Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Lex Bos Booster pedaal

    Ik had al een tijdje de Lex Bos Superdrive voor mijn crunch en overdrive sound. Omdat Lex me aanbood om mijn Superdrive te upgraden naar de laatste versie kwam ik er ook achter dat hij tevens een aantal clean-booster pedalen heeft gemaakt. Kortom, na een sound check was ik helemaal verkocht aan die fenomenale mooie cleane sound.

    Als je hem aanzet is het net of de zon door de wolken komt. Weer een geweldige prestatie van Lex!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Beetje te kort door de bocht zo. Pics. Info. Wat waar & hoezo!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Ik heb geen idee hoe je op een simpele manier een foto op dit forum krijgt maar kan er natuurlijk wel iets meer over vertellen. Deze clean booster is een volledig zwart pedaal met een footswitch (voor true bypass), er zit een voorversterker buis in en hij heeft een tone en volume regeling. Hij is dus ontwikkeld door Lex Bos die bekend is van de Superdrive IV (http://www.lexbos.nl/lexbos.nl/Lex_Bos_SuperDrive.html) waarmee bijvoorbeeld Rob Winter van Borsato speelt (stond onlangs een artikel van in de gitarist). Ingeschakeld maakt de booster het geluid enorm open op een prettige manier en daardoor lijkt het net alsof je over een hele dure versterker speelt.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 januari 2015 om 21:13

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Een clean boost met een buis. Nou, da's in ieder geval weer iets anders dan de gemiddelde FET boost. Maar die zijn ook erg fijn, dus er is wel een beetje strak marketing verhaal nodig om ons écht likkebaardend te krijgen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Maar het werkt op 9 of 12 volt? Of 240 met build in transformator?
    Ik geloof zeker dat buizen, mits goed gedaan, iets toevoegen waar de Fet/tranny en germaniums niet kunnen komen maar een buis is geen garantie. Bovendien heb je er minstens 2 nodig dacht ik om het true tube te houden?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Er zit een 12VAC voeding bij die uiteraard met een transformator de spanning omhoog transformeert. Voor de meer technische details zou ik Lex moeten vragen om wat toe te lichten. Hij bouwt echt ongelooflijke mooie pedalen die echt iets significants toevoegen aan je sound i.p.v. het zoveelste ruil pedaaltje. Het is mijn voornaamste reden geweest om af te stappen van de Axe-Fx II.

    Maar jullie zijn natuurlijk van harte welkom om het een keertje bij me thuis in een forum meeting uit te proberen. Ik heb een kleine studio voor max. 5..7 personen. Dat heb ik ook al een keertje met de Vintage Revolutions Pedalpro gedaan dus waag je kans ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 26 januari 2015 om 00:03

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ik mis de lokatie in je profielgegevens
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8

    Standaard

    Aangepast...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Komt er ook er dan ook krentenwegge op tafel?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10

    Standaard

    Ik 'zit' een beetje met de opmerking dat het je geluid verandert. 'Het lijkt alsof je door een hele dure amp speelt'.......... mijn optiek zelf is dat een cleane boost gewoon NIETS moet kleuren en gewoon puur het geluid harder moet maken. Ik zorg er zelf wel voor dat ik door een hele dure amp speel.......

    Maar goed, das mijn mening
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top