ook op een subtiele manier warmer maken. Let's face it, er zou ook honderden distortions die allemaal iets anders zijn en dat maakt het juist aantrekkelijk.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Is toch wel lekker dat een clean boost een beetje (tikkie) extra gain geeft en ook een beetje compressie? Lekker voor de solootjes
    Morgen komt mijn tc mini spark binnen, ben benieuwd wat ie met mijn OCD doet...

  9. #19

    Standaard

    Meer over de Superdrive, voorbeelden en info vind je op http://www.muzaza.nl/gadgets-gear/ha...ds-vakmanschap

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2007
    Locatie
    utrechtse heuvelrug
    Berichten
    14

    Standaard

    Ik post zelden tot nooit iets, komt door meer behoefte aan in- dan aan output als het om tekst gaat. Maar nu even wél!

    Ik heb de Boost 6112 Van Lex Bos toevallig even in bruikleen, helaas maar even...
    Het gaat hier wel degelijk om een boost die het signaal alleen lijkt te 'vergroten', een stukje 3D eraan toe te voegen. Clippen doet ie niet, dat ligt aan je instellingen van je amp. Ik heb em nu op een plexi kloon met zware trafo's, dus die klinkt al wat warmer. Maar met de Boost ervoor gaat er een wereld van verfijning open, mijn tele krijgt er een enorm ruimtelijk extra erbij, clean zeker, boost ook naargelang je volume erin draait, met groot respect voor je gitaarsound.

    Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als je met een crappy gitaar erover speelt, ik vermoed dat de 'crapp' dan ook geboost wordt. Tja, dan is ze 'unforgiving'..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top